Strona 2 z 2

Re: wycieraczki- wylacznik czasowy

PostNapisane: poniedziałek, 5 listopada 2012, 09:49
przez Lucass
Najczęściej do obsługi komputera pokładowego. Zużycie paliwa, ilość w zbiorniku i takie tam...

Re: wycieraczki- wylacznik czasowy

PostNapisane: poniedziałek, 5 listopada 2012, 10:05
przez cyberhuman
Poprawiłem tekst, proszę Lucass, przeczytaj raz jeszcze.

Czy mój model, RXE 1,9 dTi z 2000r może mieć komputer?
Bo albo mam popsuty ten przycisk, albo ktoś włożył manetkę od innego modelu. I może dlatego interwał nie działa.
Jak poznać obecność komputera pokładowego?

Re: wycieraczki- wylacznik czasowy

PostNapisane: poniedziałek, 5 listopada 2012, 10:40
przez slay
Trzymając wciśnięty przycisk zerowania przebiegu dziennego, włącz zapłon. Licznik wykona test i zobaczysz co pokazuje licznik km.
Z moim poprzednim skoczku miałem taką dźwignie i była regulacja interwału pierścieniem manetki.
Jak dla mnie ktoś założył niewłaściwą manetkę.

Re: wycieraczki- wylacznik czasowy

PostNapisane: poniedziałek, 5 listopada 2012, 15:51
przez Lucass
Na mój rozum w 2000 roku na pewno kangoo nie miał komputera. Pojawił się dopiero w okolicy 2005 roku bodajże albo i później. Chyba wtedy gdy pojawiły się elektroniczne wskaźniki poziomu paliwa i temperatury. Z naciskiem na "chyba".
Myślę, że Bogdan02 robiąc różne modyfikacje mógł założyć inną manetkę.
Jak masz czas i cierpliwość możesz poszukać w jego postach. Ale bez gwarancji.

Re: wycieraczki- wylacznik czasowy

PostNapisane: poniedziałek, 5 listopada 2012, 17:03
przez czarek0402
czarek0402 napisał(a):To raczej nie manetka...stawiam na wpływ wody,wilgoci na styki,krańcówki,masę,być może zaśniedziały styki,zawilgotniały kable...mi też przestały pracować wycieraczki na pierwszym,wolnym biegu...chwilę wcześniej użyłem spryskiwacza,płyn poleciał,wycieraczki nie poszły...nie ma lampki sufitówki,nie działają kierunkowskazy,po naciśnięciu przycisku otwierania/zamykania drzwi...lampka się świeci,kierunkowskazy zabłyskały,wycieraczki poszły...kilka dni wcześnej auto było myte myjką na myjni ręczej...dodajmy deszcz i wilgoć obecną w czasie jazdy,postoju...auto stało w kałuży...jutro szukanie,poprawa styków,masy,smarowanie :roll:


U mnie wróciło do stanu wyjściowego...poprawa mas,psikanie po stykach,wtyczkach,przekaźnikach,gniazdach,kontrola kierunkowskazów,pompki spryskiwacza,siłownika klapy,lamp tylnich,krańcówek drzwi,bezpieczników coś dała...stawiam jednak na wielowtyki,wiązki kablowe "komputera"koło aku,koło bezpieczników,przekaźników w silniku...

mam pytanie...co to są za przekaźniki...nie te nad bezpiecznikami w kabinie,nie te w kierownicy,nie te w siniku...słychać jak pracują?Kokpitu nie zdejmowałem z braku czasu.

Re: wycieraczki- wylacznik czasowy

PostNapisane: wtorek, 6 listopada 2012, 08:27
przez Lucass
To zapewne moduł elektroniczny odpowiadający z pracę wycieraczek, kierunkowskazy, oświetlenie wnętrza i parę innych rzeczy.
Jest pod deską i chrakterystycznie "cyka",

Re: wycieraczki- wylacznik czasowy

PostNapisane: wtorek, 6 listopada 2012, 11:00
przez cyberhuman
Test licznika wskazał tylko odometr całkowity/dzienny. Zatem raczej brak komputera.
Wniosek - manetka od innego modelu.
Tylko pytanie - skoro ma 4 pozycje: 0 - spoczynek, 1 - nieznana, 2 i 3 to biegi, to do czego służy 1, skoro to nie interwał??

Re: wycieraczki- wylacznik czasowy

PostNapisane: wtorek, 6 listopada 2012, 14:28
przez MK
1 poz to interwał bez możliwości regulacji

Re: wycieraczki- wylacznik czasowy

PostNapisane: wtorek, 6 listopada 2012, 17:58
przez cyberhuman
A zatem, czy możliwe, że awaria jest w dźwigni?

Czy wymieniając dźwignię na regulację interwału, będę miał taką funkcję, czy też to nie jest takie proste?