Wymiana termostatu

Wymiana termostatu

Postprzez geogps środa, 13 maja 2020, 10:19

Jak w temacie.

Okazało się, że wymiana termostatu jest prosta ale trzeba wyjąć akumulator oraz jego obudowę.
Później trzeba spuścić czynnik chłodniczy - najlepiej jest odpiąć wąż od rury schodzącej przy filtrze oleju, przydadzą się dobre szczypce aby ścisnąć opaskę samozaciskową.
Później odpinamy węże od termostatu oraz wtyczkę czujnika temperatury.
Odkręcamy trzy śruby M8.
Wyciągamy termostat.
Dla zainteresowanych termostat jaki trzeba kupić dla Kangoo rocznik po lutym 2008:
Termostat: 110605536R
Czujnik: 7700105087

Ja kupiłem wszystko w jednym marki FEBI:
Załączniki
termostat-febi-bilstein-32445-1106000qaj-renault.jpg
termostat-febi-bilstein-32445-1106000qaj-renault.jpg (93.69 KiB) Przeglądane 1676 razy
Kangoo II 2008.02 -> 1.5dci 63kW (86 km)
geogps
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 32
Dołączył(a): wtorek, 28 stycznia 2014, 22:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wymiana termostatu

Postprzez Adam1070 wtorek, 9 lutego 2021, 11:15

Witam. Czy ktoś mi może podpowiedzieć jaki termostat jest w Kangoo 2, 02.2008 1,6 16V. Mam kłopot z dogrzaniem silnika no i kabiny samochodu. Wg. sklepów z częściami po numerze Vin ma być 8200700094 na 83 st.C lub TH6971.89J na 89 st.C.
pobrane.jpg
pobrane.jpg (4.78 KiB) Przeglądane 1124 razy

Jaki w końcu powinien być? Gdzie mogę to sprawdzić? Proszę Was o pomoc bo zimno w aucie.
Pozdrawiam
Adam.
Renault Kangoo I 1.4 8V 75KM B+G 2001
Renault Kangoo II 1.6 16V 106KM B+G 2008
Avatar użytkownika
Adam1070
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): czwartek, 25 czerwca 2015, 15:44
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana termostatu

Postprzez Adam1070 sobota, 13 lutego 2021, 20:41

Witam ponownie. Trochę zgłębiłem temat i chciałbym się z wami podzielić moimi spostrzeżeniami i zamiarami co do montażu termostatu, a raczej obudowy termostatu z termostatem i czujnikiem temperatury.
W nowszych modelach Renault montowane są termostaty zintegrowane z obudową plastikową (takie jak na zdjęciu w poście powyżej) bez możliwości wymiany samego termostatu. Obudowa ta jest montowana na blok silnika i zakrywa kanały wodny i olejowy. Ze względu na materiał z jakiego jest wykonana ta obudowa i panującymi tam wysokimi temperaturami z biegiem czasu zaczyna się ona odkształcać, kruszeć lub uszczelka przestaje spełniać swoją funkcję. W wyniku tego olej silnikowy potrafi przedostać się do układu chłodzenia i go zanieczyścić. W zbiorniczku wyrównawczym zaobserwujemy płyn wymieszany z olejem. Większość z nas pomyśli, że to uszczelka pod głowicą strzeliła. Niepotrzebne rozkręcanie silnika i wydawanie pieniędzy, które na piwko można przeznaczyć. Po zdiagnozowaniu, że to wina zintegrowanego termostatu czeka nas jego wymiana no i czyszczenie układu chłodzenia sinika. Na pewno nie jest to prosta i przyjemna sprawa.

W moim Kangoo 2 najprawdopodobniej uległ uszkodzeniu termostat i zmuszony jestem go wymienić. Postanowiłem jednak trochę inaczej to zrobić.
Kupiłem używaną aluminiową obudowę termostatu od Megane 2 o symbolu 7700 600 514 koszt 30zł.
RENAULT-MEGANE-II-1-4-16V-OBUDOWA-TERMOSTATU.png
RENAULT-MEGANE-II-1-4-16V-OBUDOWA-TERMOSTATU.png (265.3 KiB) Przeglądane 1081 razy

Według wszelkich znaków na niebie i ziemi powinna pasować jak ulał. Do tego zamówiłem uszczelkę, termostat i czujnik temperatury płynu (konieczna przeróbka złączki elektrycznej).
Uszczelka 21zł. Termostat (89st.C) 45zł. Czujnik temperatury 35zł. Razem całość 131zł. Stosując aluminiową obudowę mam możliwość łatwej wymiany samego termostatu i mam nadzieję, że ustrzegłem się przed zanieczyszczeniem olejem układu chłodzenia. Po niżej obudowa przed i po piaskowaniu własnym sumptem.
Przed piaskowaniem.png
Przed piaskowaniem.png (230.42 KiB) Przeglądane 1081 razy
Po piaskowaniu.png
Po piaskowaniu.png (208 KiB) Przeglądane 1081 razy

Na dniach poskładam wszystko i zamontuję w aucie.
Pozdrawiam
Adam
Renault Kangoo I 1.4 8V 75KM B+G 2001
Renault Kangoo II 1.6 16V 106KM B+G 2008
Avatar użytkownika
Adam1070
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): czwartek, 25 czerwca 2015, 15:44
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana termostatu

Postprzez Adam1070 sobota, 20 lutego 2021, 19:04

Witam ponownie. Kangoo 2 2008rok 1,6 16V jak spuścić płyn chłodniczy? Tylko po przez odpięcie rury gdzieś na dole? Miałem nadzieję, że jakiś króciec spustowy będzie. Podpowiedzcie proszę jak się dostać do tej rury spustowej. Z której strony chłodnicy? Czy trzeba zderzak ściągać? ITP?
Pozdrawiam
Adam
Renault Kangoo I 1.4 8V 75KM B+G 2001
Renault Kangoo II 1.6 16V 106KM B+G 2008
Avatar użytkownika
Adam1070
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): czwartek, 25 czerwca 2015, 15:44
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana termostatu

Postprzez Adam1070 wtorek, 2 marca 2021, 19:21

Witam ponownie. Płyn spuszcza się po przez odpięcie dolnej rury z lewej strony chłodnicy. Operację wymiany - podmiany termostatu i jego obudowy oraz nowego (innego niż w oryginale) czujnika temperatury wody została przeprowadzona pomyślnie.
Spuściłem płyn chłodniczy, odpiąłem i zdemontowałem zbiorniczek wyrównawczy, zdemontowałem puchę (pewnie osuszacz) kanału powietrznego przed filtrem powietrza. Zrobiło się nie za wiele miejsca, ale wystarczająco do zdemontowania starego termostatu.

20210302_170526.png
20210302_170526.png (293.87 KiB) Przeglądane 793 razy

20210302_171525.png
20210302_171525.png (273.86 KiB) Przeglądane 793 razy

Jak widać uszczelka była już zmarnowana. Delikatny wyciek oleju po bloku silnika. Wszystko oczyściłem i zamontowałem aluminiową obudowę kanałów wodnych i olejowych, w której wcześniej splanowałem powierzchnie styku do bloku silnika i do obudowy termostatu. Przykręcałem ją z zamontowanym termostatem i nowym czujnikiem temperatury (nowa zarobiona wtyczka do tego czujnika) i oczywiście z nową uszczelką. Wszystko ładnie pasowało.

20210302_141751.png
20210302_141751.png (310.98 KiB) Przeglądane 793 razy

Podpiąłem węże, zamontowałem zbiorniczek wyrównawczy i nalałem nowego płynu. Odpowietrzyłem układ śrubą z uszczelką z klinkierytu. Dolałem płynu. Uruchomiłem silnik i czekałem aż się zagrzeje.
Dużo szybciej silnik osiągnął swoją temperaturę. Odczekałem aż termostat się otworzy. Wszystko działa. Temperatura z nawiewów pod szybą doszła do 67stC na postoju. Nareszcie ciepło w aucie. Poprzednio temperatura z nawiewów dochodziła do max 45stC i to po 30-45min na postoju.
Po obiedzie krótka przejażdżka i temp. z nawiewów 69stC. Jestem bardzo zadowolony.
I jeszcze jedno. Wydobyłem termostat ze starej obudowy i okazał się uszkodzony. Uszczelka wewnętrzna była cała pofałdowana. Dlatego przepuszczał i nie chciał się dogrzać silnik. Ten termostat był na 83stC. Nowy dałem na 89stC. Ciekawe czy latem będzie się silnik przegrzewał. Odczyt temperatury płynu działa i maks wskazuje w tym samym miejscu co na poprzednim czujniku. W zasadzie to takie same czujniki tylko w innej obudowie.
Mam nadzieję, że moja modernizacja termostatu, którą tu opisałem komuś ułatwi naprawę swojego pojazdu.
Przypominam, że modernizacja była przeprowadzona na Renault Kangoo 2, 2008 rok, 1,6 16V benzyna+gaz.
Pozdrawiam
Adam
Renault Kangoo I 1.4 8V 75KM B+G 2001
Renault Kangoo II 1.6 16V 106KM B+G 2008
Avatar użytkownika
Adam1070
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): czwartek, 25 czerwca 2015, 15:44
Lokalizacja: Poznań


Powrót do Kangoo II

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość