Strona 1 z 6

Dyfer z X-treila do kangoo 4x4

PostNapisane: wtorek, 18 grudnia 2012, 17:58
przez mandzur82
Witam!

Jestem tu nowy i nie mogę znaleźć takiego tematu, chodzi mi o szczegóły co, jak, gdzie? Dlatego też postanowiłem założyć nowy wątek.
Kolega Nevada z tego co się doszukałem dokonał takiej przeróbki. Zależy mi na opiniach wszystkich którzy się tego podjęli.
Interesuje mnie czy mocowania dyfra z Nissana pasują do Kangoo, jak daleko posunięta jest ingerencja w podwozie.

Re: Dyfer z X-treila do kangoo 4x4

PostNapisane: wtorek, 18 grudnia 2012, 19:08
przez Lucass
Nevada jest do tej pory jedynym, który się do takiego przeszczepu przyznał.
Poczytaj jego posty, nie ma tego wiele, a może coś więcej znajdziesz.
search.php?keywords=&terms=all&author=nevada&sc=1&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj
A w sprawie szczegółów to już kontakt poprzez PW, ale kolega ostatnio logował się 2.11 więc...

Re: Dyfer z X-treila do kangoo 4x4

PostNapisane: środa, 19 grudnia 2012, 22:31
przez Nevada
Spoko, czytam PMy ;-)
Jutro wszystko dokładnie opiszę, bo teraz nie mam dostępu do komputera.

Re: Dyfer z X-treila do kangoo 4x4

PostNapisane: czwartek, 20 grudnia 2012, 11:03
przez Nevada
Hej,
tu masz konkret ze zdjęciami: http://www.mykangoo.de/forum/index.php?mode=thread&id=225055#p225055

Kupujesz coś takiego: http://allegro.pl/nissan-x-trail-t30-2-0-dyferencjal-dyfer-most-i2879221124.html i w ten most wkładasz przełożenie z Kangoo (bo jest inne)
Najważniejsza kwestia sterowania, dyfrem Nissana sterujesz regulując natężenie prądu:
So for the "Auto" mode I set up on one electronic output from 3,5 V and it is 1,5A
Second is "4x4" fully locked and it is possible to fell difference it work on second electronic at 6V 2,5A.
Ja mam dwie przetwornice połączone z tym http://allegro.pl/wlacznik-przelacznik-napedow-x-trail-2003-i2829718266.html.
W pozycji 2WD mam podawane 0A na tylny most (tył nie działa), pozycja "AUTO" podaje ~1,5A i mam napęd 4x4 na którym można jeździć ciągle, no a LOCK to natężenie prawie 2,5A i wtedy spięty jest na sztywno- tył kręci się jak przód.

W terenie, błocie (do 40cm) spokojnie daje radę na trybie AUTO.

Re: Dyfer z X-treila do kangoo 4x4

PostNapisane: czwartek, 20 grudnia 2012, 21:22
przez dostawca
Mam to na liście "to do"
Pytanie poza tematem... błoto 40cm? Ile masz liftu? :D

Re: Dyfer z X-treila do kangoo 4x4

PostNapisane: wtorek, 25 grudnia 2012, 13:33
przez earp
Witam,
bardzo mnie interesuje ten wątek. Kupiłem 4x4, pomimo zapewnień sprzedającego, że działa (nie było gdzie sprawdzić, a zakup musiłem finalizować w biegu) okazało się, że jednak nie.
Mam wersje 1.9 dCi 2003 (końcówka roku).
Z opisu wynika, że "ogarnięty" mechanik powinien dać sobie spokojnie radę?
Czy po przełożeniu da się tym jeździć do 120 km/h?
Mam sentyment do Kangoo i choć mówią, że to mniejsze lub większe "g" to po prostu lubię tego "grata". Sporo nmi jeździłem, szczególnie miło wspominam Pampę.
Dlatego zależy mi na tym, żeby doprowadzić go do pełnej używalności, a sterowanie napędami w sposób opisany przez Was wygląda super.
Pozdrawiam

Re: Dyfer z X-treila do kangoo 4x4

PostNapisane: wtorek, 25 grudnia 2012, 14:47
przez dostawca
Witam, a czemu miało by się nie dać? Trzeba tylko zrobić dokładnie tak jak tam i będzie banglać jak normalny tylko, że z możliwością sterowania.
Ja tam moim mało kiedy mam powyżej 100km/h na budziku... ale ja mam benzynę.
Skąd jesteś?

Re: Dyfer z X-treila do kangoo 4x4

PostNapisane: wtorek, 25 grudnia 2012, 19:44
przez earp
Jestem z okolic Koszalina.
Szukam jakiegoś warsztatu, który ma trochę doświadczenia w przekładaniu mostów, nie jestem biegły w sprawach mechanicznych, a wydaje mi się (może mylnie), że to rodzaj poważniejszej ingerencji w układ przeniesienia napędu. Szkoda mi dawać to komuś do eksperymentowania.
Zależy mi mocno na dodatkowym napędzie, może znacie jakiś sprawny warsztat, któy podjąłby się takiej naprawy, jestem mobilny i dojazd w inny region kraju to żaden problem.
Pozdrawiam

Re: Dyfer z X-treila do kangoo 4x4

PostNapisane: wtorek, 25 grudnia 2012, 20:28
przez dostawca
Zwykły mechanior się tego zapewne nie podejmie(albo zawoła chora kasę) bo w międzyczasie zrobi 4 kpl klocków kilka kpl filtrów i rozrząd...
Szukaj warsztatów zajmujących się zmotami różnymi terenowymi lub jakimiś starszymi sprzętami bo tam trzeba dłubać więc raczej radzą radę... Tak na mój rozum...
Myślę, że nasz warsztat by się tego podjął jak by była chwila czasu ale funkcjonujemy w bieszczadach to raz, a dwa kiepsko z terminami... ja nawet nie mam kiedy sobie sam na podnośnik zaglądnąć... no i to jednak jest większa kasa niż standardowa robota...
Warsztat ze zmotami na pewno poleciliby na forum rajdy4x4, ale może po świętach ktoś się odezwie na forum tutaj ;) :mrgreen:

Re: Dyfer z X-treila do kangoo 4x4

PostNapisane: środa, 26 grudnia 2012, 21:53
przez kori
Witam.
Robota przy dyferencjale trochę potrwa. Czy po wyjęciu wału, dyfra i oczywiście półosi będzie się dało kangurem jeździć, czy ktoś próbował?.
Pozdrawiam.