Strona 2 z 2

Re: Jak zrobić z 1.6 16V bardziej ekonomiczne autko...

PostNapisane: niedziela, 24 listopada 2013, 15:53
przez dostawca
No to ja będę następny :) Podaj mi tylko nr tych kółek :)
Bo jest to jedyna rzecz, która odciąga mnie od jazdy nim dalej niż do Krk...(ok 190km), a chciałbym czasem odwiedzić siostrę we wrocku...

Re: Jak zrobić z 1.6 16V bardziej ekonomiczne autko...

PostNapisane: niedziela, 1 grudnia 2013, 12:05
przez STraits
Sorki, że tyle czasu się nie odzywałem, ale miałem trochę roboty przy kangurku (m.in. sprzęgło). Jako, że idzie zima i nie chce mieć przygód po drodze postanowiłem zregenerować sobie też wał :) Niestety przy próbie "rozerwania" na wieloklinie do wymiany podpory - wał siedział tak mocno że wyrwało teflon i niestety musiałem znaleźć zakład który by mi ten wał zregenerował (wymiana wieloklinu), bo po tygodniu jazdy nieźle się już wyklepał bez teflonu.

Na allegro są oferty, ale ceny moim zdaniem z kosmosu. Znalazłem zakład w Radomiu - Wał Cardan Radom Service, który mogę szczerze polecić. Zrobili na prawdę fachowo - praktycznie przebudowali cały odcinek wału z wieloklinem przerabiając go na w pełni rozbieralny. Dodatkowo wymienili mi łożyska w podporach , które kupiłem na allegro na FAG podwójnie kryte i wymienili 4 krzyżaki. Dodatkowo cały wał jest odświeżony (pomalowany) i wygląda jak nowy :) Cena usługi - 850 PLN wraz z materiałami i wyważeniem - co patrząc na ofertę z allegro daje połowę ceny. Krzyżaki założone były GKN model U-167 - bodajże z jakiegoś BMW. Oczywiście rok gwarancji na usługę.

Pytałem o demontaż tego tłumika drgań, ale Pan potwierdził to czego w zasadzie byłem pewien - nie powinno się tego demontować bo z tym elementem wał będzie "lżej" się kręcić.

Co ciekawe odwiedziłem kilka firm od wałów w moich okolicach (Lublin) i w zasadzie wszędzie słyszałem, że krzyżaki, a tym bardziej wieloklin są nie wymienialne i żebym sobie szukał drugiego wału :lol:

Obiecane numery trybów 5 biegu : 8200607981 oraz 8200611301. Dopisuję także do listy w pierwszym poście troszkę numerów części.

Re: Jak zrobić z 1.6 16V bardziej ekonomiczne autko...

PostNapisane: niedziela, 1 grudnia 2013, 20:24
przez dostawca
Dzięki za numery.
Ja też wymieniałem w tamtym tygodniu podpory ;) Pomocny był merc w123, btw łożysko do podpory merca to 6006-2RS.
Jeszcze leżą mi amory przednie w biurze ;)

Re: Jak zrobić z 1.6 16V bardziej ekonomiczne autko...

PostNapisane: wtorek, 27 stycznia 2015, 22:53
przez Bartek
Trudno było się dostać aby zrobić taką modyfikacę ? Mógłbyś opisać co i jak ?

Re: Jak zrobić z 1.6 16V bardziej ekonomiczne autko...

PostNapisane: wtorek, 27 stycznia 2015, 23:50
przez Bartek
Znalazłem taki filmik czy to taki zabieg wykonałeś STraits :D ? http://largus-shop.ru/shop/transmissija ... dachi.html