Webasto - test praktyczny

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

Webasto - test praktyczny

Postprzez Podmiejski niedziela, 3 stycznia 2016, 16:33

Na dworze -16
w garażu "tylko" -11
Pora na test tego co w aucie było - Webasto TOP-E
To wodne - czyli wpięte w instalację wodną -"ustrojstwo" które spala niewielkie ilości benzyny lubo ropy
podgrzewając układ przed uruchomieniem.
Na razie jest sterowane ręcznie czyli idzie się i naciska guzik lub można zaprogramować 3 czasy załącz - wyłącz.
Ale kupiłem już zdalne odpalanie na pilota tylko jeszcze nie uruchomiłem.
No więc - udałem się do garażu i odpaliłem.
Po 20 min wsiadłem do auta i ...
Odpalił bez najmniejszego zająknięcia
Od razu przeszdła na gaz
Temperatura wg wskaźnika - 2 kreska ponad spoczynkową.
Ciepłe powietrze zaczeło lecieć z nawiewów po 2 min.
Dla mnie- bomba!
Czy warte?
Hmmm... nie wiem czy bym kupił- ale widzę sporo Kangurów z Niemiec je ma - więc dlaczego nie?...
Ale do czego zmierzam:
Zadsada "podgrzej silnik przed rozruchem" jest o tyle ważna że podobno te najbardziej zimne starty ekstremalnie zużywają silnik!
Więc - może nie webasto bo drogie (ale jak masz to zadbaj o nie!)
ale na pewno elektryczna grzałka wszczepiana w dół obiegu chłodzenia - taka od 500W w górę.
Jasne że jak stoisz na ulicy "gdzieś" to nie skorzystasz - ale jak masz możliwość podjechania pod kabel...
Stosowne rozwiązania to max 200 zł a daję słowo - warto!
Pytania? ;-)
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Webasto - test praktyczny

Postprzez Stiopa niedziela, 3 stycznia 2016, 16:54

Hmm, nie lepsze świece nurnikowe :lol: ?
Tylko prąd ciągną z akumulatora.
Kangoo I 1.2 8V 60KM '98r
Jedyny MV941 z takim zderzakiem :D

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Stiopa
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 668
Dołączył(a): niedziela, 5 października 2014, 10:03

Re: Webasto - test praktyczny

Postprzez herBi niedziela, 3 stycznia 2016, 17:57

A morze jak w Lanz Bulldogu w którym była zastosowana gruszka żarowa i ja sie podgrzewało lut lampa, zastosowac palnik proban-butan :lol:
TO TAKI ŻARCIK OCZYWIŚCIE !!!

A tak na poważnie z ta grzałka elektryczna to niezły pomysł .
herBi
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 137
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2015, 08:46
Lokalizacja: Żernica k/ Gliwic

Re: Webasto - test praktyczny

Postprzez Podmiejski niedziela, 3 stycznia 2016, 18:12

Swiece nurnikowe działają na już odpalonym silniku.
Współczesne diesle są tak "oberżnięte" w bilansie energetycznym że za mało strat cieplnych!
Stąd świece.
A mnie chodzi żeby przekręcać kluczyk przy już ogrzanym silniku.
Systemy są dwa: w pełni autonomiczny to własnie Webasto tzw mokre - jak moje
Podobno nawet potrafi zagrzac układ do takiej temperatury że podgrzewa się wnętrze na nipracującym silniku!
Zaleta - zaskakująco małe zużycie prądu i benzyny - naprawdę!
Wada: drogie.
System podgrzewania elektrycznego jest bardzo rozpowszechniony np w Szwecji czy Norwegii.
Prawie każde auto to ma.
U nas na Alegro: skolko ugodno
od prostych grzałek jak ta http://allegro.pl/grzalka-podgrzewacz-p ... 01820.html
(prosta nie znaczy kiepska - wręcz chyba nie ma co się w niej spieprzyć?)
po systemy z wymuszonym obiegiegiem http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... yNew=1&p=2
Ja głównie chciałem skierowac uwagę kolegów uznając że to jedna z cenniejszych modyfikacji.
W dieselku to może być wręcz zbawienie...
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Webasto - test praktyczny

Postprzez herBi niedziela, 3 stycznia 2016, 19:17

Ale czy ta grzałka nie utrudni przepływu płynu w układzie chłodzenia? widac ,ze dosyc szczelnie wypełnia te rurke,latem moze powodowac ograniczenia w chłodzeniu silnika.
herBi
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 137
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2015, 08:46
Lokalizacja: Żernica k/ Gliwic

Re: Webasto - test praktyczny

Postprzez Pawelpigo niedziela, 3 stycznia 2016, 20:23

Podmiejski napisał(a):Swiece nurnikowe działają na już odpalonym silniku.
Współczesne diesle są tak "oberżnięte" w bilansie energetycznym że za mało strat cieplnych!
Stąd świece.
A mnie chodzi żeby przekręcać kluczyk przy już ogrzanym silniku.
Systemy są dwa: w pełni autonomiczny to własnie Webasto tzw mokre - jak moje
Podobno nawet potrafi zagrzac układ do takiej temperatury że podgrzewa się wnętrze na nipracującym silniku!
Zaleta - zaskakująco małe zużycie prądu i benzyny - naprawdę!
Wada: drogie.
System podgrzewania elektrycznego jest bardzo rozpowszechniony np w Szwecji czy Norwegii.
Prawie każde auto to ma.
U nas na Alegro: skolko ugodno
od prostych grzałek jak ta http://allegro.pl/grzalka-podgrzewacz-p ... 01820.html
(prosta nie znaczy kiepska - wręcz chyba nie ma co się w niej spieprzyć?)
po systemy z wymuszonym obiegiegiem http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... yNew=1&p=2

Ja głównie chciałem skierowac uwagę kolegów uznając że to jedna z cenniejszych modyfikacji.
W dieselku to może być wręcz zbawienie...

Ja u siebie mam grzany silnik :) Jest wyjście wtyczki w zderzaku i w kabinie od pasażera, ale jakie to wtyczki, jak to działa to nie mam zielonego pojęcia. I szczerze nie będę tego raczej używał. Po tych 16 latach wolę nie ryzykować spalenia auta. Bardziej będę pewnie grzebał przy ogrzewanym fotelu który nie działa :D
Kangoo 1.9D `00
Avatar użytkownika
Pawelpigo
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 58
Dołączył(a): piątek, 2 października 2015, 10:08
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Webasto - test praktyczny

Postprzez Podmiejski niedziela, 3 stycznia 2016, 20:30

:-)
Spoko :-)
Przecież to nie będzie najwęższy element sieci przepływu - zobacz kiedyś ile miejsca zostaje wokół otwartego termostatu.
To rozwiązanie jest naprawdę popularne i jak poszukasz są też takie o większym prześwicie.
Badałem temat :-)
Paweł - czego się boisz?
Zrób zdjęcia tych wtyczek - możesz mieć co najwyżej systemowe szwedzkie!
i to cała trudność.
To działa bardzo prosto: podłączasz i działa.
Po wtyczce będzie wiadomo co masz :-)
Może to też być system do podładowywania akumulatora ale to łatwo też będzie widać po wtyczce - wtedy musi być zagwarantowana polaryzacja.
Dawaj zdjęcia wtyczek - a dalej powiem ci co możesz..
I - nie musisz !
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo


Powrót do Wiem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron