[Kangoo 4x4] różnica w mostach tylnych - benzyna vs. diesel

Szeroko pojęta tematyka dotycząca modelu Kangoo 4x4 w wersjach Ph I i Ph II (2001 - 2008)

[Kangoo 4x4] różnica w mostach tylnych - benzyna vs. diesel

Postprzez Crick niedziela, 12 czerwca 2011, 14:14

Witam.

Mam pytanie, czy ktoś się orientuje w temacie mostu tylnego w Kangurze 4x4?

Mianowicie mam pytanie czy są jakieś różnice konstrukcyjne w/w części w egzemplarzach z benzyną pod maską a dieslem?

Czy jest to to samo, tzn pasuje naprzemiennie?

Wg mnie powinno to być to samo, ale tak myślę że pewno są różne skrzynie biegów, przełożenia itd, więc pytam.

Pozdrawiam
Crick
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 09:07

Re: [Kangoo 4x4] różnica w mostach tylnych - benzyna vs. die

Postprzez Nevada sobota, 5 listopada 2011, 13:24

Odkop kotleta:

Różnice najpewniej są- diesel i benzyna mają inaczej rozwiązabe przekazanie napędu na tylną oś.
Diesel ma sprzęgło wiskotyczne jak Scenic RX4, benzyna ma sprzęgło hydrauliczne zapożyczone z Nissana X-traila. Sprzęgła te ulokowane są na wyjściu dyfra.

http://kangoo-trekka-club.org/forum/Ema ... ngine.html
było: Kangoo 2006, 1.6 4x4 X-TRAIL version :)
Nevada
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 23
Dołączył(a): sobota, 5 listopada 2011, 10:07

Re: [Kangoo 4x4] różnica w mostach tylnych - benzyna vs. die

Postprzez Joteusz niedziela, 2 lutego 2014, 10:49

Pytanie mam jako nowy użytkownik forum ;) Moi drodzy które ze sprzęgieł jest bardziej niezawodne :?: wiskotyczne (diesel) czy hydrokinetyczne (benzyna) :idea: Sprzegło znajduje się w korpusie tylnej skrzynki dyferencjału w oby przypadkach :?:
Biały Kangurek 1,5 dci 2004 kupiony z dziurą w bloku. Po remoncie chwale i jeździ niebywale :-)
Avatar użytkownika
Joteusz
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 2
Dołączył(a): sobota, 24 listopada 2012, 10:32
Lokalizacja: WI

Re: [Kangoo 4x4] różnica w mostach tylnych - benzyna vs. die

Postprzez Nevada środa, 25 czerwca 2014, 14:15

To z benzyny jest awaryjne.
Ja takie miałem, zamieniłem dyfer z X-Traila.
Od 3 lat bez problemów.
było: Kangoo 2006, 1.6 4x4 X-TRAIL version :)
Nevada
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 23
Dołączył(a): sobota, 5 listopada 2011, 10:07

Re: [Kangoo 4x4] różnica w mostach tylnych - benzyna vs. die

Postprzez siecio poniedziałek, 8 czerwca 2015, 15:08

Czołem!
Jak pewnie większości z nas mnie też dotknął problem tylnego mostu w moim kangoo 1.9dci 2004 (~110tys. przebiegu)
Zacznę od tego, że drodze do domu świeżo po zakupie rozsypały mi się podpory, więc wał na dzień dobry dostał remont (podpory, krzyżaki).
Następne naprawy usuwałem po kolei, aż po 4 miesiącach okazało się, że tylny most nawalił. Trafiłem na ogłoszeniu używkę, która pochodziła
od benzyny 1.6 jednak rzekomo ma pasować także do mojego diesla.
Rzeczywiście most taki sam, z tym samym oznaczeniem na naklejce. Auto jeździ, napędy sprawne, ale wg mnie coś jest nie do końca w porządku.
Mianowicie kangoo bardzo się trzęsie na niskich obrotach (najmocniej na 2jce i 3jce) - przed zmiana musze go kręcić pożej 2500 obrotów, a do tego
jest strasznie toporny i jeździ jak bez ducha.
Czy mógłby ktoś z Was podesłać zdjęcie oznaczenia oryginalnego mostu z diesla?
Drugie pytanie: czy ma ktoś w Poznaniu lub okolicach rzetelnego mechanika, który podejmie się napraw tego kangura? Mam wrażanie,
że moich ludzi to auto przerasta...
siecio
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 3
Dołączył(a): poniedziałek, 8 czerwca 2015, 14:52

Re: [Kangoo 4x4] różnica w mostach tylnych - benzyna vs. die

Postprzez siecio wtorek, 9 czerwca 2015, 11:45

Nie znalazłem opcji edytuj, więc wklejam zdjęcie w kolejnym poście.
Przeszukuje net i nie mogę znaleźć potrzebnej mi informacji dotyczącej dyfrów benzyna vs diesel,
a mamy tutaj temat, w którym czytam
Nevada napisał(a):Odkop kotleta:

Różnice najpewniej są- diesel i benzyna mają inaczej rozwiązabe przekazanie napędu na tylną oś.


http://kangoo-trekka-club.org/forum/Ema ... ngine.html


a auto miało już ślady grzebania przy wale i chodzi mi po głowie czy ktoś przede mną nie wsadził już trefnego dyfra.
Oznaczenie u mnie na obu jest takie:

Obrazek
siecio
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 3
Dołączył(a): poniedziałek, 8 czerwca 2015, 14:52

Re: [Kangoo 4x4] różnica w mostach tylnych - benzyna vs. die

Postprzez dostawca czwartek, 18 czerwca 2015, 18:09

Panowie, a czy ktoś z Was sprawdzał przełożenia? Przecież przełożenie w moście z beny i z klekota są różne...
Tym sposobem jest różnica w prędkości między przednią,a tylną osią i cały czas napęd próbuje być załączony...
Czterołap 2,0 Sport
F4R swap-||||||||||||||||||||Complete!-Czyli jak zepsuć 4x4, krok po kroku-Klik!
Bo życie jest za krótkie, zeby jeździć dieslem
Avatar użytkownika
dostawca
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 350
Dołączył(a): środa, 10 października 2012, 08:40
Lokalizacja: Krosno

Re: [Kangoo 4x4] różnica w mostach tylnych - benzyna vs. die

Postprzez siecio piątek, 19 czerwca 2015, 21:39

Cześć.
Po raz kolejny szukając informacji wpadłem na taką stronkę:
http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Renault/RENAULT-KANGOO-I/2003_2008/Bakvagn-&-Fj%C3%A4dring/Bakv%C3%A4xel-&-Diff./Alla/
Wygląda na to, że dyfry z obu silników mają takie samo oznaczenie - co dla jest jest trochę dziwne.
Nadal jednak nie rozwikłałem mojego problemu i już nie wiem jak się za to zabrać, więc jeśli ktoś
może to wyjaśnić, to będę wdzięczny.
siecio
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 3
Dołączył(a): poniedziałek, 8 czerwca 2015, 14:52


Powrót do Kangoo 4x4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron