właśnie wczoraj padło mi wspomaganie całkiem bo przez ostatni tydzień dosłownie wyło ale działało niestety nie miałem czasu zeby to sprawdzić i zaczołem szukać używanego ale ceny w granicach 700 zł
Wiec zabrałem sie do tego sam powiem szczerze że żadna filozofia jeżeli ktoś ma jakieś małe pojęcie o silnikach elektrycznych /szkoda że nie zrobiłem zdjęć/ wymiana szczotek takich samych jak w rzrusznikach
Przeczytałem że wymieniają na gwarancji nadkole w niektórych egzemplarzach i to jest chyba przyczyna tego że wytarły się szczotki ja mam zrobione 205 tys km auto 2003 rok a pompa tak skorodowana że aż serce boli, cały brud idzie właśnie tam a połączenie metalu z aluminum sprzyja utlenianu się tego drugiego.
Dobra do rzeczy trzeba odkręcić zderzak cały wtedy dostęp jest w miarę ok następnir odkręciłem całą łapę która trzyma pompę ale to był błąd wystarczy odkręcić trzy śruby 13 które łączą łapę z pompą i óżniej torxem cztery śruby mocujące silnik do pompy z zbiornikiem i mamy silnik na wierzchu.
Na silniku są zabezpieczenia które trzeba młotkiem i ostrym przecinakiem zbic tylko tak zeby mozna bylo to pozniej zaklepac bo teoretycznie silnik jest nierozbieralny ale czego polak nie potrafi zrobic i sciągamy dekielek pod którym mamy szczotkotrzymacz i wirnik z komutatorem ja rozebrałem go z oby stron bo w środku było bardzo dużo brudu .
Przedmuchałem wszystko pożądnie kompresorem kupiłem nowe szczotki od hondy /u mnie nie było innych te były większe i od rozrusznika 4 szt/
przypiłowałem je na wymiar i założyłem przesmarowałem łożysko jest tylko jedno o złożyłem do kupy.Połączenia dekli i stojana dla pewnosci zasilikonowałem .Skręcenie zajeło 5 mim i śmiga naprawdę bezszmerowo jak coś nie zrozumiałego postaram się jepiej wytłumaczyć ale naprawdę nie ma sensu wydawać pieniędzy na używane czy nowe pompy , jeżeli ktoś nie potrafi to jechać do zaprzyjaznionego elektromechanika samochodowego bo to nic innego jak wymiana szczotek przy rozruszniku
Jeszcze jedna rada dobrze byłoby coś zrobić z tym nadkolem albo przy wizycie na myjni spróbować przemyć pod ciśnieniem wkładając lancę od spodu tam naprawdę gromadzi się dużo brudu.
Kurde w życiu tyle nie napisałem!!!