prędkość maksymalna

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

Re: prędkość maksymalna

Postprzez Wiz czwartek, 21 sierpnia 2008, 09:31

Lucass ja Cie prosze nie odkrywaj wszystkich kart :lol:


Megamiki sam wkleiles wykres odpowiadajacy twojemu silnikowi.

Przypatrz mu sie uwaznie i zastanow sie na czym Ty chcesz jezdzic przy tej 50-ce na 5 biegu :?: Podczas takiej jazdy (ja nazwalbym to katowaniem) obroty silnika sa ponizej 1500, czyli momentu masz jakies 120MN. Jesli sie chce jezdzic EKONOMICZNIE dieslem to sie jezdzi na momencie obrotowym :!: W przypadku dCi mowimy tutaj o obrotach od 1750 a realnie od 2000 do 2500. Zreszta pomijajac fakt ze tak sie jezdzic NIE DA, to mam takie pytanie: co bys zrobil gdybys musial nagle przyspieszyc (czasami sie tak zdaza) :?: Samochod ma wtedy wrecz zerowe przyspieszenie, a zanim zmienisz bieg to mijaja cenne sekundy. Nie zycze Ci takiej sytuacji bo jedyne rozwiazanie jakie wtedy zostaje to ucieczka w okolice pobocza a to sie roznie konczy.



Niestety musze Cie zmartwic, jezdze na codzien dCi i NIE DA sie jezdzic 50 na 5 :!:
Teraz to juz tylko teoretycznie i to potwierdzic by mogli tylko uzytkownicy D55 i D65 - jadac tak jak podajesz, to wlasnie tymi silnikami jest wieksza szansa NORMALNEGO poruszania sie bo nie maja turbinki i rozklad momentu maja inny.
Pozdrawiam i zycze jednak przemyslec temat i posluchac opinni innych uzytkownikow dCi - mnie mozesz zignorowac bo ja to w zasadzie sie nie znam i mam slaby silnik :P

P.S. Testowalem tez pomysl jazdy 50 na 5 w 100 konnej Clio'wce (1.4 16v) - tez sie nie da :D
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Re: prędkość maksymalna

Postprzez kavka czwartek, 21 sierpnia 2008, 10:00

Teraz to juz tylko teoretycznie i to potwierdzic by mogli tylko uzytkownicy D55 i D65 - jadac tak jak podajesz, to wlasnie tymi silnikami jest wieksza szansa NORMALNEGO poruszania sie bo nie maja turbinki i rozklad momentu maja inny.

Miałem kiedyś Rovera z silnikiem Peugeota 1.9 diesel zwykły (praktycznie to co w RenuFce) i w sumie też sie nie dało jechał poniżej 60 km/h na piątce choć skrzynia była baaaardzo krótka ;)
P.S. Testowalem tez pomysl jazdy 50 na 5 w 100 konnej Clio'wce (1.4 16v) - tez sie nie da

UUU to już wogóle boli na odległość :twisted: ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
kavka
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1514
Dołączył(a): sobota, 16 lipca 2005, 23:00
Lokalizacja: Jaworzno

Re: prędkość maksymalna

Postprzez megamiki czwartek, 21 sierpnia 2008, 10:27

witam

to z 50 na 5-tym biegu to tylko test ! . nie twierdze zeto to ma byc oszczedna jazda lub oszcedzajaca cokolwiek.
jesli to test wiec wykonujemy go do sprawdzenia silnika (przynajmniej ja) chwilo jednorazowo

a oszczedna jazda jak napisales jest w granicach max momentu obr.

co do d55/65 to faktycznie nieposiadaja one turbo ani jakis nowoczesny delikatynych wtryskow i maja one inny przebieg momentu obr. jednak moment obr maja mniejszy .

znalazlem to na google 10 przykazan jak jesdzic dieslem

Jak jeździć dieslem oraz 10 przykazań dla diesla.


Witajcie. Może dla niektórych to co zamieszczam jest super znane i obśmiane. Osobiście mi te teksty, wyjaśniły kilka rzeczy i pomogły w eksploatacji diesla. Może ktoś sie dzięki nim czegos nauczy, tak jak ja. Zawsze lepiej kilka razy poczytać i popytac niż raz zapłacić za naprawę diesla.
Pozdrawiam

1. Dbaj o dobry olej w silniku
2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km)
jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km
3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych,
w przypadku bardzo dużych mrozów możesz dwu, trzy-krotnie powtórzyć proces
grzania świec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.
4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator
5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami.
6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do
temperatury roboczej
7. Temperatura pracy TDi zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st.C, nie
zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp.
wody, należy oczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę ż olej
osiągnie właściwą temp. pracę .
8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika
poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na
brak smarowania
9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj - parę
minut.
10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ;
Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli
prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi
osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po
mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?-
Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie
zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne
ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy
awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do
punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i
od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności
przewietrzyć.
11. TDi poddany chiptuningowi nie traci na swojej użyteczności i żywotności
po warunkiem zastosowania się do wszystkich powyższych zasad.
12. Każde TDi zużywa olej - jedne silniki go biorą więcej drugie mniej. Nie
powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej
niż 1litr między wymianami.
13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny) to normalne w TDi
14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje nie wiele a za to ma
wpływ na trwałość wielu elementów osprzętu silnika.
15. Dbaj o to aby nie był niczym zakłócony nawiew na intercooler (w skrócie
IC) czyli chłodnicę powietrza doładowującego znajdujący się najczęściej tuż
przed przednim prawym kołem.
16. Zastosowanie stożkowych filtrów powietrza oraz wkładek nasączanych
olejem może (ale nie musi) skrócić żywotność przepływomierza - lepiej
częsciej wymieniać filtr papierowy
17. Dbaj o sprzęgło - bo kosztuje trochę $$
18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do
odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i
moc - i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi
zakresami .
19. Każde TDi od czasu do czasu lubi puścić czarnego dymka - nie należy się
tym martwić chyba że dzieje się to zbyt często i zostawiasz za sobą czarną
zasłonę dymną
20. Każdy diesel kiedyś się zepsuje tylko od Ciebie zależy kiedy to będzie

A tu 10 przykazań dla diesla. Fajna rymowanka, ale tez uczy..

