Strona 1 z 1

Prośba o pomoc:)

PostNapisane: niedziela, 24 września 2017, 22:34
przez Arek121222
Na dniach będę kupował kangoorka 4x4 1.6 benzyna. I powiedzcie mi na co zwrócić szczególną uwagę przy oglądaniu auta. Nie jestem fachowcem z motoryzacji dlatego pytam.
Pozdrawiam Arek

Re: Prośba o pomoc:)

PostNapisane: poniedziałek, 25 września 2017, 08:15
przez Lucass
Na początek dobrze się zastanów.
Potem poczytaj wątki z tego działu
viewforum.php?f=126
gdzie możesz m.in. dowiedzieć się, co trzeba zrobić by kangoo 4x4 stał się samochodem zdolnym do jazdy.
Potem jeszcze raz się zastanów czy to na pewno jest to, czego oczekujesz.
A jeżeli będziesz zdecydowany na 100% to zwróć przede wszystkim uwagę na to czy napęd działa na wszystkie koła. Wadą tego modelu jest kiepskie i zawodne przeniesienie napędu na tył. Najlepiej byłoby, gdybyś wziął sobie do pomocy kogoś znającego się na rzeczy, bo mając kiepską wiedzę w temacie łatwo dać się wpuścić w maliny.
Sprawdź czy jest w ogóle wal napędowy, czy nie ma luzów na podporze (bardzo awaryjny element), w miarę możliwości sprawdź czy tylne koła dostają moment obrotowy. Sprzęgło w tylnym moście to też słaby element.
Zastanów się z jeszcze jednego powodu. To dość rzadkie auto, a co za tym idzie dostęp części zamiennych jest kiepski, a na szrotach to już w ogóle zapomnij.
Przy spalaniu minimalnym ~10-12l na 100 km będziesz miał samochód, który ani nie jest samochodem terenowym, ani nie nadaje się (z racji tegoż spalania) na miasto. Jeżeli będziesz chciał go zagazować, to zabierzesz sobie co najmniej połowę bagażnika. 1/4 zajmuje i tak koło zapasowe, bo tu nie ma (jak w 2x4) kosza pod podłogą bagażnika, więc butla musiała by być w bagażniku..
Jeżeli masz potrzebę kupienia auta do jazdy w terenie, to szukaj czegoś innego, a jeżeli ma to być kangoo, to szukaj modelu z napędem na jedną oś.
To na co masz ochotę to nie jest samochód 4x4. Różnica jest to mniej więcej taka, jak pomiędzy masłem a "masełkiem". Opakowanie podobne, ale w smaku kupa.
:)

Re: Prośba o pomoc:)

PostNapisane: poniedziałek, 25 września 2017, 18:01
przez Arglist
To i ja dołożę swoje dwa grosze, wał warto sprawdzić jak rozpędzisz samochód do 90 km/h to będziesz wiedział czy wibruje cały samochód czy nie.
Co do napędu, zależy jak ktoś używał samochodu, możesz spróbować strzelić ze sprzęgła na prostych kołach jeżeli zerwie trakcję i będzie pisk opon to został napęd tylko na przednią oś.

Strasznie powielacie stereotypy jeśli chodzi o sprzęgło wiskotyczne, mam nalatane 289 tys. i dopiero teraz skrzynia mi się zaczyna pocić na łączeniu, ze sprzęgłem zero problemów. Trzeba pamiętać, że kangoo czy z przednim czy z 4x4 nie nadaje się na trasy jeśli ktoś oczekuje prędkości przelotowych ok 140 km/h przy tych prędkościach nie ma komfortu.

Obejrzyj samochód od spodu czy nie ma wycieków ze skrzyni z tylnego dyfra i silnika. sprawdź hamulec ręczny często się linki zapiekają.

Re: Prośba o pomoc:)

PostNapisane: poniedziałek, 25 września 2017, 18:26
przez Lucass
Arglist napisał(a):często się linki zapiekają.
To jest przypadłość, że tak powiem globalna. Wynika z przede wszystkim z nieużywania ręcznego hamulca. Wystarczy spojrzeć na samochody na światłach na skrzyżowaniu. 95% ma włączone światło STOPu. :lol:

Re: Prośba o pomoc:)

PostNapisane: czwartek, 28 września 2017, 21:13
przez slawas3
Witam
Mam to autko (4x4) od 8 lat ( 1.6 16V ) Wał odpięty od ok. 7 lat ( "terkotało" przy załączaniu napędu 4x4 - drażniło mnie! ale działało! ), spalanie w trasie z klimą ok 7,5 - 9,0 /100 km,; w mieście do 10 l/100 km! ( zimą). Jak dla mnie przyspieszenie może być. Aktualny przebieg 190 tyś. km bez poważniejszych awarii (może dobrze trafiłem?). Wymieniłem tarcze, klocki, końcówki drążków, rozrząd, tuleje tylnego wózka ( ok 1200 pln!) i to wszystko!!. W bagażniku ,z tym kołem zapasowym, miejsca jest sporo. Jazda po "bezdrożach " z tą wysokością zawieszenia jest OK. Ale decyzja należy do Ciebie. Autko z 2004roku.