Nie odbija ręczny

Szeroko pojęta tematyka dotycząca modelu Kangoo 4x4 w wersjach Ph I i Ph II (2001 - 2008)

Re: Nie odbija ręczny

Postprzez Nevada czwartek, 22 sierpnia 2013, 08:24

EDIT: zrobiłem u siebie regeneracje zacisku, bo ręczny nie odbijał- 240zł za całość
było: Kangoo 2006, 1.6 4x4 X-TRAIL version :)
Nevada
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 23
Dołączył(a): sobota, 5 listopada 2011, 10:07

Re: Nie odbija ręczny

Postprzez Szumak czwartek, 22 sierpnia 2013, 11:50

Ja też zrobiłem regenerację zacisków bo ręczny mi zgrzypiał - 5zł tubka smaru miedziowego ;)
Suzuki Marauder [2001]:
Obrazek
Suzuki Burdelmam C50 [2006]
Obrazek
Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:
Obrazek
Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
Obrazek
Avatar użytkownika
Szumak
Vice Kangoomistrz 2012
Vice Kangoomistrz 2012
 
Posty: 1963
Dołączył(a): piątek, 27 czerwca 2008, 11:26
Lokalizacja: SBI - GMB - GWE

Re: Nie odbija ręczny

Postprzez Nevada piątek, 23 sierpnia 2013, 07:17

No widzisz, gratulacje.
U mnie został oryginalny korpus, reszta nowa.
było: Kangoo 2006, 1.6 4x4 X-TRAIL version :)
Nevada
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 23
Dołączył(a): sobota, 5 listopada 2011, 10:07

Re: Nie odbija ręczny

Postprzez evjann czwartek, 16 stycznia 2014, 21:54

może ktoś powiedzieć jak się do tego zabrać nie odbija mi prawa strona linka ok
na chwile obecną zrzuciłem linkę z kola a 4 lutego mam termin na przegląd,
a bez hamulca nie przejdzie
Avatar użytkownika
evjann
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 22
Dołączył(a): czwartek, 16 stycznia 2014, 21:08

Re: Nie odbija ręczny

Postprzez branio czwartek, 16 stycznia 2014, 21:57

Wymień szczęki
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Nie odbija ręczny

Postprzez evjann czwartek, 16 stycznia 2014, 22:14

branio napisał(a):Wymień szczęki

Ja nie mam szczenk tylko klocki ;)
Avatar użytkownika
evjann
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 22
Dołączył(a): czwartek, 16 stycznia 2014, 21:08

Re: Nie odbija ręczny

Postprzez skawina czwartek, 16 stycznia 2014, 22:24

Zablokowany rozpieracz. Trzeba by spróbować rozruszać. Jedno pięćdziesiąt co i w szczękach tylko, że na wierzchu...
1.4 99r
Paweł
Avatar użytkownika
skawina
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1689
Dołączył(a): wtorek, 19 marca 2013, 21:20
Lokalizacja: Skawina-Kraków

Re: Nie odbija ręczny

Postprzez evjann czwartek, 16 stycznia 2014, 22:34

Nevada napisał(a):EDIT: zrobiłem u siebie regeneracje zacisku, bo ręczny nie odbijał- 240zł za całość


Gdzie to robiles?
Avatar użytkownika
evjann
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 22
Dołączył(a): czwartek, 16 stycznia 2014, 21:08

Re: Nie odbija ręczny

Postprzez tomo poniedziałek, 8 grudnia 2014, 12:00

prawdopodobnie nie da sie tego zregenerowac, ale gdzies na poludniu polski za ok 200 dukatów jest jakiś spec który da rade;)
faktycznie pasuje z mondasa?
Avatar użytkownika
tomo
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 8
Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 16:15

Re: Nie odbija ręczny

Postprzez kori wtorek, 22 marca 2016, 22:29

Witam
Od dłuższego czasu męczyłem się z zacierającymi się tylnymi zaciskami, najpierw dołożyłem dodatkowe sprężyny ale to pomogło na parę miesięcy i problem powrócił. W końcu kupiłem zestaw regeneracyjny zacisku i w zeszłą sobotę wziołem się za rozkręcanie badziewia. Okazało się, że problem nie jest skomplikowany i zaciski udało się skutecznie naprawić. Postaram się opisać w czym rzecz bo może się komuś przyda. Zacisk zapieka się na ośce która wchodzi pod dźwigienką ręcznego do obudowy zacisku. Jest tam gumowa uszczelka która z czasem się zużywa przepuszcza wodę i przez to wszystko rdzewieje. Aby naprawić trzeba odkręcić zacisk od jarzma są tam dwie śruby na klucz 13, potem przy użyci siły czyli młotka ściągamy zacisk z tarczy, trzeba zrzucić linkę hamulca ręcznego i poluzować przewód hamulcowy. Przed odkręceniem zagniotłem gumową część przewodu ściskiem do drewna żeby płyn nie uciekał. Potem kręcąc zaciskiem odkręciłem przewód hamulcowy. Z zacisku ściągamy najpierw dźwignię ręcznego, jest tam jedna śruba na torx, dźwignia osadzona jest na frezie, u mnie było to bardzo zardzewiałe i trzeba było się pomęczyć żeby ją ściągnąć, użyłem płynu WD i śrubokręta. Potem odkręcamy mocowanie linki dwie śruby na torx. Wyciągamy gumową uszczelkę i tu ukazuje się miejsce w który zaciera się ręczny. Ja wyczyściłem to dokładnie szczotką drucianą i zapuściłem WD. Następnie należy odkręcić pięcioramienną śrubę w korpusie zacisku, ja nie miałem odpowiedniego klucza ale udało się nabić zwykłą nasadkę klucza 14. Tu proponuje poświecić do otworu po śrubie i zapamiętać w który miejscu była wkręcona, śruba ta trzyma całe bebechy zacisku w kupie i można ją wkręcić tylko w jednym właściwy miejscu, jeśli będzie źle wkręcona zacisk nie będzie działał. Po wykręceniu śruby wystarczy od góry uderzyć w ośkę ręcznego i z obudowy wyjdzie cały środek razem z tłoczkiem, przy tej operacji uszkodzimy dolną uszczelkę przeciwkurzową tłoczka. Następnie czyścimy drobnym papierem rdzę z ośki ręcznego czyścimy obudowę w którą wchodzi ośka wydłubujemy pozostałości po uszczelce tłoczka, Czyścimy tłoczek smarujemy ośkę smarem do tłoczków i składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności do rozkręcania. Mój zacisk nie miał wycieków więc nie wymieniałem wszystkich uszczelek dołączonych do zestawu, założyłem tylko nową przeciwkurzową tłoczka i tą nad ośką ręcznego pod którą napakowałem spore ilości smaru do tłoczków i smaru miedziowego. Prawidłowo złożony zacisk powinien odbijać bez dedykowanej sprężyny którą zakładamy jak już wszystko sprawdzimy. Następnie cofamy maksymalnie tłoczek zakładamy zacisk do samochodu i oczywiście nie zapominamy o odpowietrzeniu układu hamulcowego, wystarczy odpowietrzyć sam tył.
Pozdrawiam
kori
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 21
Dołączył(a): niedziela, 8 kwietnia 2012, 16:32

Poprzednia strona

Powrót do Kangoo 4x4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości