Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

Tu możesz zadać krótkie pytanie, na które możliwe jest udzielenie równie krótkiej i jednoznacznej odpowiedzi.

Zanim zadasz pytanie, przeczytaj pierwszego posta w temacie.

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

Postprzez Mascot poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 08:35

Najlepszym sposobem, byłoby wyczyszczenie skorodowanego fragmentu do " zdrowej " blachy i następnie zakonserwowanie ów miejsca, jakimś preparatem, który spenetruje blachę dogłębnie i zabezpieczy przed ponowny rozkwitem rudej. To, że ślad na zewnątrz jest mały, nie oznacza, że po " rozgrzebaniu " będzie lepiej. Dodatkowo, na zabezpieczony jak ww. element, naniósłbym jakąś porządną powłokę a 'la baranek. Miękka powłoka, będzie odbijała wszelakie kamienie itp. ograniczając uszkodzenia.
Z tego co wiem, baranek od Boll 'a, ma problemy z kruszeniem się po jakimś czasie - wysycha i można zrywać go palcami.
Ostatnio u siebie zastosowałem ( nadkola, pas tylny ), wosk Fuchs Anticorit 366. Cienka warstwa jak film, na oryginalny lakier / powłokę antykorozyjną.
Uporaj się z tym jak najszybciej :)
Kangoo 1.5 dCi ( 85km ) Helios 2007, niebieski Menthe TE J42
Zadomowiony - 22.06.2012 ( 235 595 km )
Druga belka wjechała pod budę - 15.11.2019 ( 330 450 km )
100 000 km z kangurem - 30.05.2020 ( 335 595 km )
Avatar użytkownika
Mascot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1405
Dołączył(a): wtorek, 3 sierpnia 2010, 13:01
Lokalizacja: Będzin ( Grodziec )

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

Postprzez Iglo poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 08:39

Oczyścić najdokładniej z rdzy jak się da. To najważniejszy etap prac, warto się przyłożyć, od dokładności zależy trwałość późniejszej powłoki. Potem odtłuścić, podkład reaktywny, podkład akrylowy, lakier.
No chyba, że za rok złomowisko, to może być i Hammeride. :-)
A na poważnie, podłużnica to element konstrukcyjny. Nic więcej dodawać nie trzeba.
http://pomoczosi.jimdo.com/
Moja mała,wielka wojowniczka!
Torbacz I ph II, 2007 1.6 16V Privilege.
Avatar użytkownika
Iglo
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 16 maja 2015, 21:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

Postprzez Stiopa poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 14:35

Co do czyszczenia to wiadomo.
Chodziło mi jaką chemię zastosować. Samochód nie może trafić na złomowisko.
Btw. Widziałem do kupienia oryginalne renault, nowe elementy podłużnicy.
Kangoo I 1.2 8V 60KM '98r
Jedyny MV941 z takim zderzakiem :D

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Stiopa
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 668
Dołączył(a): niedziela, 5 października 2014, 10:03

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

Postprzez Iglo poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 15:14

No to może warto, by ktoś ocenił czy jest co ratować, malowanie podłużnicy dziurawej jak firanka mija się z celem.
Walczyłem z tańczącą rudą raz, w Citroënie Saxo, tam z powodzeniem stosowałem chemię firmy Novol.
Nie było żadnych problemów.

Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka
http://pomoczosi.jimdo.com/
Moja mała,wielka wojowniczka!
Torbacz I ph II, 2007 1.6 16V Privilege.
Avatar użytkownika
Iglo
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 16 maja 2015, 21:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

Postprzez Stiopa poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 15:32

Z tym to pojadę do dziadka, on mi super zrobił podłogę(Skawina widział :D). Dziurawej nie mam zamiaru malować, w ostateczności na razie połatać(wolałbym nie). Jak pisałem, w moim pytaniu chodzi tylko jaką chemię zastosować.
Ktoś może jeszcze o Novolu coś napisać? :)
Kangoo I 1.2 8V 60KM '98r
Jedyny MV941 z takim zderzakiem :D

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Stiopa
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 668
Dołączył(a): niedziela, 5 października 2014, 10:03

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

Postprzez Iglo poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 17:19

Napiszę dokładnie jak to wyglądało u mnie, może się przyda, lub wyciągniesz jakieś wnioski.
Problem był w bagażniku, boczna ściana, całkiem płaska i pionowa (zasługa konstrukcji zawieszenia - belka) po zimie dostała "bąbelków". Jak już lakier wstanie, to wiadomo :? . Po oczyszczeniu ile się da i odsłonięciu rozmiaru skorodowanego elementu została wycięta dziura wielkości kartki a4. Niestety nie dało się wyciąć całego obszaru gdzie była rdza, na szczęście w tamtych miejscach nie były to dziury na wylot. Więc mamy wycięte sito, wokół trochę korozji.
Najperw szczotka na wiertarkę i darcie, tam gdzie było ciężko bardzo szczotka na szlifierce kątowej, to już bierze na ostro, trzeba uważać, bo za mocno trzymana może blachę przedrapać na wylot. :lol: . Po oczyszczeniu i odtłuszczeniu całość wysmarowałem Cortaninem

http://www.autokosmetyki.pl/cortanin_f_ ... ,p479.html

dwukrotnie. Po całkowitym wyschnięciu został nałożony epoksydowy podkład antykorozyjny

http://professional.novol.pl/podklad_ep ... T_360.html

a po wyschnięciu, trochę na wyrost, bo nie ma takiej potrzeby pokryte akrylowym podkładem

http://professional.novol.pl/podklad_ak ... RIMER.html

Na dziurę od zewnątrz została przynitowana blacha ocynkowana z zakładem ok 2cm. Między warstwy blachy poszła warstwa "baranka", firmy Boll celem zabezpieczenia i żeby nie dzwoniło.

Tak samo zabezpieczony bagażnik "od drugiej strony" czyli nadkole dostało grubą warstwę baranka, bagażnik od środka po lekki m zmatowieniu dostał lakier, tym razem już najzwyklejszy MOTIP.
Całość przykryło wykończenie z wykładziny samodzielnie robione, zakryło miejsce naprawy, lekko wyciszyło itp.

Tak wykonana naprawa przejeździła dwie zimy. Nie pojawiła się korozja. Żaden z użytych preparatów nie "gryzł" się z innym, nic się nie zważyło itp. Materiały dobierał mi pracownik w wiejskim sklepie motoryzacyjnym, tam takie profi naprawy są na porządku dziennym więc miał doświadczenie :). Stwierdził, że porządnie robię, bo to można "na bandaż". Znaczy pewnie żywica i maty szklane. Dla mnie za duży obszar. Gdzieś kiedyś to testowałem na dziurze w podłodze i nie powiem, na sezon czy dwa spokojnie da radę. Przy odpowiednim dokładnym przygotowaniu oczywiście, bo inaczej plomba się trzyma a ruda dalej tańczy jak szalona.
http://pomoczosi.jimdo.com/
Moja mała,wielka wojowniczka!
Torbacz I ph II, 2007 1.6 16V Privilege.
Avatar użytkownika
Iglo
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 16 maja 2015, 21:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

Postprzez skawina poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 17:46

Dopiszmy jeszcze, że wszelakie podkłady i lakiery tylko z utwardzaczem - czyli dwuskładnikowe. U Stiopy chodzi o podłużnicę tylną, no ale to szczegół :)
1.4 99r
Paweł
Avatar użytkownika
skawina
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1689
Dołączył(a): wtorek, 19 marca 2013, 21:20
Lokalizacja: Skawina-Kraków

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

Postprzez Stiopa poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 18:31

I na ten podkład akrylowy jeszcze lakier(mam trochę z karoserii, może być sam bezbarwny?) i dopiero później baranek? Może być już w spreju? Wziąłbym tą chemię podaną przez Iglo. :)
Kangoo I 1.2 8V 60KM '98r
Jedyny MV941 z takim zderzakiem :D

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Stiopa
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 668
Dołączył(a): niedziela, 5 października 2014, 10:03

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

Postprzez skawina poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 19:09

Baranek na podkład. Nie musisz się bawić w klary ;)
1.4 99r
Paweł
Avatar użytkownika
skawina
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1689
Dołączył(a): wtorek, 19 marca 2013, 21:20
Lokalizacja: Skawina-Kraków

Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

Postprzez Stiopa poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 19:42

I może być baranek w sprayu?
Kangoo I 1.2 8V 60KM '98r
Jedyny MV941 z takim zderzakiem :D

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Stiopa
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 668
Dołączył(a): niedziela, 5 października 2014, 10:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron