PYTANIE DO ZNAWCÓW!!!

Pomysły dotyczące działania Klubu

PYTANIE DO ZNAWCÓW!!!

Postprzez rustyred niedziela, 20 listopada 2005, 17:11

Wytrawni śledczy Naszego kochanego forum wiedzą zapewne, że Poddanym Wielkiego K. zostałem wskutek potwornego karambolu drogowego, który zaprojektowałem i zrealizowałem w okolicach Skoczowa, odsyłając tym samym do KWŁ (Kraina Wiecznych Łowów) mojego ulubionego Escorta i wieeelką przyczepę kemp.
Samochód nowy już mam (..i dzięki, składamy dzięki, składamy dzięki o Najjaśniejszy Ty Nasz Kangurze!).
Teraz poszukuję przyczepy.

O co pytam znawców???

Ford mój ś.p. miał homologację na przyczepę o DMC 1100kg. Przyczepa moja, co stwierdziłem po kraszteście, miała DMC około 1500kg plus słałszowane papiery.

Nowa moja przyczepa ma NIE WYWALIĆ Kangura, bo po co?
Po pierwsze - sprawdzę, czy dowód rejestracyjny ma odpowiadać rzeczywistej masie. Da się zważyć. Zważę.
Po drugie - ma być poniżej limitu, który określa homologacja Kangura. Pomijam sprawę "czy uciągnie", bo to wbrew pozorom nie ma wielkiego znaczenia.

No i. Kangur ma DMC przyczepy 1350kg (no dużo!!!) i mam naprawdę szeroki wybór. Przyczep do 1350 jest dużo więcej niż do 1100.
Ale.
Kangur ma 1350. Masę własną ma 1125 i WOLNO holować przyczepę 1350!!! To mi się nie zgadza z chłopskim rozumem, bo przy załadunku PONAD samego kierowcę instrukcja dopuszca przyczepę o DMC 850kg!!! (Instrukcja obsługi str. 6.18)
Czyli - auto 1125kg - przyczepa 1350,
ale --- auto ponad 1125 (np 1870!!!) - przyczepa 850.

DLACZEGO?
Wiem, że chodzi o to, żeby masa zestawu nie przekroczyła masy około 2700kg. Rozumiem. Ale i tak się nie odważę pustym kangurem holować ponad tysiąca trzystu kilo. Wolałbym przekroczyć masę zestawu i mieć auto cięższe niż ogon.

Eksperci! Dajcie głos.
rustyred - Radek
(kiedyś miał Kangura)
Avatar użytkownika
rustyred
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 379
Dołączył(a): środa, 21 września 2005, 23:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez branio niedziela, 20 listopada 2005, 18:02

1350 dotyczy przyczepy z hamulcem :idea:
Chłopski rozum-dobry rozum :idea:
Zresztą znawcą nie jestem :!:
Kempinga też nie ciągłem :)
Niech Cię Wielki nie opuszcza :!:
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez rustyred niedziela, 20 listopada 2005, 18:29

Cały wywód i obliczenia są do przyczepy z hamulcem. Przyczepa bez hamulca (w Kangurze dopuszcza się zależnie od wersji ok. 500 - 600kg) to zupełnie inna bajka.
rustyred - Radek
(kiedyś miał Kangura)
Avatar użytkownika
rustyred
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 379
Dołączył(a): środa, 21 września 2005, 23:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez AdiK niedziela, 20 listopada 2005, 18:29

A ja jak zwykle że już było o tym pisane trza se poszukac 8)
Pozdrawiam Adrian

Był KaleidoGwiezdnyPył 1.5dci75
Jest Peugeot 5008 2.0HDI
Avatar użytkownika
AdiK
Kangoomistrz 2009
Kangoomistrz 2009
 
Posty: 1033
Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: poszukiwana

Postprzez branio niedziela, 20 listopada 2005, 19:08

rustyred napisał(a):Cały wywód i obliczenia są do przyczepy z hamulcem. Przyczepa bez hamulca (w Kangurze dopuszcza się zależnie od wersji ok. 500 - 600kg) to zupełnie inna bajka.


Po prostu moim zdaniem w instrukcji jest błąd.
Masa całkowita przyczepy nie może przekroczyć masy całkowitej auta.
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez dominik niedziela, 20 listopada 2005, 19:31

W/g "Prawa o Ruchu Drogowym" dopuszczalna masa całkowita przyczepy nie może przekraczać masy własnej pojazdu ciągnącego (dotyczy kategori B prawa jazdy) a w sumie masa zestawu 3500kg, osobiście ciągam przyczepę o masie 950kg na trasie 630km, a z własnego doświadczenia wiem że bardzo ważne by nie przekraczać nacisku na kulę haka (u mnie 70kg) podczas pakowania przyczepy podstawiam pod kółko podporowe normalną wagę łazienkową, na dyszlu mam bagażnik na rowery i aby utrzymać ten nacisk sporo trzeba pakować na tył przyczepy, przyczepa ok,hamulce ok,zaczep ok
F8Q 1,9/65/ 283 kkm, 1999r GRIS FJORD MET. 2CT (920) klima,relingi,zahaczony,CB,naklejki klubowe, Leichtmetallfelgen
Obrazek
Avatar użytkownika
dominik
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 589
Dołączył(a): poniedziałek, 25 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Góry Świętokrzyskie


Powrót do Pomysły

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości