Renault udostępnia historię serwisowania samochodu, jeśli było to robione w ASO. Bez problemu rozszyfrujesz też rodzaj tapicerki i dodatki.
Trochę robiłem przy Scenicach, i z biednej wersji, np. VAN, można zrobić niezły wypas np. Bose

Troszkę grzebania, dokładka kabli - ale nie zawsze - i auto nie do poznania. Częsty zabieg u handlarzy.
W Scenicu III ważna sprawa, gdybyś jakiegoś oglądał. Sprawdź stan przednich słupków. Otóż w Scenicach zewnętrzne poszycie słupka, to plastik, który przy naprawach blacharskich ( wstawianie ćwiartki itd. ) zawsze jest zdejmowany. Trzyma się na spinkach i chyba 3 śrubkach. Zwróć też uwagę, na jego osłonę od wewnątrz na łączeniu słupka i dachu. Jest tam taka wredna spinka, którą bardzo ciężko zdjąć. Kończy się często złamaniem, lub widocznym zakrzywieniem plastiku.
W przypadku Granda, stosuje się zabiegi pt. zmieniamy szyby na nowsze. Czemu ? Ponieważ Renault, sprzedaje mniej modelu Grand ( 5 os. lub 7 os. ), a części i tak są produkowane. Więc nie zdziw się, jeśli na ostatniej szybie, będzie starszy datownik - to dość częste w Grandzie.
Warto luknąć też na osłony w regulowanej części pasów ( to na słupkach ). Ciężko je zdjąć - pomaga tylko płaski śrubokręt.
Jest jeszcze kilka innych rzeczy w Scenicach - jak coś -> PW.