Co wlewamy do baku dci

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

Postprzez Gavel wtorek, 16 maja 2006, 15:45

Kiedyś miałem w garażu kilkadziesiąt litrów dobrego paliwa nalane w zbiorniczkach w których wcześniej był opał (troche na dnie go pozostało). Jako że miałem wtedy AX'a to nie było problemu bo te starsze diesele wszystko przepalały :lol:
Ale ojciec akurat potrzebował i nie przejmując się wlał do Kangoo (dci). Po zrobieniu klikuset kilometrów silnik zaczął się lekko dławić i mocy mu zaczęło brakować - jak się później okazało filtr paliwa się zapchał przez te resztki opału...
Kangoo 1,5 dCi, 80 KM, wiśnia, klapa

Mandaryna by Gavel
Avatar użytkownika
Gavel
Vice Kangoomistrz 2009
Vice Kangoomistrz 2009
 
Posty: 155
Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 23:00
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez siwy261976 wtorek, 23 maja 2006, 06:17

chłopaki macie nowe diesle na co wam niszczyć je opałem, tam są inne wartości opałowe, nie mówiąc już o liczbie cetanowej itd. zawartość siarki i wiele wiele innych niuansów, nie polecam żadnych tam takich kombinacji, mój koleś miał merca puchaka i az płakałem kiedy lał do niego to świnstwo (bo tańsze) i niestety na pogrzeb merca nie czekalśmy długo. Pnadto nie zauważułem by poprawiła mu sie dynamika wręcz odrwornie.
ObrazekObrazek
siwy , Szczecin, Kangoo 1,4 RN 1999r. bordo - metalic :) zahaczony
Avatar użytkownika
siwy261976
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 27 marca 2006, 23:00
Lokalizacja: szczecin

Postprzez Marcin środa, 6 września 2006, 11:28

odradzam wszystkim oszczędności na ropie najszybciej czeka ws\as wymiana pompowtryskiwaczy listwy zasilającej i pompy paliwa jakie ś 8.900 netto w serwisie i pewnie naprawicie silnik taniej ale nie radze
Avatar użytkownika
Marcin
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 77
Dołączył(a): sobota, 10 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Rafal środa, 6 września 2006, 13:05

Mówią że olej opałowy jest taki sam jak napędowy za wyjątkiem barwnika, a jego jakość w głównej mierze bierze sie ze sposobu przechowywania i transportowania, ale ja sie na tym nie znam... :-)

Wiem jedno, że skoro od nowości tankuję na shell i zbieram wszystkie faktury to przez okres 2 lat jak cos padnie z wtryskiem to nie zamierzam za to płacić, albo renault albo shell polska... problem tylko taki że faktury shella to trzeba chyba trzymac w lodówce żeby nie wyblakły...heheh
1998 kangoo 1,4 LPG -to był kangoor...
2006 kangoo pampa 1,5 dci
2006 trafic 2,0 dci -to był trafic....
2008
Avatar użytkownika
Rafal
Szaman klubowy
Szaman klubowy
 
Posty: 1339
Dołączył(a): poniedziałek, 29 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Masaccio środa, 6 września 2006, 15:18

Te faktury z shella są beznadziejne! Do tej pory tankowałem u znajomego, ale sprzedał stację. Czy benzyna różnych koncernów różni się tak bardzo, czy właściwie nie ma znaczenia gdzie będę tankował? Biorę pod uwagę stacje JET, BP, Shell bo mi najbardziej pasuje lokalizacja.
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez darecki środa, 6 września 2006, 16:22

Rafal napisał(a):
Wiem jedno, że skoro od nowości tankuję na shell i zbieram wszystkie faktury to przez okres 2 lat jak cos padnie z wtryskiem to nie zamierzam za to płacić, albo renault albo shell polska...

No to możesz się zdziwić. Kiedyś opisywałem przypadek mojego znajomego- 1 właściciel , tankował tylko na BP , zbierał wszystkie faktury i po dwóch latach (ok 80 000km) nagle kangur zaczął słabnąć i w końcu zgasł. Holowanie , serwis -diagnoza trzy wtryski do wymiany (po o ile dobrze pamietam 1800 sztuka). Oczywiście pokazywał faktury itp-renault stwierdziło , żeby podał do sądu bp , ale i tak nie wygra , bo mógł raz zatankować u pana Zdzisia jakiegoś syfu. Na szczęście prawnicy doradzili , aby oddać do ekspertyzy paliwo- i co się okazało,że wszystko ok. Serwis grzecznie przeprosił i zrobił na swój koszt. Ale samo zbieranie faktur nic nie daje.
było:kangoo 1.4 lpg 2001
jest:kangoo 1.5 dci 2011
darecki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 28 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Postprzez helios152002 czwartek, 12 kwietnia 2007, 14:46

rustyred napisał(a):To teraz opowiem Wam coś ciekawego. Kiedy zgłosiłem się do pewnego magika w sprawie tej kontrolki, co to ponoć oznacza uszkodzone wtryski, gość kazał mi dolać do baku ropy litr mixolu. Ponieważ jest naprawdę miszczem od tej marki, wlałem. Co prawda nie pomogło, ale, mimo moich stresów, nie zaszkodziło. Co Wy na to???

Jeśli masz kolego doświadczenie z "wygaszaniem kontrolek od zepsutych wtrysków" to podziel się przeżyciami.
Avatar użytkownika
helios152002
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela, 25 marca 2007, 00:00
Lokalizacja: slawoszew

Re: Co wlewamy do baku dci

Postprzez pavca piątek, 13 kwietnia 2007, 21:21

michal napisał(a):Tankując na Neste, Bp, Shell, Statoil,POL-oil wlewacie najprawdopodobniej eurodiesel Lotos lub eko gdyż te firmy mają zawarte umowy na dostarczanie im paliw, mają też podrasowane oleje:
BP ultimate -Liczba cetanowa, min 55,0

SHELL V-Power Diesel (!!!!!! ale może być nawet 25 zł droższe na baku niż tankując w neste)
jest paliwem bezsiarkowym (akurat !)
wyższa niż 51 liczba cetanowa
(paliwo w 100% produkowane w rafinerii Shell w Niemczech)


Hej Panowie bardzo fajny temat, tylko dyskusja zeszła troszkę na manowce. Już kilka razy na tym forum czytałem że tankujemy na Shell i na Statoil, ale jak widzę tankowanie na BP i Neste spowoduje że w baku będę miał to samo paliwo o kilka groszy tańsze :)
Może ktoś że starych wyjadaczy sie pokusi o jednoznaczne stwierdzenie że na tych stacjach tankujemy, a na tych w żadnym wypadku :( , albo że SHEL V-Power i zadne inne :)
Kangoo Alize 1.5 dCi 82kM - Pierwszy i nie ostatni :)
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi !
Avatar użytkownika
pavca
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 59
Dołączył(a): piątek, 9 marca 2007, 00:00
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Lucass sobota, 14 kwietnia 2007, 06:46

Problem tkwi nie w stacjach ale w uczciwości dzierżawców. Możesz zatankować na małej stacyjce o nic nie mówiącej nazwie i mieć b. dobre paliwo, bo właściciel należy do wymierającego gatunku ludzi uczciwych, a możesz zatankować na flagowej stacji znanego koncernu i mieć wodę w zbiorniku bo dzierżawca akurat dom buduje i ma potrzeby... :evil:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Postprzez Mackyt sobota, 14 kwietnia 2007, 16:53

Święte słowa Lucass, byłem kiedyś serwisantem na stacjach paliw pewnego koncernu, włos na głowie się jeżył... a auto samo uciekało ze stacji...
MACKYT, KANGOO 1.5dci 2003, po remoncie silnika w sierpniu 2010
Avatar użytkownika
Mackyt
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 23
Dołączył(a): poniedziałek, 4 grudnia 2006, 00:00
Lokalizacja: Goleniów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wiem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości