[4x4] jaki olej do tylnego dyfra

Szeroko pojęta tematyka dotycząca modelu Kangoo 4x4 w wersjach Ph I i Ph II (2001 - 2008)

Re: [4x4] jaki olej do tylnego dyfra

Postprzez ptk niedziela, 20 czerwca 2010, 09:44

No włąsnie więc przyczyny problemu szukałbym bardziej w skrzyni rozdzielczej. Podejrzewam że niepotrzebnie kupowałeś tylni dyfer.
2002 Kangoo 4x4 1.9 dCi Privilege
2002 Toyota Rav4 2.0 D-4D 4x4
Avatar użytkownika
ptk
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 16
Dołączył(a): wtorek, 18 maja 2010, 19:54
Lokalizacja: Łódź

Re: [4x4] jaki olej do tylnego dyfra

Postprzez madcar niedziela, 20 czerwca 2010, 09:45

daro napisał(a):Witam u mnie 2 tygodnie temu szczelił wał tak zwane okulary sie urwały, mechanior wyjał i kangur normalnie jezdzi przy wymianie wszystkich płynów z tego co pamiętam to do dyfra był taki jak pisze PTK czyli castrol .


czyli kangoo jeździ u ciebie teraz tylko z przednim napędem?
wyjął tylko wał czy coś jeszcze "przekombinował"??

ptk napisał(a):No włąsnie więc przyczyny problemu szukałbym bardziej w skrzyni rozdzielczej. Podejrzewam że niepotrzebnie kupowałeś tylni dyfer.



nie koniecznie "niepotrzebnie" bo tamten dyfer ciekł na uszczelniaczu...a takiego uszczelniacza nie można dobrać w żadnej toruńskiej firmie z uszczelniaczami/simeringami/uszczelkami itd...w ASO nie maja numeru tej części...ani nawet porządnych rysunków...tak jakby nie istniał ten element...mają tylko "cały" dyfer...nie pytałem nawet po ile :evil:

pozatym cena była dość atrakcyjna 750zł(z wysyłką)...a dyfer jest suchy nie cieknie...no i ta cholerna wiskoza była w nim...niejako gratis...

a teraz następne pytania...co może być nie tak ze skrzynia rozdzielczą?? skoro działa...działa...nagle "***"...nie działa...po wymianie dyfra z tyłu...wraca do normy...czyli jakby to było związane ze skrzynia rozdzielczą to znaczyłoby że naprawia się sama od samego "stania" w warsztacie (max 2dni nie ruszane auto)

ma ktoś jakieś rysunki z ASO tej skrzyni rozdzielczej rozłożonej na części pierwsze??
albo pomysł co to może być? skoro raz działa a raz nie?

kurde znam się na autach 4x4...ale ten kangoo zaczyna mnie denerwować...i pomysły mi się szybko kończą...a ASO.. .hmnn..no nie będę się wypowiadać nt. kompetencji mechaników w ASO renault :evil:


Połączono posty. /MOD
Kangoo 1.6 16v 4x4 2002r.
madcar
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 10
Dołączył(a): środa, 19 maja 2010, 15:56

Re: [4x4] jaki olej do tylnego dyfra

Postprzez ptk niedziela, 20 czerwca 2010, 12:00

Masz racje zapomniałem że wymiana dyfra pomogła co wyklucza usterke z przodu niejako i że twój dyfer przeciekał.
Aso jakiekolwiek to zło. Ostatnio w Rav4 wymieniałem sprzegło. W ASO nie wiedzieli nawet że w Rav4 jest dwumas i że wartoby go wymienić a juz o tym że do wyjęcia sprzęgła konieczne jest odkręcenie mocowań silnika podniesienie go do góry, wymontowanie wału napędowego, rozpięcie przedniego zawieszenia to o tym dowiedzieli się odemnie. Zakładali że wyrobią się z tym na jednej zmianie w końcu sami przyznali że lepiej jak pojade z tym gdzieś indziej. Dobrze że w firmie mam kumatego mechanika. Dwa tygodnie siedział ale zrobił ;) Z resztą za dwa tyg odstawiam do niego swoje Kangoo. Powiem mu żeby popatrzył i pomyślał jaka może być przyczyna twoich problemów. Ciesz się że narazie kangoo jeździ i może sie problem nie powtórzy :roll:
2002 Kangoo 4x4 1.9 dCi Privilege
2002 Toyota Rav4 2.0 D-4D 4x4
Avatar użytkownika
ptk
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 16
Dołączył(a): wtorek, 18 maja 2010, 19:54
Lokalizacja: Łódź

Re: [4x4] jaki olej do tylnego dyfra

Postprzez daro poniedziałek, 21 czerwca 2010, 19:22

wyjał tylo wał i kangur śmiga bez żadnych problemów
Pozdrawiam Daro
1,6 2003 4x4 gwiezdny pyl
Avatar użytkownika
daro
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 55
Dołączył(a): sobota, 6 czerwca 2009, 10:51
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA

Re: [4x4] jaki olej do tylnego dyfra

Postprzez madcar poniedziałek, 21 czerwca 2010, 21:40

daro napisał(a):wyjał tylo wał i kangur śmiga bez żadnych problemów


czyli z moim (znaczy się firmowym) kangurem jest coś nie tak jak być powinno :(

teraz tylko zdiagnozować co konkretnie mu dolega :oops:
Kangoo 1.6 16v 4x4 2002r.
madcar
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 10
Dołączył(a): środa, 19 maja 2010, 15:56

Re: [4x4] jaki olej do tylnego dyfra

Postprzez madcar piątek, 25 czerwca 2010, 14:31

no i stało się :oops:

kangur znowu odmówił współpracy :cry:

tym razem byłem ja w ucie więc kilka rzeczy posprawdzałem...

a więc:

- usterka następuje przy dłuższej jeździe z ok 80-90km/h na 5tym biegu

-auto staje...wał napędowy się kręci...coś pstryka w tylnym moście

-po ok 30 min stania i czekania na transport...musiałem przestawić auto...było na 1szym biegu...
o dziwo udało się mi je bez problemu przepchnąć...i o większe dziwo....kangur zapalił...i pojechał o własnych siłach dalej :o
ale po kilku km znowu to samo...

tym razem nie czekaliśmy już 30min. i przepchneliśmy go kilka metrów na biegu...niby miał ochotę ruszyc...ale tak jakby sprzęgło się mocno ślizgało...
ponieważ nie mieliśmy czasu....zapakowaliśmy się do innego auta i pojechaliśmy dalej
po 2ch godzinach wracając mieliśmy zaholować kangura do warsztatu...ale po tych 2h godzinach stania na poboczu...kangur odpalił i pojechał...jadąc max 70km/h dojechał 20km do warsztatu bez problemu (w tym ok 5km po mieście)

wieczorem wkleję rysunek techniczny z RENO...przedniego mechanizmu różnicowego....może ktoś wpadnie na pomysł co może być nie tak... bo raczej tylny dyfer odpada
:evil:
Kangoo 1.6 16v 4x4 2002r.
madcar
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 10
Dołączył(a): środa, 19 maja 2010, 15:56

Re: [4x4] jaki olej do tylnego dyfra

Postprzez madcar piątek, 25 czerwca 2010, 15:48

Obrazek
Kangoo 1.6 16v 4x4 2002r.
madcar
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 10
Dołączył(a): środa, 19 maja 2010, 15:56

Re: [4x4] jaki olej do tylnego dyfra

Postprzez Lucass piątek, 25 czerwca 2010, 18:04

Kolego, a nie masz Ty czasem spalonej w iment tarczy sprzęgła?
Albo połamanego docisku?
Bo z tego co rozumiem silnik pracuje na obrotach, a samochód nie jedzie tak?
Jeżeli zostawiony na biegu stacza się, to jedynym logicznym wyjaśnieniem jest brak sztywnego połączenia wału korbowego ze skrzynią biegów i kołami.
Mocy na sprzęgle wystarcza żeby poprzez mechanizm różnicowy obracać nieobciążonym tylnym wałem ale już nie przednimi kołami.
Prawdopodobnie sprzęgło w czasie jazdy się grzeje i puszcza. Jak wystygnie trochę łapie i od nowa...
Nie miałeś wcześniej problemów przy ruszaniu tzn. nie wzrastały gwałtownie obroty, a samochód pomimo to nie przyspieszał?
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: [4x4] jaki olej do tylnego dyfra

Postprzez madcar piątek, 25 czerwca 2010, 20:49

sprzęgło było wymienione zaraz po zakupie czyli we wrześniu 2008r ...bo właśnie auto ewidentnie miało sprzęgło nawalone (na wysokich biegach 4 i 5 przy gwałtownym przyśpieszaniu z niskich obrotów prędkość nie wzrastała, ale tez nie było żadnego problemu z ruszaniem czy czymś takim jak teraz)

po drugie sprzęgło jakby nawaliło to chyba bym czuł swąd spalonego co?
niuchałem ale nic takiego nie ma miejsca.

wszystko zaczęło się od tego jak "szef" zatarł silnik w lutym tego roku...zakopał się...wcześniej gdzieś o jakaś skarpę rozwalił chłodnice...i jak katował auto w zaspie to zatarł silnik bo nie zwrócił uwagi na temperaturę...silnik został zakupiony inny używany...i zamontowany...nowa chłodnica również...
mechanik co go montował rozpierdzielił kilka rzeczy: kompa o mały włos nie spalił całego (na szczęście dało się go naprawić) oraz mały łącznik wysprzęglika którego nie udało się pospawać i trzeba było zakupić nowy w ASO...po super zniżkach 150zł (w detalu 250zł)...może tenże mechanik coś *** także ze sprzęgłem..nie wiem...

ma ktoś z Was pomysł jak zweryfikować sprzęgło w 4x4 bez wyjmowania skrzyni biegów ?

jak nikt nic nie wymyśli to tak czy siak po weekendzie będzie skrzynia wyjmowana, i wtedy zerkniemy na sprzęgło

ale chciałbym uniknąć niepotrzebnego wyjmowania skrzyni biegów w kangoo 4x4...bo strasznie dużo z tym roboty :x

ma może jednak ktoś inny pomysł niż sprzęgło, czy możliwe jest aby któraś z zębatek na tym rysunku była np obluzowana? i np. gdy jest zimna skrzynia i olej to jakoś tam to działa, ale jak wszystko się rozgrzeje to puszcza ?
Kangoo 1.6 16v 4x4 2002r.
madcar
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 10
Dołączył(a): środa, 19 maja 2010, 15:56

Re: [4x4] jaki olej do tylnego dyfra

Postprzez Nevada poniedziałek, 5 grudnia 2011, 14:12

ptk napisał(a):Z tego co mi wiadomo wiskoza w Renault jest bezobsługowa i nierozbieralna. Renault nie podaje jaka klasa lepkości oleju ani ile tego oleju jest wewnątrz. Napędy w naszych kangoorach pochodzą od Nissana X-Trail.


To nie jest prawda.
X-Trail ma wiskozę z elektrycznie sterowanym stopniem "spięcia" napędu.
Kangoo ma hydrauliczne, nieregulowane, samopsujące się "g....".
A także inną obudowę sprzęgła- nie ma możliwości przełożenia mechanizmów z jednej do drugiej.
Sam dyfer ma też inne przełożenie:
Kangoo 3,36:1
X-Trail 2,46:1

Awaria hydraulicznego "sprzęgła" odpowiadającego ze przenoszenie napędu na tył polega na jego zablokowaniu się- auto jeździ z napędem spiętym na sztywno pomiędzy osiami. To prowadzi do powstania potężnych obciążeń napędu (koła przednie i tylne są zmuszane do kręcenia się z ta samo prędkością na zakrętach) i kolejno klękają elementy układanki: hydro sprzęgło -> wał napędowy -> sprzęgło/skrzynia biegów.
było: Kangoo 2006, 1.6 4x4 X-TRAIL version :)
Nevada
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 23
Dołączył(a): sobota, 5 listopada 2011, 10:07

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Kangoo 4x4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość