Strona 4 z 6

Re: Dyfer z X-treila do kangoo 4x4

PostNapisane: wtorek, 3 grudnia 2019, 09:51
przez alek
Witam
właśnie się zabrałem za przekładkę i mam 2 pytania odnośnie sterowania. Chciałem wykorzystać włącznik napędów z xtraila. Ktoś wcześniej pisał coś o przetwornicach, chodzi o przetwornice dcdc step down? byłbym wdzięczny za jakiś link lub nazwę albo nr katalogowy, cokolwiek. Druga sprawa, wtyczka przy elektromagnesie jest 2 - pinowa, tam idzie plus i minus? czy może na jednym pinie jest podawane 3.5V i 1.5A a na drugim 6V i 2.5A (w zależności od ustawienia przełącznika) a minus idzie z obudowy? A może komuś zostały jakeiś zdjęcia jak to ma podłączone?
Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi.

Re: Dyfer z X-treila do kangoo 4x4

PostNapisane: wtorek, 3 grudnia 2019, 14:22
przez Tom1980
Witam.

Ja też myślę o takiej przekładce i zastanawiają mnie te przetwornice. Jak to wogóle wygląda i gdzie to można kupić? Może jakiś schemat elektryki ktoś zamieści, kto to już przerabiał. Proszę o jakiś dokładniejszy opis podłączenia tego wszystkiego.

Re: Dyfer z X-treila do kangoo 4x4

PostNapisane: wtorek, 21 kwietnia 2020, 12:14
przez carlito
Czy Wam też dyfer x-trailowski przenosił obroty leżąc wymontowany i bez prądu? W sensie elektromagnes sprawiał wrażenie spiętego?

Re: Dyfer z X-treila do kangoo 4x4

PostNapisane: środa, 27 maja 2020, 14:17
przez uchal
Ja to przerabiałem , koszt to około 3 tyś zł. Sprzedaję swojego kangoora za 5000 zł . Może kogoś interesuje zakup ;-)
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-k ... sPreview=1

Re: Dyfer z X-treila do kangoo 4x4

PostNapisane: sobota, 6 czerwca 2020, 22:43
przez obserwator
czy ktoś myślał nad włożeniem dyfra z Dustera 4x4, na oko wygląda podobnie

Re: Dyfer z X-treila do kangoo 4x4

PostNapisane: poniedziałek, 18 stycznia 2021, 16:53
przez alek
Mam problem po przekładce, może ktoś mi coś podpowie...

Kangoo 1,9dci, atak z talerzem wsadziłem w dyfer z xtraila t30, sterowanie pokrętłem z xtraila, spina i rozpina - generalnie działa. Tylko problem w tym, że wychodzi na to, że mam różne przełożenia z przodu i z tyłu. 48 obrotów przedniego koła to 49 tylnego. Na początku myślałem, że może poprzedni właściciel wymieniał już tylny dyfer i kupił z benzyny, ale z tego co już sprawdzałem to wychodzi na to, że zarówno w 1.6 benzyna i w 1.9 dieslu były te same dyfry z tym samym przełożeniem. Przy napięciu 3.5v teoretycznie powinna być możliwość jazdy po asfalcie ale u mnie czuć od razu delikatne wibracje/naprężenia a auto lekko jakby przychamowuje. Jak jest u Was, czy przy jeździe na wprost po asfalcie z prędkością 50-60km/h po zapięciu tylnego napędu 3.5V 1.5A czujecie jakąś zmianę? Może fabrycznie kangoo ma delikatnie inne przełożenia z przodu i z tyłu, ale różnica jest tak mała, że nie miała znaczenia przy sprzęgiełku wiskotycznym?

Re: Dyfer z X-treila do kangoo 4x4

PostNapisane: środa, 20 stycznia 2021, 08:07
przez PhoenixDL
alek napisał(a):Mam problem po przekładce, może ktoś mi coś podpowie...

Kangoo 1,9dci, atak z talerzem wsadziłem w dyfer z xtraila t30, sterowanie pokrętłem z xtraila, spina i rozpina - generalnie działa. ....



Z tego co pamiętam to powinieneś cały mechanizm różnicowy przenieść ze swojego. i nie powinno być problemu.

Re: Dyfer z X-treila do kangoo 4x4

PostNapisane: środa, 20 stycznia 2021, 10:49
przez alek
PhoenixDL napisał(a):
alek napisał(a):Mam problem po przekładce, może ktoś mi coś podpowie...

Kangoo 1,9dci, atak z talerzem wsadziłem w dyfer z xtraila t30, sterowanie pokrętłem z xtraila, spina i rozpina - generalnie działa. ....



Z tego co pamiętam to powinieneś cały mechanizm różnicowy przenieść ze swojego. i nie powinno być problemu.


tak zrobiłem :) nie wiem skąd ta różnica. jeśli wcześniejszy właściciel nic nie pokombinował to jedyne co przychodzi mi do głowy to to, że fabrycznie kangoo 4x4 tak miało po prostu bo przy wiskozie to nie był problem. Elektromagnetyczne sprzęgiełko próbuje spinać tył na sztywno i to może być problem, ale jeśli tak to nie wiem dlaczego nikt o tym problemie wcześniej nie wspominał... Na razie obniżyłem napięcie dla trybu auto do 2V i 4.5V dla trybu lock.

Re: Dyfer z X-treila do kangoo 4x4

PostNapisane: czwartek, 21 stycznia 2021, 11:30
przez PhoenixDL
to zobaczę. w sobotę jadę odebrać most z t30 i zacznę dłubać aby na wiosnę skończyć z przekładką. to wtedy dam znać czy zaobserwuję ten błąd.
mam jeszcze pytanko. jak zrobiłeś sterowanie ?? własna płytka czy inne rozwiązanie.

Re: Dyfer z X-treila do kangoo 4x4

PostNapisane: czwartek, 21 stycznia 2021, 19:29
przez alek
PhoenixDL napisał(a):to zobaczę. w sobotę jadę odebrać most z t30 i zacznę dłubać aby na wiosnę skończyć z przekładką. to wtedy dam znać czy zaobserwuję ten błąd.
mam jeszcze pytanko. jak zrobiłeś sterowanie ?? własna płytka czy inne rozwiązanie.


wykorzystałem przełącznik napędów od xtraila t30 i użyłem przetwornic obniżających napięcie.

Rozumiem, że aktualnie masz kangoo 4x4 przed przeróbka? Czy mógłbyś podnieść swojego kangura z jednej strony, tak żeby przednie i tylne koło było w powietrzu i obracając przednim kołem sprawdzić czy tylne obraca się tak samo?

Bo coś tu jest nie tak z tą przeróbką....
przełożenia xtraila t30 - przód 41/17 daje 2.41, tył 37/15 daje 2.46
przełożenia kangoo - przód 41/15 daje 2.73, tył 37/11 daje 3.36