4x4 - ciekawostki i plan na listę specyficznych części

Hej! Dla rozgrzania wątku - dopiero zaczynam zabawę z Kangurem 4x4. Informację będę aktualizował wraz z wzrostem wiedzy o tej pokrace. Na razie kompletuję listę części które są unikalne dla 4x4, chwile mi to zajmie. A z ciekawostek (do poprawy przez bardziej doświadczonych)
Kangoo I i lift istniały w wersjach:
- Albo szyberdach/panoramiczny dach albo klimatyzacja (proszę o korektę nie znalazłem wersji 4x4 z szybrem i klimą)
- Stalowe felgi z trapezoidalnymi otworami wentylacyjnymi (R15) były zaprojektowane i projektowane tylko i wyłącznie pod Kango 4x4, powstało ich ok 10-15 tyś kompletów. Są rzadkie, ale do kupienia w sensownych pieniądzach
- Opony 195/70 r15 wchodzą, ale margines jest mały. Przód w terenie bez liftu może ocierać pod obciążeniem i na maksymalnym wychyleniu. Tył ma zapas, chyba że ktoś wozi tonę węgla.
- Lift przedniego zawieszenia jest prosty i da się znaleźć podkładki pod amortyzatory. Max 20 mm, inaczej trzeba szukać amortyzatorów.
- Lift tylnego zawieszenia poprzez podkładkę pod sprężynę jest (teoretycznie) możliwy, ale muszę to rozebrać i pomierzyć.
- Poszerzenie rozstawu przy 195/70/15 maks 20 mm, inaczej opony wystają poza obrys. Dystanse dostępne wszędzie.
- 84 KM 1.9dCI po czipie daje ok 115-125 KM, zależnie od programu - można iść w Nm - 260-280 Nm. Z ciekawości wrzuciliśmy Kangura na hamownię 19-latek wykazał się 81 kucykami przed dłubaniem
- Turbina i intercooler - teoretycznie - można dopasować od Laguny/Safrane i dojść do 150KM i bazylion Nm (ja w ten temat nie będę szedł, ale można, nie są to wielkie wydatki)
- "Szybka 5" - tak, jest możliwa, jest dość prosta (wydaje mi się, że nie trzeba wyciągać skrzyni, da się zrobić od góry) - to dla mnie priorytet, na pewno spróbuję. Dokumentację i opis wrzucę.
Dopiero zaczynam przygodę z kangurem (i bawi mnie na maksa, naprawde można zaskoczyć w terenie niejednego rasowego 4x4)
Chcę też opracować listę specyficznych części do wersji 4x4, oprócz tych oczywistych jak wał, mosty, półosie itp.
Kangoo I i lift istniały w wersjach:
- Albo szyberdach/panoramiczny dach albo klimatyzacja (proszę o korektę nie znalazłem wersji 4x4 z szybrem i klimą)
- Stalowe felgi z trapezoidalnymi otworami wentylacyjnymi (R15) były zaprojektowane i projektowane tylko i wyłącznie pod Kango 4x4, powstało ich ok 10-15 tyś kompletów. Są rzadkie, ale do kupienia w sensownych pieniądzach
- Opony 195/70 r15 wchodzą, ale margines jest mały. Przód w terenie bez liftu może ocierać pod obciążeniem i na maksymalnym wychyleniu. Tył ma zapas, chyba że ktoś wozi tonę węgla.
- Lift przedniego zawieszenia jest prosty i da się znaleźć podkładki pod amortyzatory. Max 20 mm, inaczej trzeba szukać amortyzatorów.
- Lift tylnego zawieszenia poprzez podkładkę pod sprężynę jest (teoretycznie) możliwy, ale muszę to rozebrać i pomierzyć.
- Poszerzenie rozstawu przy 195/70/15 maks 20 mm, inaczej opony wystają poza obrys. Dystanse dostępne wszędzie.
- 84 KM 1.9dCI po czipie daje ok 115-125 KM, zależnie od programu - można iść w Nm - 260-280 Nm. Z ciekawości wrzuciliśmy Kangura na hamownię 19-latek wykazał się 81 kucykami przed dłubaniem
- Turbina i intercooler - teoretycznie - można dopasować od Laguny/Safrane i dojść do 150KM i bazylion Nm (ja w ten temat nie będę szedł, ale można, nie są to wielkie wydatki)
- "Szybka 5" - tak, jest możliwa, jest dość prosta (wydaje mi się, że nie trzeba wyciągać skrzyni, da się zrobić od góry) - to dla mnie priorytet, na pewno spróbuję. Dokumentację i opis wrzucę.
Dopiero zaczynam przygodę z kangurem (i bawi mnie na maksa, naprawde można zaskoczyć w terenie niejednego rasowego 4x4)
Chcę też opracować listę specyficznych części do wersji 4x4, oprócz tych oczywistych jak wał, mosty, półosie itp.