FAKTY I MITY KANGOO 4x4

Szeroko pojęta tematyka dotycząca modelu Kangoo 4x4 w wersjach Ph I i Ph II (2001 - 2008)

FAKTY I MITY KANGOO 4x4

Postprzez longluk niedziela, 29 września 2013, 09:59

Witam,

Trochę ryzykowny wątek ,bo auto jeździ u mnie dopiero rok.

Chciałbym jednak sprecyzować pewne informacje, których szukałem przed zakupem auta,

które się potwierdziły, a które nie.

Oto jedna z nich.

W moim modelu benz 2007 wał jest w pełni rozbieralny i można go regenerować.

Wymieniłem dwie podpory i krzyżak.

PROSZĘ W TYM WĄTKU O POZYTYWNE INFORMACJE I ROZWIĄZANIA

DOTYCZĄCE 4 x 4 ! 8-)

Może ktoś przerabiał temat przegubów lub półosi? :o

Longluk
longluk
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 10
Dołączył(a): sobota, 2 czerwca 2012, 22:03
Lokalizacja: Poznań

Re: FAKTY I MITY KANGOO 4x4

Postprzez longluk wtorek, 1 października 2013, 19:57

PÓŁOSIE KANGURA 4x4 SĄ W PEŁNI ROZBIERALNE I MOŻNA WYMIENIĆ PRZEGUB ZEWNĘTRZNY 23 w 23 z 85 dł.

Ps . Na pewno od strony kierowcy. Na razie wymieniłem gumy i półoś jeszcze chwilę pośmiga.

Dajcie znać jak ktoś dokończył ten temat.

Pozdrawiam

Longluk
longluk
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 10
Dołączył(a): sobota, 2 czerwca 2012, 22:03
Lokalizacja: Poznań

Re: FAKTY I MITY KANGOO 4x4

Postprzez dostawca wtorek, 1 października 2013, 20:25

Obie są rozbieralne. Sprawdzałem jakoś na wiosnę :)
Wał również. 2gi wieloklin się zapieka bo ruchu nie ma, ale idzie to zrobić.
Podpory pasują z Mercedesa beczki po założeniu wielu podkładek pomiędzy obudowę a budę.
Czterołap 2,0 Sport
F4R swap-||||||||||||||||||||Complete!-Czyli jak zepsuć 4x4, krok po kroku-Klik!
Bo życie jest za krótkie, zeby jeździć dieslem
Avatar użytkownika
dostawca
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 350
Dołączył(a): środa, 10 października 2012, 08:40
Lokalizacja: Krosno

Re: FAKTY I MITY KANGOO 4x4

Postprzez Nevada wtorek, 15 października 2013, 07:21

Mój Kangur od momentu wymiany dyfra na X-Trailowy jeździ i ma się dobrze- trzeci rok.
Tak więc nie demonizujmy ;)
było: Kangoo 2006, 1.6 4x4 X-TRAIL version :)
Nevada
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 23
Dołączył(a): sobota, 5 listopada 2011, 10:07

Re: FAKTY I MITY KANGOO 4x4

Postprzez STraits niedziela, 27 października 2013, 10:39

Witam :)

Ja właśnie jestem po "przeszczepie" tylnego mostu od X-TRAILa ;P Trafiłem na to forum poprzez forum mykangoo.de szukając rozwiązania naprawy / przeróbki napędu w moim Kangurze. Ponieważ kupiłem Kangurka zaniedbanego mechanicznie od Pani która nigdy nie zjechała nim z asfaltu musiałem troszkę rzeczy w nim zrobić - a niestety części nie są do niego tak łatwo dostępne - wobec czego w ramach przywitania podpowiem przyszłym / obecnym właścicielom jakie podzespoły do Kangura można włożyć nie udając się do serwisu Renault żeby nie nabawić się zawrotu głowy na skutek zapoznania z dostępnością i ceną części ;P

A więc tak na początek :

:: Sprężyna tył - KAYABA RX6237 - cena około 190 PLN szt.
:: Amortyzator tył - KAYABA 344812 - cena około 190 PLN szt.
:: Tuleja wahacza tył - HUTCHINSON 531550 - cena około 60 PLN szt.
:: Tuleja belki / sanek tył - HUTCHINSON 531552 - cena około 170 PLN szt.
:: Uszczelniacz mostu tył od strony półosi 38/52/8 - CORTECO 12000755 - około 20 PLN szt.
:: Drążek kierowniczy SASIC 3008040 (jest 5 mm krótszy niż oryginał) - około 75 PLN szt.
:: Podpora wału - MEYLE około 100 PLN sztuka (allegro)
:: Krzyżak wału GKN LOBRO - U167 cena około 50 PLN szt.
:: Zestaw naprawczy zacisku tył - AUTOFREN D4340
:: Śruba mimośrodowa / regulacyjna tylnej osi - FORD 6736548 - około 40 PLN szt. - oczywiście w RENAULT niedostępna nawet we Francji :(
:: Podkładka śruby mimośrodowej FORD 1377451 - około 10 PLN szt.
:: Olej tylnego mostu CASTROL 80W90 - około 25 PLN litr (wchodzi 0,9l)


KAYABA, HUTCHINSON i SASIC to oryginały - zazwyczaj mają wytarte szlifierką logo RENAULT, a cena często to połowa ceny w serwisie :)

Mam nadzieje, że pomoże to troszkę właścicielom Kangurów 4x4 bo jak widać ceny nie są tragiczne :)

Wczoraj odbyłem pierwszą jazdę po lesie i jestem mocno zaskoczony tym jak to fajnie jeździ. Narazie mam przełącznik od X-TRAILa 2WD, AUTO i LOCK ale tylko z podłączoną przetwornicą napięcia dla LOCK. Przeczytałem w instrukcji do X-TRAILA T30, że LOCK wyłącza się na zakrętach - czyli steruje tym jakiś komputer - zastanawiam się jak jeździć na LOCK tak, aby czegoś nie uszkodzić ? :)
STraits
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 13
Dołączył(a): niedziela, 27 października 2013, 08:49

Re: FAKTY I MITY KANGOO 4x4

Postprzez dostawca wtorek, 5 listopada 2013, 06:46

No czekajcie, ale ten lock to tylko stałe spęcie 4wd, a nie żadna blokada o ile dobrze rozumiem, tak, żeby wjeżdzając gdzieś gdzie może być ciężko i spodziewamy się tego nie czekać aż napęd się załączy tylko cały czas działa...
Tak?
Czterołap 2,0 Sport
F4R swap-||||||||||||||||||||Complete!-Czyli jak zepsuć 4x4, krok po kroku-Klik!
Bo życie jest za krótkie, zeby jeździć dieslem
Avatar użytkownika
dostawca
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 350
Dołączył(a): środa, 10 października 2012, 08:40
Lokalizacja: Krosno

Re: FAKTY I MITY KANGOO 4x4

Postprzez Arglist wtorek, 5 listopada 2013, 10:06

dostawca napisał(a):No czekajcie, ale ten lock to tylko stałe spęcie 4wd, a nie żadna blokada o ile dobrze rozumiem, tak, żeby wjeżdzając gdzieś gdzie może być ciężko i spodziewamy się tego nie czekać aż napęd się załączy tylko cały czas działa...
Tak?


Dokładnie chodzi o zablokowanie napędu na 4 koła
było Renault Laguna rok 1996 1.8 8V RT
Renault Kangoo rok 2005 4x4 1.6 16V Privilege
Renault Megane rok 2007 1.5 dci Alize
Arglist
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 113
Dołączył(a): wtorek, 24 września 2013, 22:54
Lokalizacja: Mazowieckie\Radzymin

Re: FAKTY I MITY KANGOO 4x4

Postprzez Lucass wtorek, 5 listopada 2013, 13:21

Swoją drogą, jeżeli faktycznie lock wyłącza się na zakrętach, to powinszować konstruktorom pomysłowości. :evil:
Przecież na śliskim i nie tylko zresztą, auto z napędem na cztery ma o wiele lepszą trakcję niż ośka.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: FAKTY I MITY KANGOO 4x4

Postprzez STraits wtorek, 5 listopada 2013, 19:43

Trochę informacji z instrukcji Nissan X-TRAIL :

Never drive on dry hard surface roads
in the LOCK mode, as this will overload
the power-train and may cause a
serious malfunction.



Do not operate the 4WD mode switch
(2WD, AUTO and LOCK) with the front
wheel spinning.


When driving straight, shift the 4WD
lock switch to 2WD, AUTO or LOCK.
Do not operate the 4WD lock switch
when making a turn or reversing.


If the 4WD mode switch is operated while
making a turn, accelerating or decelerating,
or if the key switch is turned off while in the
AUTO or LOCK, you may feel a jerk. This is
normal.


LOCK mode will change to AUTO mode automatically, when the vehicle is accelerated.

Nie zauważyłem informacji, że się napęd wyłącza na zakrętach - coś musiałem szybko przeczytać i faktyczne nie doczytać... Także informacje prostuję - nie mniej jednak samochód sam potrafi zmienić system pracy z LOCK na AUTO w specyficznych, określonych przez producenta sytuacjach. Podejrzewam, że po przekroczeniu określonej prędkości i z 2WD na AUTO w przypadku nagłego naciśnięcia pedału gazu.

Zmieniono kolor tekstu, z koloru admina ;) /MOD
STraits
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 13
Dołączył(a): niedziela, 27 października 2013, 08:49

Re: FAKTY I MITY KANGOO 4x4

Postprzez Lucass środa, 6 listopada 2013, 09:12

Ehhh...
nie ma jak AWD :twisted:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Następna strona

Powrót do Kangoo 4x4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości