Postanowiłem zrobic coś dla szan. kol. i zrobić rozeznanie co teoretycznie lejemy do baku naszych dizelków (co powinno nieco ukrócić mity, że bp jest do kitu a orlen cacy (akurat!)
a więc mocno niepełne zestawienie, nie uwzględniające dodatków konserwujących i myjących, smarujących
1. Lotos produkuje:
-Eurodiesel EKO
Zawartość siarki, max, mg/kg 50,0 (buuuuu)
Temperatura zablokowania zimnego filtra, max, °C - -20
Liczba cetanowa, min 51,0
-Eurodiesel LOTOS
Zawartość siarki, max, mg/kg 10,0 (!!!!!!)
Temperatura zablokowania zimnego filtra, max, °C - -20
Liczba cetanowa, min 51,0
-Eurodiesel CITY
Zawartość siarki, max, mg/kg 10,0 (!!!!!!)
Temperatura zablokowania zimnego filtra, max, °C -35(!!!!!!!!!!!)
Liczba cetanowa, min 51,0
Tankując na Neste, Bp, Shell, Statoil,POL-oil wlewacie najprawdopodobniej eurodiesel Lotos lub eko gdyż te firmy mają zawarte umowy na dostarczanie im paliw, mają też podrasowane oleje:
BP ultimate -Liczba cetanowa, min 55,0
SHELL V-Power Diesel (!!!!!! ale może być nawet 25 zł droższe na baku niż tankując w neste)
jest paliwem bezsiarkowym (akurat !)
wyższa niż 51 liczba cetanowa
(paliwo w 100% produkowane w rafinerii Shell w Niemczech)
2. ORLEN największy polski producent
Ekodiesel Plus 50
Zawartość siarki, max, mg/kg 50,0 (buuuuu)
Temperatura zablokowania zimnego filtra, max, °C - -25 (!!!!!!!!!)
Liczba cetanowa, min 51,0
VERVA ON Zawartość siarki, max, mg/kg 10,0 (!!!!!!)
Liczba cetanowa, min 55 (!!!!!)
cytat:
Sprzedawany olej napędowy spełnia wymagania zależne od warunków klimatycznych:
-letni od 1 maja do 15 września ( blokuje filtr przy 0 stopni)
-przejściowy od 16 marca do 30 kwietnia i od 16 września do 15 listopada ( blokuje filtr przy -10 stopni)
-zimowy od 16 listopada do 15 marca. ( blokuje filtr przy 20 stopni, lub 25, lub 35)