1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem.
Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu.
2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.
3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.
4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.
Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.
5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże.
Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc,smyku.
6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m
7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie.
filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni.
Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świezy był zawsze w klekocie.
9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku".
10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.

Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele ...
Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złota, ze wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj
Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.

teksty zaczerpnięte ze strony www.autocentrum.pl oraz forum.VWGolf.pl.
Avatar użytkownika
megamiki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 152
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 00:00
Lokalizacja: Krk

Re: prędkość maksymalna

Postprzez megamiki czwartek, 21 sierpnia 2008, 10:33

a niech ktos jescze sprawdzi na dci 70

czy to moj silnik jest taki wyjatkowy ? :x
Avatar użytkownika
megamiki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 152
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 00:00
Lokalizacja: Krk

Re: prędkość maksymalna

Postprzez MK czwartek, 21 sierpnia 2008, 11:33

Napiszę tylko,że w dCi65KM praktycznie przy 60km/h i 5 czuć oznaki nadchodzącego szarpania.
Delikatnie, na płaskim to jak ktoś się bardzo uprze to można się toczyć 60-ką, ale przyspieszania 0. Poniżej absolutnie NIE. (Kanguś 1,4v8 75KM był nieco lepszy, ale miał inną skrzynię).
Z obserwacji najlepiej "ciągnie" 2250 do 2750 obrotów, dociąga się do 3000-3100 i po zmianie mamy około 2000-2200 obrotów.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Re: prędkość maksymalna

Postprzez Lucass czwartek, 21 sierpnia 2008, 16:48

Wiz napisał(a):Lucass ja Cie prosze nie odkrywaj wszystkich kart :lol:

Dobrze, że nie widziałeś wersji beta mojego posta :lol:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: prędkość maksymalna

Postprzez L-irek czwartek, 21 sierpnia 2008, 19:57

No to i ja dałem się skusić na próbę jazdy 5 przy 50km/h (1,9DTi/80KM). Toż to jakiś horror . 1200 obrotów na obrotku. Zero przyśpieszenia ,bo moment jakiś kosmicznie mały . Toczy się , bo się toczy , ale wyraźnie słychać zupełnie inny dźwięk silnika (mimo , że nie szarpie). No już na 4 przy tej prędkości to zupełnie inna gadka . 1500 obrotów i jakieś przyśpieszenie (podkreślam jakieś :( )
Nie ma co gadać i gdybać , jak ktoś chce zarżnąć silnik jeżdżąc w ten sposób to jego sprawa .
Ja tam wolę się trzymać w przedziale 1900 - 2400 obrotów - wtedy chodzi jak zegarek i zrywa się w momencie .
Co do prędkości maksymalnej to z reguły najbardziej odpowiada mi 130 - bo i zwierzak dość stabilny , obroty przyzwoite(3000) i hałas w miarę chyba najmniejszy , ale kiedyś jadąc do Bielska mijałem stadko Tir-ów i nie dało się schować między nimi , a jakiś palant w BMW chciał zrobić mi garaż z mojego tyłu no to i dałem w GAZ i poszedł 170 , ale to naprawdę przesada . :o
Avatar użytkownika
L-irek
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 184
Dołączył(a): sobota, 14 lipca 2007, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn

Re: prędkość maksymalna

Postprzez Lucass czwartek, 21 sierpnia 2008, 21:15

Próbujcie, próbujcie...
mechanicy też czytują to forum i już ręce zacierają... :twisted:
Ja nie będę próbował. Bo PO CO :?:
Pamiętam kiedyś taką akcję w firmie. Przyszły nowe samochody (ventki o ile pamiętam - początek lat 90-tych to był) i jeden b. mądry p. Oficer chwalił ich możliwości bo: "da się ruszyć z 5-tki"
Tylko q... po co, się pytam...???
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: prędkość maksymalna

Postprzez Wiz czwartek, 21 sierpnia 2008, 21:32

Mam wrazenie ze temat 50 na 5 to mozna juz zamknac ;)
Teraz mnie intryguje coraz czesciej wspominane ze powyzej 130 skoczek nie zachowuje sie stabilnie. Czy ktokolwiek moglby mi wyjasnic o co chodzi :?: Bo mam wrazenie ze albo ja czegos znowu nie wiem albo jestem z innej bajki.
Z gory dziekuje.

P.S. Lucass wersje beta podeslij na priv chetnie poczytam co wymysliles
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Re: prędkość maksymalna

Postprzez tomekg czwartek, 21 sierpnia 2008, 21:40

może się komuś stabilizator urwał, bo u mnie do 160 jest bajka
Pozdrawiam Tomek
Kangoo 1.4 ' 98 biały
Kangoo 1.5 dci '05 Privilege wiśniowy-już go niema
poczuj troszkę luksusu
Avatar użytkownika
tomekg
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 284
Dołączył(a): sobota, 25 sierpnia 2007, 23:00
Lokalizacja: Ruda Bugaj (Łódź)

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wiem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron