Strona 1 z 1

PYTANIE DO ZNAWCÓW!!!

PostNapisane: niedziela, 20 listopada 2005, 17:11
przez rustyred
Wytrawni śledczy Naszego kochanego forum wiedzą zapewne, że Poddanym Wielkiego K. zostałem wskutek potwornego karambolu drogowego, który zaprojektowałem i zrealizowałem w okolicach Skoczowa, odsyłając tym samym do KWŁ (Kraina Wiecznych Łowów) mojego ulubionego Escorta i wieeelką przyczepę kemp.
Samochód nowy już mam (..i dzięki, składamy dzięki, składamy dzięki o Najjaśniejszy Ty Nasz Kangurze!).
Teraz poszukuję przyczepy.

O co pytam znawców???

Ford mój ś.p. miał homologację na przyczepę o DMC 1100kg. Przyczepa moja, co stwierdziłem po kraszteście, miała DMC około 1500kg plus słałszowane papiery.

Nowa moja przyczepa ma NIE WYWALIĆ Kangura, bo po co?
Po pierwsze - sprawdzę, czy dowód rejestracyjny ma odpowiadać rzeczywistej masie. Da się zważyć. Zważę.
Po drugie - ma być poniżej limitu, który określa homologacja Kangura. Pomijam sprawę "czy uciągnie", bo to wbrew pozorom nie ma wielkiego znaczenia.

No i. Kangur ma DMC przyczepy 1350kg (no dużo!!!) i mam naprawdę szeroki wybór. Przyczep do 1350 jest dużo więcej niż do 1100.
Ale.
Kangur ma 1350. Masę własną ma 1125 i WOLNO holować przyczepę 1350!!! To mi się nie zgadza z chłopskim rozumem, bo przy załadunku PONAD samego kierowcę instrukcja dopuszca przyczepę o DMC 850kg!!! (Instrukcja obsługi str. 6.18)
Czyli - auto 1125kg - przyczepa 1350,
ale --- auto ponad 1125 (np 1870!!!) - przyczepa 850.

DLACZEGO?
Wiem, że chodzi o to, żeby masa zestawu nie przekroczyła masy około 2700kg. Rozumiem. Ale i tak się nie odważę pustym kangurem holować ponad tysiąca trzystu kilo. Wolałbym przekroczyć masę zestawu i mieć auto cięższe niż ogon.

Eksperci! Dajcie głos.

PostNapisane: niedziela, 20 listopada 2005, 18:02
przez branio
1350 dotyczy przyczepy z hamulcem :idea:
Chłopski rozum-dobry rozum :idea:
Zresztą znawcą nie jestem :!:
Kempinga też nie ciągłem :)
Niech Cię Wielki nie opuszcza :!:

PostNapisane: niedziela, 20 listopada 2005, 18:29
przez rustyred
Cały wywód i obliczenia są do przyczepy z hamulcem. Przyczepa bez hamulca (w Kangurze dopuszcza się zależnie od wersji ok. 500 - 600kg) to zupełnie inna bajka.

PostNapisane: niedziela, 20 listopada 2005, 18:29
przez AdiK
A ja jak zwykle że już było o tym pisane trza se poszukac 8)

PostNapisane: niedziela, 20 listopada 2005, 19:08
przez branio
rustyred napisał(a):Cały wywód i obliczenia są do przyczepy z hamulcem. Przyczepa bez hamulca (w Kangurze dopuszcza się zależnie od wersji ok. 500 - 600kg) to zupełnie inna bajka.


Po prostu moim zdaniem w instrukcji jest błąd.
Masa całkowita przyczepy nie może przekroczyć masy całkowitej auta.

PostNapisane: niedziela, 20 listopada 2005, 19:31
przez dominik
W/g "Prawa o Ruchu Drogowym" dopuszczalna masa całkowita przyczepy nie może przekraczać masy własnej pojazdu ciągnącego (dotyczy kategori B prawa jazdy) a w sumie masa zestawu 3500kg, osobiście ciągam przyczepę o masie 950kg na trasie 630km, a z własnego doświadczenia wiem że bardzo ważne by nie przekraczać nacisku na kulę haka (u mnie 70kg) podczas pakowania przyczepy podstawiam pod kółko podporowe normalną wagę łazienkową, na dyszlu mam bagażnik na rowery i aby utrzymać ten nacisk sporo trzeba pakować na tył przyczepy, przyczepa ok,hamulce ok,zaczep ok