Wymiana maglownicy 1.4 e7j

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

Wymiana maglownicy 1.4 e7j

Postprzez skawina czwartek, 18 września 2014, 19:48

Wspomaganie w pełni hydrauliczne z pompą u góry - wersja z klimą.
Jeśli ktoś śledzi/śledził moje pytania odnośnie wspomagania to wie o co chodzi. Wymiana pompy, płynu i inne kombinacje np przy zawieszeniu nie odniosły efektu. Postanowiłem wymienić magiel, bo już tylko to może być uszkodzone.
Przód auta do góry na jakieś klocki np. Zdejmujemy koła, końcówki drążków. Odkręcamy "ósemkę" i jej uchwyt - klucze 16. W środku autka wyciągamy gumę i odkręcamy nakrętkę na krzyżaku - klucz 13 i wyciągamy śrubę.
Obrazek
Nie odkręcamy kolumny, a kierownicę ustawiamy najlepiej na prosto. Odciągamy płyn ze zbiorniczka. Wyciągamy akumulator z podstawą i odczepiamy zbiornik płynu, odchylamy go dla większej możliwości dalszych kombinacji. Od góry widać nakrętki na rurkach przy maglu.
Obrazek
Tu musimy zaopatrzyć się w nacięty klucz oczkowy 17. Ja sobie zrobiłem dwa. Tym zagiętym najpierw popuściłem.
Obrazek
Odkręcamy nakrętkę (narzutkę) - jest to ta, na której widać gwint przed odkręcaniem. Rura, tak jak i narzutka są z żelaza, a co za tym idzie..... rdza. Niestety nie było możliwości normalnego odkręcenia, ponieważ jedno z drugim się "połączyło". I co teraz?... No nic ;) Odkręciłem rurę z pompy, śrubkę mocowania rury pod sprężarką klimy i śrubę z nakrętką mniej więcej nad kołem wału - klucze 13. Teraz miałem troszkę luzu, by zastosować patent :) Uciąłem rurkę.
Obrazek
W miejsce ucięcia wstawię narzutkę i zrobię kielich, a na drugi koniec przyspawam gwint - łączenie znane z np maszyn chłodniczych, a i układów hydraulicznych ;) Żeby wyjąć cały wąż trza by pół auta rozbierać... Odkręcamy magiel od sanek - najlepiej 16 oczko i kopytko. Przed tym rozginamy zabezpieczenia dolnych nakrętek. Odpinamy wąż od zbiornika do magla i razem z całym interesem wyjeżdżamy prawą stroną. Uwaga, bo coś na pewno pokapie. Drugą rurę odkręcimy już poza autem - klucz 19.
Nowy stary magiel siedzi już w aucie częściowo poskręcany, ale kończę jutro. Ciekawe czy będą efekty, bo już się lekko kręci ;)
Także jutro część druga. Napisałem dzisiaj tyle, bo...... .....bo moge :lol:
Jak co to pytać :)
1.4 99r
Paweł
Avatar użytkownika
skawina
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1689
Dołączył(a): wtorek, 19 marca 2013, 21:20
Lokalizacja: Skawina-Kraków

Re: Wymiana maglownicy 1.4 e7j

Postprzez skawina czwartek, 18 września 2014, 20:58

Chyba nie widzieliście zdjęć...... Teraz powinny być ;) Sorka :)
1.4 99r
Paweł
Avatar użytkownika
skawina
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1689
Dołączył(a): wtorek, 19 marca 2013, 21:20
Lokalizacja: Skawina-Kraków

Re: Wymiana maglownicy 1.4 e7j

Postprzez skawina piątek, 19 września 2014, 17:05

Najtrudniejsze z tego wszystkiego jest ponowne założenie gumy kolumny :) Książkowo ma być przewleczony sznurek i dopiero wciągać ją od strony silnika.... EEeeee tam.... Założyłem po swojemu. Rura skręcona innym, ale podobnym sposobem.
Obrazek
No i cóż. Składamy odwrotnie jak wyciągaliśmy, lejemy płyn, odpowietrzamy... I co?... i nic....
Wspomagania nie mam.
Teraz rzecz ciekawa. Jadąc na zbieżność kierownica w zakrętach chodziła jak masełko - na postoju ciężko. Po ustawieniu zbieżności kompletna kicha. CZEMU !
Spróbuję jeszcze raz włożyć starą pompę i wyprostować to zagięcie.
Obrazek

Poradźcie co można jeszcze zrobić... Popytajcie swoich mechaników albo.... no nie wiem już co...
1.4 99r
Paweł
Avatar użytkownika
skawina
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1689
Dołączył(a): wtorek, 19 marca 2013, 21:20
Lokalizacja: Skawina-Kraków

Re: Wymiana maglownicy 1.4 e7j

Postprzez skawina piątek, 19 września 2014, 19:41

Nikt nic nie podpowie?... Liczy się każdy pomysł ;)
1.4 99r
Paweł
Avatar użytkownika
skawina
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1689
Dołączył(a): wtorek, 19 marca 2013, 21:20
Lokalizacja: Skawina-Kraków

Re: Wymiana maglownicy 1.4 e7j

Postprzez max piątek, 19 września 2014, 20:39

Witam,
Problem z zbyt słabym wspomaganiem może wynikać nie tylko z elementów wykonawczych układu kierowniczego. Szerokie oponki - ciężko się kręci, Niskie ciśnienie w oponach - ciężko się kręci, kolumna McPerson(zatarte/ zużyte łożyska) - ciężko się kręci.
Jeśli chodzi o układ kierowniczy to można jeszcze przyjrzeć się krzyżakom sztycy kierowniczej (krzyżaki)
Nie pamiętam w czym dokładnie problem, ale to może nowe światło na problem?
Pozdrawiam
Przemek
kangoo 2003 1.5dCi 48kW K9K 704 "kaleido"
"... nie myli się tylko ten co nic nie robi"
Avatar użytkownika
max
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa, 13 listopada 2013, 23:51
Lokalizacja: Siedlce

Re: Wymiana maglownicy 1.4 e7j

Postprzez skawina piątek, 19 września 2014, 20:56

No niestety. To co napisałeś jest ok.
1.4 99r
Paweł
Avatar użytkownika
skawina
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1689
Dołączył(a): wtorek, 19 marca 2013, 21:20
Lokalizacja: Skawina-Kraków

Re: Wymiana maglownicy 1.4 e7j

Postprzez skawina sobota, 20 września 2014, 14:27

Po wymianie pompy nie jestem w stanie określić czy wyszło na lepsze czy na gorsze. Temat zawieszenia czy kolumny odpada, bo kierownica wraca przy wyjściach z zakrętów. Nie wiem, nie znam się, jestem zarobiony :P
Jakby komu co zaświtało to z góry dzięki ;)
1.4 99r
Paweł
Avatar użytkownika
skawina
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1689
Dołączył(a): wtorek, 19 marca 2013, 21:20
Lokalizacja: Skawina-Kraków

Re: Wymiana maglownicy 1.4 e7j

Postprzez skawina poniedziałek, 22 września 2014, 18:04

Dobrze, że maglownica kosztowała mnie tylko 80 zł, bo to nie był powód.
Byłem dziś u znajomego, który ma szrot. Wziąłem pompę z dwulitrowej laguny, wmontowałem i badum tss :lol:
Co ciekawe. Dzwoniłem do gościa od regeneracji pomp z pytaniem jakie powinno być ciśnienie na wolnych obrotach bez dotykania kierownicy. Powiedział, że ok 80 bar. Na tej pompie co mam teraz jest zero... Dopiero przy ruchach kierownicy robi ciśnienie. Nie wiem już sam o co to chodzi. Palcem obrócę na postoju, ale troszkę trzeba się przyłożyć ;) Podczas jazdy jest w końcu fajnie :)

Oto zdjęcia przekładni kierowniczej SMI od środka, a dokładnie zaworu kierunkowego jakby ktoś kiedyś potrzebował...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
1.4 99r
Paweł
Avatar użytkownika
skawina
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1689
Dołączył(a): wtorek, 19 marca 2013, 21:20
Lokalizacja: Skawina-Kraków


Powrót do Wiem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości