potencjometr przepustnicy

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

potencjometr przepustnicy

Postprzez PanKot środa, 15 marca 2006, 12:10

Rozebrałem to co nierozbieralne - potencjometr przepustnicy.
Z zewnątrz wygląda bardzo solidnie mimo, że to niewielkie urządzenie.
Nie widać aby dało się rozmontować bez uszkodzenia i tak jest.
Próbowałem od strony z której wchodzi oś obracająca potencjometr ale sie nie dało - raczej to jest zgrzane lub zaklejone.
Piłką włosową ociąłem więc dekielek.
I co my tu mamy:
- obudowa cylindryczna, wyłożona wewnątrz folią na której napylone są paski oporowe i umieszczone są ścieżki połączeniowe do wyjścia do gniazda (A,B,C)
- dość silna sprężyna powodująca powrót suwaka do punku początkowego,
- suwakiem jest obrotowa tulejka wewnętrzna, na której osadzone są dwa sprężynujące ślizgi, które przesuwają się po napylonych na folię 2 paskach: oporowym i przewodniku.
Ot, i taka jest budowa tego potencjometra.
O ile obudowa wygląda na trwałą konstrukcję to wnętrze jest licho wykonane. Folia cieniutka, napylone paski też delikatne. Widać na nich wytarcia spowodowane przesuwaniem się ślizgów.
Dziwię się, że to urządzonko i tak, tak długo żyło.
A tak nawiasem mówiąć to ten typ potencjometra przepustnicy (PF2C) występuje również w Fiatach Punto, Renault Twingo, Clio, Kango, Citroenach AX, Peugotach 106, 205. To wyczytałem z etykietki tego potencjometra.
Acha, chciałem jeszcze wspomnieć, że na Allegro sprzedawany jest podobny - niby do Kangoo za 250,-zł ale ma inny kształt a głównie chodzi o sposób montowania. Więc gdyby ktoś zamierzał kupić to niech najpierw sprawdzi czy to jest ten sam typ co w Kangoorku.
Nie wiem ale może francuzi montowali też różne potencjometry.
(uzupełnienie informacji - aby łatwiej znaleźć pełną informację)
W temacie "przeszczep silniczka pisałem o wartościach mierzonych na wyjściu ABC z potencjometra: http://www.kangoo.schron.pl/modules.php ... &start=110
Ostatnio edytowano piątek, 17 marca 2006, 07:48 przez PanKot, łącznie edytowano 1 raz
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez jozef środa, 15 marca 2006, 14:42

Masz rację .
Sa dwa typy potencjometru .Do silnika D7F (mocowany na śrubkach),i pozostałe -wtłaczane-
Pozdrawiam JR.
1.2 D7F 98 RN
CZERWONY
KLAPA
Avatar użytkownika
jozef
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 145
Dołączył(a): wtorek, 21 lutego 2006, 00:00
Lokalizacja: Cieszyn

Postprzez KiK środa, 15 marca 2006, 14:45

PanieKocie a może jakieś zdjęcia? Bo jak komuś się to ustrojstwo nie popsuło to i tak nie będzie wiedział gdzie to siedzi ani jak wygląda.

A swoją droga ... jak udało Ci się rozebrać coś nierozbieralnego - to teraz to poskładaj :wink: :wink:

Kuba
www.pomozlence.pl/aukcja.html
Czarny XX Super Blackbird '01
Granatowy C8 2,2 '03
Czerwony Kangoorek 1,4 `99 ... już ex
Avatar użytkownika
KiK
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
 
Posty: 1323
Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2006, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez PanKot środa, 15 marca 2006, 15:05

Niestety. Fotek nie będzie.
Pieniądze uzbierane na aparacik cyfrowy poszły sobie na remoncik silniczka.
Teraz mogę tylko opisać gdzie znajduje się potencjometr.
Gdzie jest przepustnica, to chyba każdy już wie.
Z jednej strony przepustnicą steruje linka gazu a z drugiej strony, na tej samej osi umieszczony jest potencjometr przepustnicy, zwany również czujnikiem położenia przepustnicy.
Mały, czarny duperelek, do którego podłączona jest wtyczka.
Nie mylić z silnikiem krokowym znajdującym sie obok.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez PanKot środa, 15 marca 2006, 15:10

KiK napisał(a): (..) A swoją droga ... jak udało Ci się rozebrać coś nierozbieralnego - to teraz to poskładaj :wink: :wink:

Kuba


Rozbieram wszystko co się da.
Tak było z zamuloną nagrzewniczką, uszkodzoną pompą olejową a teraz z potencjometrem.
Czasami są straty bo nie wszystko udaje sie później poskładać.
Mój pierwszy aparacik cyfrowy tak właśnie skończył życie.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez KiK środa, 15 marca 2006, 15:33

PanKot napisał(a):Rozbieram wszystko co się da.
Tak było z zamuloną nagrzewniczką, uszkodzoną pompą olejową a teraz z potencjometrem.
Czasami są straty bo nie wszystko udaje sie później poskładać.
Mój pierwszy aparacik cyfrowy tak właśnie skończył życie.


To całe szczęście, że biednego zwierzaka oszczędzasz :P :P
Ciężko byłoby zobaczyć tak "zakończony" żywot torbacza :wink: :wink:

Kuba
www.pomozlence.pl/aukcja.html
Czarny XX Super Blackbird '01
Granatowy C8 2,2 '03
Czerwony Kangoorek 1,4 `99 ... już ex
Avatar użytkownika
KiK
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
 
Posty: 1323
Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2006, 00:00
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Wiem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron