Temperatura silnika zimą

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

Jak "zimujesz" skoczka?

Nie zasłaniam chłodnicy, Kangur szybko grzeje
31
66%
Nie zasłaniam chłodnicy, mam rękawiczki
5
11%
Zasłaniam chłodnicę profesjonalną osłonką
0
Brak głosów
Zasłaniam chłodnicę kawałkiem tektury
8
17%
Co to jest chłodnica?
3
6%
 
Liczba głosów : 47

Postprzez AdiK środa, 25 stycznia 2006, 18:29

zuwik napisał(a):Założeniem tematu jest rozwianie mitu, że skoro w nawiewie zimno, to silnik jest niedogrzany i cierpi. Silnik da sobie radę :)

I tu jesteś w błędzie bo skoro w nawiewie zimno czyli plyn jest za mało rozgżany a jak płyn jest za mało rozgżany to znaczy że cylindry wokół których ten płyn się znajduje nie osiągną odpowiednej temperatury do optymalnej jego pracy.
Pozdrawiam Adrian

Był KaleidoGwiezdnyPył 1.5dci75
Jest Peugeot 5008 2.0HDI
Avatar użytkownika
AdiK
Kangoomistrz 2009
Kangoomistrz 2009
 
Posty: 1033
Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: poszukiwana

Postprzez zuwik środa, 25 stycznia 2006, 18:51

Płyn za zimny :arrow: zawór zamknięty :arrow: nawiew lodowaty, nam zimno - nie trwa to dłużej niż 10-15 minut na mrozie, więc tylko tyle cierpi silnik i nic na to nie pomoże, nawet zasłanianie chłodnicy, bo jest ona wtedy off;

Płyn ok :arrow: zawór otwarty :arrow: 89st. C przechodzi przez chłodnicę :arrow: to, co zostaje studzi się na nagrzewnicy :arrow: nawiew niezauważalnie cieplejszy, lub przy dobrej nagrzewnicy minimalnie letni, nam ciągle zimno, ale Kangoorek już nie cierpi

Jaśniej nie umiem :) Czy teraz lepiej? 8)
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez branio środa, 25 stycznia 2006, 19:14

zawór zamknięty

Chodzi o termostat :?:
nie trwa to dłużej niż 10-15 minut na mrozie

Zasłoń całą chłodnicę i sprawdź wynik :idea:
nic na to nie pomoże, nawet zasłanianie chłodnicy, bo jest ona wtedy off;

Jest poza obiegiem,ale ,jeszcze raz,nie chodzi o jej zasłonięcie,tylko o zablokowanie wpływu zimnego powietrza do komory silnikowej :idea:
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez PanKot środa, 25 stycznia 2006, 19:22

zuwik napisał(a):W nawiewie powietrze jest po przejściu przez chłodnicę 8) A skoro termoregulator puszcza obieg na chłodnicę (wg torby przy 89st. C), to znaczy, że wokól tłoków ma 89 8) Póki zawór nie otworzy :arrow: płyn zbyt zimny, nawiew w temp. otoczenia, ale na to zasłanianie chłodnicy nie pomoże, bo jest ona odłączona od układu. Wszystko było wyżej. Starałem się to ująć najjaśniej jak umiałem.

Płyn za zimny :arrow: zawór zamknięty :arrow: nawiew lodowaty (nie trwa to dłużej niż 10-15 minut na mrozie)
Płyn ok :arrow: zawór otwarty :arrow: 89st. C przechodzi przez chłodnicę :arrow: to, co zostaje studzi się na nagrzewnicy :arrow: nawiew niezauważalnie cieplejszy, lub przy dobrej nagrzewnicy minimalnie letni

Jaśniej nie umiem :) Czy teraz lepiej? 8)


Teraz to dopiero namieszałeś:

"W nawiewie powietrze jest po przejściu przez chłodnicę (...)"
- do nawiewu powietrze jest chwytane z podszybia - z otoczenia,

Oj, coś nie tak albo u mnie jest inaczej.
Mam 2 obiegi płynu chłodniczego.
1. Mały - obieg cieczy w silniku podłaczony na stałe z nagrzewnicą.
Czyli temperatura w nagrzewniczce rośnie razem z temperaturą silnika bo są w tym samym obiegu cieczy. Powietrze do nagrzewnicy wpada z poszybia, ogrzwa się na nagrzewnicy i ogrzewa wnetrze.
2. Duży - obieg cieczy przez chłodnicę, który jest włączany termostatem. Termostat nagrzewa się z małego obiegu i jak tu mam za wysoką temperaturę to otwiera zawór termostatu i dopuszcza płyn z chłodnicy.

Tak ja to widzę a to jest chyba zupełnie inaczej niż u Ciebie - zuwik.

Mam układ chłodzenia BEHR a bywa też montowany Valeo, może w tym wypadku jest inaczej?
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez AdiK środa, 25 stycznia 2006, 19:22

Zakładam że znasz budowe silnika i wiesz że są dwa obiegi płynu mał gdy termostat zamknięty i płyn z cylindrów płynie do nagrzewnicy i duży gdy płyn osiągnie odpowiednią temperature i termostat sie otworzy pozwalając chłodnicy chłodzić płyn czyli cylindry :arrow: nagrzewnica :arrow: cylindry :arrow: chłodnica :arrow: cylindry.
Pozdrawiam Adrian

Był KaleidoGwiezdnyPył 1.5dci75
Jest Peugeot 5008 2.0HDI
Avatar użytkownika
AdiK
Kangoomistrz 2009
Kangoomistrz 2009
 
Posty: 1033
Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: poszukiwana

Postprzez PanKot środa, 25 stycznia 2006, 19:29

branio napisał(a): (...) Jest poza obiegiem,ale ,jeszcze raz,nie chodzi o jej zasłonięcie,tylko o zablokowanie wpływu zimnego powietrza do komory silnikowej :idea:


O, o właśnie. O to mi chodziło.
Krótko i dobrze to ująłeś.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kavka środa, 25 stycznia 2006, 19:43

A ja dziś odpaliłem kangoorka i przez około 10 minut trzymałem wciśnięty gaz tak że obroty były na 1500 . Po tych 10 minutach silnik był prawie na full ciepły i z wlotów leciało cieplutkie powietrze . Myśle że jakby przyjść rano do autka odpalić je , dać mu z 1 minute na rozprowadzenie oleju po całym motorze i położyć coś na gaz tak żeby obroty były w granicach 1500-2000 to po jego odśnieżeniu/odszronieniu itp itd wchodzimy do całkiem ciepłego autka .
Obrazek
Avatar użytkownika
kavka
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1514
Dołączył(a): sobota, 16 lipca 2005, 23:00
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez darecki środa, 25 stycznia 2006, 20:08

branio napisał(a):
Czy poza klekotami, było montowane wygłuszenie maski?
Chwalić się kto ma :)
Chwale się ! Ja mam!
było:kangoo 1.4 lpg 2001
jest:kangoo 1.5 dci 2011
darecki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 28 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Postprzez darecki środa, 25 stycznia 2006, 20:15

PanKot napisał(a):Mam 2 obiegi płynu chłodniczego.
1. Mały - obieg cieczy w silniku podłaczony na stałe z nagrzewnicą.
Czyli temperatura w nagrzewniczce rośnie razem z temperaturą silnika bo są w tym samym obiegu cieczy. Powietrze do nagrzewnicy wpada z poszybia, ogrzwa się na nagrzewnicy i ogrzewa wnetrze.
2. Duży - obieg cieczy przez chłodnicę, który jest włączany termostatem. Termostat nagrzewa się z małego obiegu i jak tu mam za wysoką temperaturę to otwiera zawór termostatu i dopuszcza płyn z chłodnicy.

U mnie jest dokładnie tak samo . Czasem nawet wskazówka nie drgnie , a już leci letnie powietrze. Bardzo zdziwiło mnie to , że nawet przy ostatnich mrozach (-25 C) silnik osiągał normalną temperaturę już po ok 1,5 km , czyli jak przy 0 C. Nie ma to jak kangoo :D
było:kangoo 1.4 lpg 2001
jest:kangoo 1.5 dci 2011
darecki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 28 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Postprzez sw środa, 25 stycznia 2006, 20:52

zuwik napisał(a):Płyn ok :arrow: zawór otwarty :arrow: 89st. C przechodzi przez chłodnicę :arrow: to, co zostaje studzi się na nagrzewnicy :arrow: nawiew niezauważalnie cieplejszy, lub przy dobrej nagrzewnicy minimalnie letni, nam ciągle zimno, ale Kangoorek już nie cierpi


Albo mi sie zdaje, albo coś tu jest nie tak. przeciez płyn idzie do nagrzewnicy ZANIM otworzy sie termostat na chłodnicę. Nagrzewnica jest zasilana w małym obiegu. Zatem otworzenie nagrzewnicy na full na mrozie spowolni uruchomienie chłodnicy (lub nawet wykluczy).
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wiem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości