przez grzesiekClio2ph2 środa, 2 marca 2005, 20:38
Witam Panowie
Tak czytam o tym gazie i czytam i doszedlem do wniosku, ze moze tez sie odezwe, chociaz jezdze Clio 2ph2. Kangoor bedzie nastepny (mam nadzieje).
Mam Clio z silnikiem 1.2 8v - analogiczny do kangoora, gaz mam oczywiscie sekwencyjny firmy OMVL o ktorej wspominaliscie, zalozony w Gorlicach (okolice N.Sacza) firma ma siedzibe w Tarnowie. Zastanawialem sie na BRC ale w tarnowie krzykneli mi 4500PLN a za OMVL dalem 3900PLN. z instalacji jestem bardzo zadowolony.
a teraz moze pare szczegolow:
zuzycie benzyny 6litrow na 100km (jezdze raczej spokojnie)
zuzycie gazu 7 litrow na 100km
w pierwszym tygodniu mialem problem z plywajacymi obrotami, o ktorych czytalem w tym watku, rozwiazanie bylo proste: podrecznikowo do takiej pojemnosci silnika daje sie dysze o srednicy1,25 mm2, ale jak sie okazalo byly to za male dysze i Cliok gasl czasami, goscie zmienili na 1,5 mm2 i dodatkowo 10%gazu wiecej na biegu jalowym[b] , falowanie ustalo.
od czasu zalozenia instalacji zrobilem 13kkm
auto mam stosunkowo mlode, kupilem w listopadzie 2003, wiem ze niektorzy pisali ze w nowym aucie nie zalozyliby gazu, ale ten silnik jest montowany w Clio od 97 roku,
co do wymiany swiec co 20kkm, nie calkiem prawda, swiece powinno sie wymieniac dopiero jak dzieje sie cos zlego, skoro wszystko jest ok po 20 czy 30 kkm to nie ma potrzeby wymieniac, podobnie z kablami WN, pamietajcie ze dobre jest wrogiem lepszego.
Aha jeszcze jedno, co do tezy ze silniki Renault sa dobre do gazu czy zle..
jest tak, ze wszystkie 16 zaworowe silniki Renault bardzo zle znosza gaz, natomiast 8v nie maja takich problemow, zauwazylem to na podstawie obserwacji i rozmow z ludzmi z PIKURa do ktorego tez naleze, tam jest duzo zgazowanych silnikow.
no bede juz konczyl bo cos sie rozpisalem, przepraszam ze tak duzo
jesli sa jakies pytania to chetnie odpowiem
pozdrawiam
grzesiek Clio II ph 2, 2003
1,2 D7F, OMVL Dream XXI
blekit krolewski
PIKUR edition
Biecz