Naprawa pompki spryskiwaczy

Rocznik: phase I 1997 - 2003 / phase II 2003 - 2008

Naprawa pompki spryskiwaczy

Postprzez Mascot niedziela, 21 maja 2017, 12:10

Temat wałkowany wielokrotnie. Postanowiłem go tu opisać, w ramach moich świeżych doświadczeń :D
Awaria spryskiwacza, i czyszczenie pompki przydaje się gdy, spryskiwacz nie działa na którejś z szyb, lub psika na przód i tył jednocześnie.

Potrzeba nam
- klucz 13
- klucz 10 z przedłużką
- 30 min wolnego czasu

Silniczek spryskiwaczy znajduje się w podszybiu, od strony kierowcy.
W pierwszej kolejności zdejmujemy trójkątne osłony podszybia - trzyma je pojedyncza spinka, plus są wsadzone między słupek, a błotnik.
Odkręcamy wycieraczki kluczem 13. Aby zeszły, z mocowań, podnosimy ramie i ciągniemy do siebie - może iść opornie.
Po zdjęciu wycieraczek, wyciągamy plastikowe podszybie, ciągnąc do góry i w stronę przodu auta. Należy uważać na gumowe osłony podstaw wycieraczki, żeby nie zgubić.
Po zdjęciu podszybia, kluczem 10 z przedłużką odkręcamy zbiorniczek. Wypinamy wtyczkę pompki, i wyciągamy zbiorniczek. Pompka trzyma się na wcisk.
Ściągamy gumowe węże, pamiętając jak są podpięte ( gdzie przód, a gdzie tył ). U mnie, czarny wąż wchodził na biały króciec ( tył ), a bezbarwny - na czarny króciec ( przód )

Silniczek składa się z głównej pompki, oraz rozdzielacza.
Płaskim śrubokrętem oddzielamy rozdzielacze od pompki ( wkładamy śrubokręt pomiędzy pompkę a rozdzielacz - między nimi jest szczelina ) strzałka nr 1
Rozdzielacz składa się z dwóch części - białej oraz czarnej. Należy je rozdzielić, podważając zabezpieczenie - strzałka nr 2. Może zdarzyć się tak, że zatrzask pęknie. W niczym to nie przeszkadza - rozdzielacz i tak wchodzi na wcisk.
W owym rozdzielaczu, znajduje się gumka, w szarek tulejce nr 3, którą należy wyciągnąć z rozdzielacza małym, płaskim śrubokrętem.
Zasada działania jest prosta. Uruchamiając spryskiwacz przedni, silniczek dostaje prąd " + ", strumień płynu, przesuwa gumkę z cylinderkiem, w lewo, kierując płyn na przód.
Prąd " - ", na tył, powoduje takie samo działanie, ale gumka wraz z cylinderkiem, przesuwa się w prawo, kierując płyn na tył.
Po latach, rozdzielacz zbiera brud, gumka potrafi też spuchnąć, co powoduje, że element ruchomy, zostaje w jednej pozycji.
Całość tj. rozdzielacz, gumkę z cylinderkiem, należy bardzo dokładnie umyć.
Gumkę można wyjąć z szarego cylinderka i przemyć.
Całość składamy w kolejności odwrotnej do demontażu.
Przed ostatecznym poskładaniem podszybia, należy sprawdzić czy wszystko działa jak należy.
Załączniki
DSC_0615.JPG
DSC_0615.JPG (190 KiB) Przeglądane 2444 razy
DSC_0618.JPG
DSC_0618.JPG (176.21 KiB) Przeglądane 2444 razy
DSC_0616.JPG
DSC_0616.JPG (202.99 KiB) Przeglądane 2444 razy
Kangoo 1.5 dCi ( 85km ) Helios 2007, niebieski Menthe TE J42 | Nissan Townstar Bussines 1.3 DIG-T - 06.06.2022
Zadomowiony - 22.06.2012 ( 235 595 km )
Druga belka wjechała pod budę - 15.11.2019 ( 330 450 km )
100 000 km z kangurem - 30.05.2020 ( 335 595 km )
http://www.sklepexner.pl http://www.exner.pl
Avatar użytkownika
Mascot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1413
Dołączył(a): wtorek, 3 sierpnia 2010, 13:01
Lokalizacja: Będzin ( Grodziec )

Powrót do Kangoo I

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron