4x4 - ciekawostki i plan na listę specyficznych części

Szeroko pojęta tematyka dotycząca modelu Kangoo 4x4 w wersjach Ph I i Ph II (2001 - 2008)

4x4 - ciekawostki i plan na listę specyficznych części

Postprzez patashnik93 wtorek, 27 maja 2025, 22:09

Hej! Dla rozgrzania wątku - dopiero zaczynam zabawę z Kangurem 4x4. Informację będę aktualizował wraz z wzrostem wiedzy o tej pokrace. Na razie kompletuję listę części które są unikalne dla 4x4, chwile mi to zajmie. A z ciekawostek (do poprawy przez bardziej doświadczonych)

Kangoo I i lift istniały w wersjach:
- Albo szyberdach/panoramiczny dach albo klimatyzacja (proszę o korektę nie znalazłem wersji 4x4 z szybrem i klimą)
- Stalowe felgi z trapezoidalnymi otworami wentylacyjnymi (R15) były zaprojektowane i projektowane tylko i wyłącznie pod Kango 4x4, powstało ich ok 10-15 tyś kompletów. Są rzadkie, ale do kupienia w sensownych pieniądzach
- Opony 195/70 r15 wchodzą, ale margines jest mały. Przód w terenie bez liftu może ocierać pod obciążeniem i na maksymalnym wychyleniu. Tył ma zapas, chyba że ktoś wozi tonę węgla.
- Lift przedniego zawieszenia jest prosty i da się znaleźć podkładki pod amortyzatory. Max 20 mm, inaczej trzeba szukać amortyzatorów.
- Lift tylnego zawieszenia poprzez podkładkę pod sprężynę jest (teoretycznie) możliwy, ale muszę to rozebrać i pomierzyć.
- Poszerzenie rozstawu przy 195/70/15 maks 20 mm, inaczej opony wystają poza obrys. Dystanse dostępne wszędzie.
- 84 KM 1.9dCI po czipie daje ok 115-125 KM, zależnie od programu - można iść w Nm - 260-280 Nm. Z ciekawości wrzuciliśmy Kangura na hamownię 19-latek wykazał się 81 kucykami przed dłubaniem
- Turbina i intercooler - teoretycznie - można dopasować od Laguny/Safrane i dojść do 150KM i bazylion Nm (ja w ten temat nie będę szedł, ale można, nie są to wielkie wydatki)
- "Szybka 5" - tak, jest możliwa, jest dość prosta (wydaje mi się, że nie trzeba wyciągać skrzyni, da się zrobić od góry) - to dla mnie priorytet, na pewno spróbuję. Dokumentację i opis wrzucę.

Dopiero zaczynam przygodę z kangurem (i bawi mnie na maksa, naprawde można zaskoczyć w terenie niejednego rasowego 4x4)

Chcę też opracować listę specyficznych części do wersji 4x4, oprócz tych oczywistych jak wał, mosty, półosie itp.
Błękitny Kangur 4x4, 1.9 dCI, 84km. To Privilege nim jeździć :)
patashnik93
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 2
Dołączył(a): środa, 21 maja 2025, 15:37
Lokalizacja: Lublin / Nałęczów

Re: 4x4 - ciekawostki i plan na listę specyficznych części

Postprzez patashnik93 środa, 4 czerwca 2025, 16:04

- Opony 195/70 r15 wchodzą, ale margines jest mały. Przód w terenie bez liftu może ocierać pod obciążeniem i na maksymalnym wychyleniu. Tył ma zapas, chyba że ktoś wozi tonę węgla.


Mój błąd i poprawka, założyłem oponę 195/70/R15 na zapas i zamontowałem na przednią piastę - jednak NIE WCHODZĄ, przy próbie maksymalnego skrętu zaczynają ocierać o nadkole. To plastik, można by bawić się w odsunięcie go (i pewnie wyprofilowanie na ciepło) ale wtedy już trzeba koniecznie podnieść przód zawieszenia. Ja odpuszczam, zmieniam na 195/65/R15

Ps. Na 195/70 Kangur jednak wygląda jak krowa. Te opony są wizualnie za duże (a być może i za ciężkie jak na wytrzymałość przednich przegubów).
Błękitny Kangur 4x4, 1.9 dCI, 84km. To Privilege nim jeździć :)
patashnik93
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 2
Dołączył(a): środa, 21 maja 2025, 15:37
Lokalizacja: Lublin / Nałęczów


Powrót do Kangoo 4x4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron