Gaz w Kangoo - uwaga !!

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

Postprzez michal wtorek, 1 marca 2005, 09:19

chciałem zauważyć, że w obliczeniach nie uwzgledniliście tankowania co drugi dzień na stacji w przypadku gazu (CZAS :!: :!: ) zobaczcie jaki procent waszego życia spędzacie na tankowaniu :(
mój znajomy policzył ile czasu spędza rocznie w windzie -15 piętro -pies 3xdziennie,praca, zakupy....

policzyłem - w zeszłym roku wydałem na ropę 18.5 grosza, aby przejechać 1 kilometr - reszta kosztów w wątku koszty użytkowania....
michal
helios 1.5 dci
Avatar użytkownika
michal
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 244
Dołączył(a): niedziela, 9 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Rafal wtorek, 1 marca 2005, 16:45

Bez obaw!!! My z Zuwikiem jako mlodzi inzynierowie prowadzimy po prostu dyskusje, wybaczcie ze musicie byc tego swiadkami, ale jakbysmy mieszkali blizej to zamknelibys sie na noc w pokoju z 2 fotelami, 10 paczkami szlugow i litrem "łiskacza" i po problemie....
1998 kangoo 1,4 LPG -to był kangoor...
2006 kangoo pampa 1,5 dci
2006 trafic 2,0 dci -to był trafic....
2008
Avatar użytkownika
Rafal
Szaman klubowy
Szaman klubowy
 
Posty: 1339
Dołączył(a): poniedziałek, 29 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez zuwik wtorek, 1 marca 2005, 18:10

Dokładnie Raf :roll: Tylko ja od piątku nie palę, ale z zastrzeżeniem, że w Borkach przy ognisku... :wink: W końcu już obiecałem, a obietnic się dotrzymuje :)
Co do krzywej Wohlera: nie chodziło mi o naprężenia mechaniczne a raczej o zmęczenie materiału na skutek termicznego rozciągania i kurczenia. No i zmian struktury kryształów. Oj ten temat zaczyna się robić ambitny, a z dyskusji z bardziej "zaawansowanym" studentem mechaniki może wyciągnę co nieco i zrobię na tym pracę magisterską, kto wie :roll: :lol:
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez grzesiekClio2ph2 środa, 2 marca 2005, 20:38

Witam Panowie

Tak czytam o tym gazie i czytam i doszedlem do wniosku, ze moze tez sie odezwe, chociaz jezdze Clio 2ph2. Kangoor bedzie nastepny (mam nadzieje).
Mam Clio z silnikiem 1.2 8v - analogiczny do kangoora, gaz mam oczywiscie sekwencyjny firmy OMVL o ktorej wspominaliscie, zalozony w Gorlicach (okolice N.Sacza) firma ma siedzibe w Tarnowie. Zastanawialem sie na BRC ale w tarnowie krzykneli mi 4500PLN a za OMVL dalem 3900PLN. z instalacji jestem bardzo zadowolony.
a teraz moze pare szczegolow:
zuzycie benzyny 6litrow na 100km (jezdze raczej spokojnie)
zuzycie gazu 7 litrow na 100km
w pierwszym tygodniu mialem problem z plywajacymi obrotami, o ktorych czytalem w tym watku, rozwiazanie bylo proste: podrecznikowo do takiej pojemnosci silnika daje sie dysze o srednicy1,25 mm2, ale jak sie okazalo byly to za male dysze i Cliok gasl czasami, goscie zmienili na 1,5 mm2 i dodatkowo 10%gazu wiecej na biegu jalowym[b] , falowanie ustalo.
od czasu zalozenia instalacji zrobilem 13kkm
auto mam stosunkowo mlode, kupilem w listopadzie 2003, wiem ze niektorzy pisali ze w nowym aucie nie zalozyliby gazu, ale ten silnik jest montowany w Clio od 97 roku,
co do wymiany swiec co 20kkm, nie calkiem prawda, swiece powinno sie wymieniac dopiero jak dzieje sie cos zlego, skoro wszystko jest ok po 20 czy 30 kkm to nie ma potrzeby wymieniac, podobnie z kablami WN, pamietajcie ze dobre jest wrogiem lepszego.
Aha jeszcze jedno, co do tezy ze silniki Renault sa dobre do gazu czy zle..
jest tak, ze wszystkie 16 zaworowe silniki Renault bardzo zle znosza gaz, natomiast 8v nie maja takich problemow, zauwazylem to na podstawie obserwacji i rozmow z ludzmi z PIKURa do ktorego tez naleze, tam jest duzo zgazowanych silnikow.
no bede juz konczyl bo cos sie rozpisalem, przepraszam ze tak duzo
jesli sa jakies pytania to chetnie odpowiem

pozdrawiam
grzesiek Clio II ph 2, 2003
1,2 D7F, OMVL Dream XXI
blekit krolewski
PIKUR edition
Biecz
Avatar użytkownika
grzesiekClio2ph2
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela, 21 listopada 2004, 00:00
Lokalizacja: Biecz

Postprzez zuwik środa, 2 marca 2005, 21:33

grzesiekClio2ph2 napisał(a):no bede juz konczyl bo cos sie rozpisalem, przepraszam ze tak duzo
jesli sa jakies pytania to chetnie odpowiem

Ależ nie krępuj się :) Z chęcią słuchamy opinii wszystkich kangoofanów i nie tylko, a skoro mas nadzieję na kupno torbacza to znaczy że jesteś z pierwszej grupy :wink: No piszesz o takim silniku jak mój. Jesteście wszyscy bardzo przekonujący, ale ja mam swoje skrzywienie i cieszę się, że nie mam 4tys. w kieszeni i nie muszę się zastanawiać nad gazem :wink: Bo zrobilibyście mi niezłego klina... :twisted:
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Rafal środa, 2 marca 2005, 22:48

Zuwik, na koniec deser: Jako inzynier powiedz mi logicznie, czy skoro gaz mialby jakis szkodliwy wplyw na silnik, czy powazne koncerny zgodzilyby sie na instalacje??? w sprzedazy do niedawna byl Jelcz na gaz!!!! A pozatym niektore gazowce LNG jezdza na to co odpatuje im z ładunku!!!
Wydaje mi ze ta cala niechec wziala sie od starych majstrow z warsztatow, ktorzy bali sie tego bo sie na tym nie znali, wiec gadja ludziom pierdoly, itak to juz krazy po swiecie!!
1998 kangoo 1,4 LPG -to był kangoor...
2006 kangoo pampa 1,5 dci
2006 trafic 2,0 dci -to był trafic....
2008
Avatar użytkownika
Rafal
Szaman klubowy
Szaman klubowy
 
Posty: 1339
Dołączył(a): poniedziałek, 29 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez arci czwartek, 3 marca 2005, 12:53

witam jak już pisalem gaz jest super tylko trzeba znależć rzetelnego montazystę ktoryemu się chce założyć tak jak go uczyli a nie okroić ile się da i wziąść kasę za instalkę z górnej półki.Przeważnie my montująć gaz czy do kangurka czy do innego samochodu nie mamy doswiadczenia ipojecia co wchodzi w sklad zestawu.I opieramy się na dobrej wierze że mamy zamontowane to za co zaplaciliśmy (ale z tym jest różnie) i to wychodzi dopiero potem >Kangor jest moim 3 samochodem zagazowanym :) pierwszym była skoda potem fiat no i kango. Na pierwszym zrobilem około 160000 i bylem bardzo zadowolony fiat jeżdzi nadal i też jestem zadowolony a i kango ślicznie chodzi (pomijając perypetie przy montażu)Tak że reasumując jakbym kupował następny samochód to też bym w niego wsadzil gaz .ze względu na osiągi brak kłopotów w zimie oraz miedzy tankowanie w granicach 800 km :)pozdrawiam
zuwik napisał(a):
grzesiekClio2ph2 napisał(a):no bede juz konczyl bo cos sie rozpisalem, przepraszam ze tak duzo
jesli sa jakies pytania to chetnie odpowiem

Ależ nie krępuj się :) Z chęcią słuchamy opinii wszystkich kangoofanów i nie tylko, a skoro mas nadzieję na kupno torbacza to znaczy że jesteś z pierwszej grupy :wink: No piszesz o takim silniku jak mój. Jesteście wszyscy bardzo przekonujący, ale ja mam swoje skrzywienie i cieszę się, że nie mam 4tys. w kieszeni i nie muszę się zastanawiać nad gazem :wink: Bo zrobilibyście mi niezłego klina... :twisted:
Avatar użytkownika
arci
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 67
Dołączył(a): wtorek, 10 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez zuwik czwartek, 3 marca 2005, 19:01

Rafal napisał(a):Zuwik, na koniec deser: Jako inzynier powiedz mi logicznie, czy skoro gaz mialby jakis szkodliwy wplyw na silnik, czy powazne koncerny zgodzilyby sie na instalacje???

No to odpowiem logicznie :wink: Teraz wkraczamy na inne wody, mianowicie silniki przystosowane do działania na gazie. Może porównanie "wlewanie ON do benzyniaka" jest zbyt oczywiste i zaraz by mi się dostało :wink: więc może podtlenek azotu: że niby nie robi nić innego niż dostarczenie większej dawki tlenu i szybsze spalanie. A jednak... Jak ktoś nie widział swoich cylindrów z bliska może mieć okazję. Albo to: kolega ma golfa IV TDi. Podkręcił sobie turbinkę na wyższe ciśnienie. Turbina wytrzymała, silnik wytrzymał. Przewody powietrza nie. Nie zawsze nawala to, czego się spodziewamy. Tu chodzi tylko i wyłącznie o to, że silniki zwierzaków nie są liczone i projektowane pod spalanie gazu ziemnego, więc można się spodziewać rzeczy nieprzewidywalnych i niechcianych. Nie mówię, że muszą nastąpić, ale szansa jest większa.
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Gość czwartek, 3 marca 2005, 19:32

witam kolega myli chyba pojecia instalacje gazowe do tych samochodów s± montowane na gaz ale nie ziemny tylko propan butan ,gdy¿ zbiornik na gaz ziemny zaj±by chyba po³owê przestrzeni baga¿owej a do tego ten kto ma instalacj± chyba siê zgodzi ¿e silnik chodzi ciszej i p³ynniej ni¿ na benzynie tak jak zaznaczy³em zrobilem na skodzie 160000 na gazie i silnik mnie nie zawiód³>Mimo ¿e to by³a skoda 120 a wiêc silnik który nie mia³ az takiego zapasu mocy .fiat 35000km a kango 20000kmkoncerny godz± siê na instalkê ale przewa¿nie musi to sie odbywaæ w ich serwisach a powód jest oczywisty .Pozdrawiam

zuwik napisał(a):
Rafal napisał(a):Zuwik, na koniec deser: Jako inzynier powiedz mi logicznie, czy skoro gaz mialby jakis szkodliwy wplyw na silnik, czy powazne koncerny zgodzilyby sie na instalacje???

No to odpowiem logicznie :wink: Teraz wkraczamy na inne wody, mianowicie silniki przystosowane do dzia³ania na gazie. Mo¿e porównanie "wlewanie ON do benzyniaka" jest zbyt oczywiste i zaraz by mi siê dosta³o :wink: wiêc mo¿e podtlenek azotu: ¿e niby nie robi niæ innego ni¿ dostarczenie wiêkszej dawki tlenu i szybsze spalanie. A jednak... Jak kto¶ nie widzia³ swoich cylindrów z bliska mo¿e mieæ okazjê. Albo to: kolega ma golfa IV TDi. Podkrêci³ sobie turbinkê na wy¿sze ci¶nienie. Turbina wytrzyma³a, silnik wytrzyma³. Przewody powietrza nie. Nie zawsze nawala to, czego siê spodziewamy. Tu chodzi tylko i wy³±cznie o to, ¿e silniki zwierzaków nie s± liczone i projektowane pod spalanie gazu ziemnego, wiêc mo¿na siê spodziewaæ rzeczy nieprzewidywalnych i niechcianych. Nie mówiê, ¿e musz± nast±piæ, ale szansa jest wiêksza.
Gość
 

Postprzez AdiK czwartek, 3 marca 2005, 20:29

Ja krótko jak instalacja to tylko bardzo dobrze załozona czego potwierdzeniem jest Kangurek rodziców mający przejehane ponad 300000km na gazie :)
A wnikając w procesy podczas spalania gazu i benzyny to silniczki na gazie mają większe przebiegi poniewarz gas jest bardziej ścisliwy przez co wywołuje mniejsze napręzenia od benzyny która nawet w bardzo małej ilosci jest cieczą.


więcej o instalacjach na http://www.motolpg.friko.pl/
Pozdrawiam Adrian

Był KaleidoGwiezdnyPył 1.5dci75
Jest Peugeot 5008 2.0HDI
Avatar użytkownika
AdiK
Kangoomistrz 2009
Kangoomistrz 2009
 
Posty: 1033
Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: poszukiwana

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wiem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości