Witam ponownie. Płyn spuszcza się po przez odpięcie dolnej rury z lewej strony chłodnicy. Operację wymiany - podmiany termostatu i jego obudowy oraz nowego (innego niż w oryginale) czujnika temperatury wody została przeprowadzona pomyślnie.
Spuściłem płyn chłodniczy, odpiąłem i zdemontowałem zbiorniczek wyrównawczy, zdemontowałem puchę (pewnie osuszacz) kanału powietrznego przed filtrem powietrza. Zrobiło się nie za wiele miejsca, ale wystarczająco do zdemontowania starego termostatu.
- 20210302_170526.png (293.87 KiB) Przeglądane 17938 razy
- 20210302_171525.png (273.86 KiB) Przeglądane 17938 razy
Jak widać uszczelka była już zmarnowana. Delikatny wyciek oleju po bloku silnika. Wszystko oczyściłem i zamontowałem aluminiową obudowę kanałów wodnych i olejowych, w której wcześniej splanowałem powierzchnie styku do bloku silnika i do obudowy termostatu. Przykręcałem ją z zamontowanym termostatem i nowym czujnikiem temperatury (nowa zarobiona wtyczka do tego czujnika) i oczywiście z nową uszczelką. Wszystko ładnie pasowało.
- 20210302_141751.png (310.98 KiB) Przeglądane 17938 razy
Podpiąłem węże, zamontowałem zbiorniczek wyrównawczy i nalałem nowego płynu. Odpowietrzyłem układ śrubą z uszczelką z klinkierytu. Dolałem płynu. Uruchomiłem silnik i czekałem aż się zagrzeje.
Dużo szybciej silnik osiągnął swoją temperaturę. Odczekałem aż termostat się otworzy. Wszystko działa. Temperatura z nawiewów pod szybą doszła do 67stC na postoju. Nareszcie ciepło w aucie. Poprzednio temperatura z nawiewów dochodziła do max 45stC i to po 30-45min na postoju.
Po obiedzie krótka przejażdżka i temp. z nawiewów 69stC. Jestem bardzo zadowolony.
I jeszcze jedno. Wydobyłem termostat ze starej obudowy i okazał się uszkodzony. Uszczelka wewnętrzna była cała pofałdowana. Dlatego przepuszczał i nie chciał się dogrzać silnik. Ten termostat był na 83stC. Nowy dałem na 89stC. Ciekawe czy latem będzie się silnik przegrzewał. Odczyt temperatury płynu działa i maks wskazuje w tym samym miejscu co na poprzednim czujniku. W zasadzie to takie same czujniki tylko w innej obudowie.
Mam nadzieję, że moja modernizacja termostatu, którą tu opisałem komuś ułatwi naprawę swojego pojazdu.
Przypominam, że modernizacja była przeprowadzona na Renault Kangoo 2, 2008 rok, 1,6 16V benzyna+gaz.
Pozdrawiam
Adam