Biurokracja - rejestracja auta kupionego od firmy

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

Biurokracja - rejestracja auta kupionego od firmy

Postprzez Hubcio25 piątek, 16 września 2005, 20:41

Postanowiłem, że napiszę o naszych perypetiach związanych z zarejestrowaniem Kangoora kupionego od firmy za pośrednictwem komisu. Może info zawarte w niniejszym poście komuś pomoże.
Przy kupnie auta jak wyżej należy pamiętać o:
1. KRS firmy będącej właścicielem auta poświadczony za zgodność z oryginałem przez osobę widniejącą w KRSie.
2. REGON firmy będącej właścicielem auta poświadczony za zgodność z oryginałem przez osobę widniejącą w KRSie.
3. Oświadczenie, że pojazd był środkiem trwałym w firmie z KRS.
Bez ww. dokumentów można zapomnieć o rejstracji (przynajmniej na Bemowie). Wszystkie z wymienionych papierów powinien posiadać Każdy kto kupuje samochód od firmy, ze szczególnym uwzględniniem firmy w stanie upadłości.
My z rejestracją wozimy sie już o dwa dni za dużo bo o takiej biurokracji niemieliśmy pojecia. Urzędnicy na prośbę o podanie konkretnych paragrafów, przepisów odpowiadają, że tak musi być i koniec. Dowiadywałem się po znajomych i podobno tylko KRS jest koniecznością ale ku przestrodze podałem wszystkie dokumenty, których od nas oczekują. Mam nadzieję, że z nowym tygodnim staniemy się "pełnoprawnymi" właścicielami Kangoosia.

P.S. Ciekawe co wymyślą przy zmianie z ciężarówki na osobowy 8O
Pozdrowionka
Zielony samiec 1.4 RTA, WB 6XXX2
GG: 4821132
Skype: hubcio 25
Avatar użytkownika
Hubcio25
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 19
Dołączył(a): poniedziałek, 12 września 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Biurokracja - rejestracja auta kupionego od firmy

Postprzez kerry piątek, 16 września 2005, 21:08

Hubcio25 napisał(a):P.S. Ciekawe co wymyślą przy zmianie z ciężarówki na osobowy 8O

UUU! Temat był poruszany- BARDZO bolesna sprawa! :?
Siedem latek na karku (razem czternaście)...:)))
ObrazekObrazek
Czerwone RN 2000 drzwi rulez! :)
Avatar użytkownika
kerry
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 900
Dołączył(a): poniedziałek, 31 stycznia 2005, 00:00
Lokalizacja: Jelenia Góra, Lubiechowa

Postprzez branio piątek, 16 września 2005, 21:10

To może już nie zmieniaj na osobowy :?

Pogoń komis,niech załatwia :idea:
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Hubcio25 piątek, 16 września 2005, 21:39

Zapomniałem napisać. Człowieczek z komisu bardzo zacny jeździł załatwiał i to dzięki jego pomocy mam już komplecik papierologiczny.
Na osobowy chcę przekwalifikować bo zagrmanicę wypadam czasami.
Pozdrowionka
Zielony samiec 1.4 RTA, WB 6XXX2
GG: 4821132
Skype: hubcio 25
Avatar użytkownika
Hubcio25
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 19
Dołączył(a): poniedziałek, 12 września 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez darecki sobota, 17 września 2005, 10:34

Na Mokotowie zarejestrowali tylko na podstawie faktury vat :lol:
było:kangoo 1.4 lpg 2001
jest:kangoo 1.5 dci 2011
darecki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 28 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Postprzez zbysios sobota, 17 września 2005, 18:19

Odnośnie zmieniania z ciężarowego na osobowy. Przeżyłem to osobiście (przerejestrowanie z 2 miejscowej ciężarówki na 5 miejcową osobówkę) i to w miarę na gorąco więc rzucę parę wskazówek:
W Urzędzie Komunikacji musisz mieć nastepujące dokumenty:
- wniosek o zmianie charakteru pojazdu + znaczki skarbowe za 6,50 ( 5zł wniosek + 3 załączniki po 0,50 zł)
Załaczniki:
- oświadczenie o dokonanych zmianach (jeżeli miałeś kratkę to musi być potwierdzenie z uprawnionego serwisu z opisem dokonanych zmian -czyt. demontażu kratki). W osobowym wg. przepisów nie można mieć kratki co dla mnie jest lekką paranoją - przecież ona zabezpiecza pasażerów przed zwaleniem sie na nich bagażu z tyłu przy np. gwałtownym hamowaniu.
Ostatnio widziałem fajne rozwiązanie z "kratką elastyczną" wykonaną z siatki, która się rozwijała i była podwieszona przy suficie (przepisy tego nie zabraniają - właśnie jestem na etapie szukania czegoś takiego).
- zaświadczenie z przeprowadzonego badania technicznego tzw. dodatkowego (na min musi już być wpisany typ samochodu osobowy!)
- dokument określający parametry techniczne po zmianie (jeżeli zmieniła sie liczba miejsc np. z 2 na 5 to automatycznie zmienia się masa własna pojazdu - dochodzi waga kanapy/siedzeń, a w związku dopuszczalna ładowność maleje bo maksymalna masa całkowita nie może sie zmienić)
Ale sie rozpisałem :)
Pozdrawiam
Zbyszek

PS. Jeśli ktoś ma namiary na taką kratkę siatkę jak wspomniałem - to prosze o info.
Avatar użytkownika
zbysios
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 54
Dołączył(a): czwartek, 18 sierpnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Hubcio25 sobota, 17 września 2005, 20:56

Wszystkie zaświadczenia już posiadam. Jeśli chodzi o kratkę to w przepisach brak jakichkolwiek wytycznych do osobowych (tak mówił spec ze stacji kontroli) a wciężarowych to obowiązek. Krata się ostała - zobaczymy w poniedziałek co na to urzędasy. O postepach z rejestracją i przewalifikowaniem bedę informował.
Pozdrowionka
Zielony samiec 1.4 RTA, WB 6XXX2
GG: 4821132
Skype: hubcio 25
Avatar użytkownika
Hubcio25
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 19
Dołączył(a): poniedziałek, 12 września 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kavka niedziela, 18 września 2005, 11:04

bedę informował


Czekam z niecirpliwością i nie zapomnij o podaniu kosztów :wink:
Obrazek
Avatar użytkownika
kavka
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1514
Dołączył(a): sobota, 16 lipca 2005, 23:00
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez zuwik niedziela, 18 września 2005, 22:47

zbysios napisał(a):W osobowym wg. przepisów nie można mieć kratki co dla mnie jest lekką paranoją - przecież ona zabezpiecza pasażerów przed zwaleniem sie na nich bagażu z tyłu przy np. gwałtownym hamowaniu.
Hubcio25 napisał(a):eśli chodzi o kratkę to w przepisach brak jakichkolwiek wytycznych do osobowych (tak mówił spec ze stacji kontroli) a wciężarowych to obowiązek.
Mimo, że jestem laikiem z prawa, wydłubałem gdzieś ustawy o rejestracji czy kwalifikacji pojazdów, jakoś tak, i potwierdzam, że nie znalazłem niczego, co by zabraniało posiadania kratki w osobówce. Sedany też nie mają dostępu do bagażnika z kabiny i jeżdżą. Nie dajmy się robić. Jak urzędasy będą się czepiać, poproście o przepis, którym się owy pracownik urzędu kieruje.
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez zbysios poniedziałek, 19 września 2005, 11:07

Napisałem wg. przepisów, ale taką samą informację o tym, ze przepisy zabraniają usłyszałem w urzędzie komunikacji i o dziwo od szefa stacji diagnostycznej (oczywiście żaden z nich nie potrafił wskazać mi odpowiednich przepisów).
Jak to w końcu jest - czy wszystko zależy od interpretacji danej osoby ?

Odnośnie kosztów:
1. przebudowa - około 120 zł (z czego śmieszne - więcej za zmianę danych niż za demontaż kratki). W urzędzie komunikacji o dziwo nie chcieli faktury (miałem, ale powiedzieli żeby nie dołączać).
2. badanie techniczne dodatkowe 80 zł
3. wydział komunikacji znaczki za 6,5zł i opłata 74 zł
Razem przeszło 280 zł.
Avatar użytkownika
zbysios
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 54
Dołączył(a): czwartek, 18 sierpnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Poznań

Następna strona

Powrót do Wiem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości