EGR - czy zupełnie niepotrzebny?

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

Postprzez sw wtorek, 23 maja 2006, 11:21

Możnaby taki EGR założyć gościom co jedzą cebulę i czosnek, a potem wsiadają do komunikacji publicznej. ;)
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez siwy261976 wtorek, 23 maja 2006, 21:55

dlatego podczas pomiaru spalin wykunuje sie je na wolnych obrotach i na gazie o ile rura ci za mocno nie "lata" bo wszyscy się boją o ceramiczną końcówkę sondy pomiarowej :) jest cholernie droga,
tak jak mówilem EGR nie poprawia dynamiki, spalania czy innych osiągów poza jakością spalin(spliny wpadając do cylindra zajmują miejsce powietrza, spala się mniejsza ilość paliwa - co nie znaczy że oszczedzamy bo niespalone idzie w rure - ale obniza to temp. spalania przez to że zostła spalona mniejsza dawka paliwa niż została wtryśnięta, i nie powstają grożne dla otoczenia azotki (są cholernie toksyczne i rakotwórcze - niestety, normy EURO bardzo z tym walczą). Wiem że teraz zaoszczędzimy pare plnów ale jeśli wszyscy będą tak myśleli krótkofalowo to nasze pra pra wnuki nie bedą miały czym oddychać ot i tyle o tym czy EGR jest potrzebny czy nie. (a skoda :) spełnia norme dla swojego rocznika bo na pewno nie przejdize normy Euro III tak jak stoi :) nie bierz tego do siebie to tylko dygresja)
ObrazekObrazek
siwy , Szczecin, Kangoo 1,4 RN 1999r. bordo - metalic :) zahaczony
Avatar użytkownika
siwy261976
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 27 marca 2006, 23:00
Lokalizacja: szczecin

Postprzez siwy261976 wtorek, 23 maja 2006, 22:23

jeszcze jedno, troche poszukałem, chłopaki od mitsubischi pisali o odłączeniu steowania podciśnieniowego zaworem i zaślepieniu tego przewodu by silnik nie łapał lewego powietrza, ale nic nie pisali o kontrolce od EGR :( wtedy wydaje mi się że jeżeli jest to sterownaie czysto podciśnieniowe moze udałoby sie skasować w serowniku błąd, a po odłączeniu zaworu na dobre, sterownik nie powinien tego błedu zapisać ponownie a tym samym odpalić kontrolki, ale to jeszcze musiałby ktoś z większym doświadczeniem w marce renault potwierdzić
tu jest link do tej strony http://www.mitsubishiklub.pl/forum/foru ... p?TID=3883
ObrazekObrazek
siwy , Szczecin, Kangoo 1,4 RN 1999r. bordo - metalic :) zahaczony
Avatar użytkownika
siwy261976
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 27 marca 2006, 23:00
Lokalizacja: szczecin

Postprzez Wiz środa, 24 maja 2006, 07:50

Na wszystko jest sposob 8)
I z tego co wiem przynajmniej jeden kangoo's biega z zaslepionym EGR'em - bez palacej sie kontrolki 8)
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Re: Może serwis, ale to na niewiel sie zda

Postprzez Bullitt niedziela, 4 czerwca 2006, 15:34

siwy261976 napisał(a):być może na serwisie mogli by to skasować, choć pewnie szkoda kasy bo skoro zawór jest uszkodzony to i tak za jakiś czas się ona zapali,


Tak, przy pierwszym uruchomieniu silnika.

siwy261976 napisał(a):Po drugie używając autka z niesprawnym układem narażasz sie na mandat w razie kontroli przez tzw "policję techniczną" mają sprzęt do pomiaru spalin i jeśli trafisz na kumatego glinę to mogą byc problemy:(


Nic nie grozi, panowie w dieslu tylko dymienie sprawdzają.
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Re: EGR - czy zupełnie niepotrzebny?

Postprzez Bullitt niedziela, 4 czerwca 2006, 15:36

sw napisał(a):EGR zawiesił mi się jakieś 5kkm temu. Od tego czasu zauważam wyraźnie, że spalanie wychodzi o ok. 0,2l/100km mniejsze. Najpierw myślałem, że to przypadek, ale po kilku tankowaniach wychodzi to ewidentnie. Nie ma żadnych skutków ubocznych - przyspieszenie ok, dymienia nie ma, tylko ta kontrolka świeci.
Do czego właścicielowi pojazdu może się więc przydać EGR? Ochronę środowiska zostawmy na chwilę na boku.


Mozna zrobic prosty emulator oszukujący ECM :mrgreen:
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez Bullitt niedziela, 4 czerwca 2006, 15:39

siwy261976 napisał(a):jeszcze jedno, troche poszukałem, chłopaki od mitsubischi pisali o odłączeniu steowania podciśnieniowego zaworem i zaślepieniu tego przewodu by silnik nie łapał lewego powietrza, ale nic nie pisali o kontrolce od EGR :( wtedy wydaje mi się że jeżeli jest to sterownaie czysto podciśnieniowe moze udałoby sie skasować w serowniku błąd, a po odłączeniu zaworu na dobre, sterownik nie powinien tego błedu zapisać ponownie a tym samym odpalić kontrolki, ale to jeszcze musiałby ktoś z większym doświadczeniem w marce renault potwierdzić
tu jest link do tej strony http://www.mitsubishiklub.pl/forum/foru ... p?TID=3883


Przy sterowaniu elektromagnetycznym zdjęcie wtyczki skutkuje wyswietleniem kilku bledow na raz. Odłączasz elektromagnes i czujniki położenia. Mozna sobie poradzić zaslepiając kanał przed EGR.
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez cieski poniedziałek, 3 lipca 2006, 13:44

No właśnie mam problem z EGR zaczęło się od tego, że zdażyło mu się z 2 razy , że jak dodawałem gazu to go zmuliło dopiero jak zmieniłem bieg na niższy to puszczało. Po jakimś czasie właczyła się na stałe kontrolka żółta z silnikiem, a teraz zgasła. W warsztacie podpięli kompa i wyszło, że miałem przejściowe problemy z EGR ale też stały z kontrolką wlotu powietrza. Tak zastanawiam się gdzie ta kontrolka jest. Czy moje problemy są związane faktycznie z zatarciem? A może poprostu przewód ciśnieniowy ma przetarcie albo nieszczelność i wprowadza EGR w stan spoczynku. No właśnie to chyba działa tak, że podciśnienie powoduje przełączenie z stanu zamknięty na otwarty lub odwrotnie jak podciśnienia nie ma to w jakim położeniu pozostaje? Musi mi to ktoś rozebrać i sprawdzić co się dzieje :( Jak na razie terminy w warsztatach ok 1 tydzień bo mają przed wakacjami duży ruch :evil:
Obrazek Obrazek
srebrny 1,5 dCi, 82KM, 2004r
Avatar użytkownika
cieski
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 50
Dołączył(a): piątek, 3 lutego 2006, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Bullitt poniedziałek, 3 lipca 2006, 15:58

cieski napisał(a): W warsztacie podpięli kompa i wyszło, że miałem przejściowe problemy z EGR ale też stały z kontrolką wlotu powietrza. Tak zastanawiam się gdzie ta kontrolka jest.



To zalezy co to jest ta "kontrolką wlotu powietrza" prawdopodobnie chodzi o MAP sensor...

cieski napisał(a): Czy moje problemy są związane faktycznie z zatarciem? A może poprostu przewód ciśnieniowy ma przetarcie albo nieszczelność i wprowadza EGR w stan spoczynku. No właśnie to chyba działa tak, że podciśnienie powoduje przełączenie z stanu zamknięty na otwarty lub odwrotnie jak podciśnienia nie ma to w jakim położeniu pozostaje? Musi mi to ktoś rozebrać i sprawdzić co się dzieje :( Jak na razie terminy w warsztatach ok 1 tydzień bo mają przed wakacjami duży ruch :evil:


W dCi EGR sterowany jest elektrycznie, a nie podcisnieniem, wiec nie ma tam przewodow podcisnieniowych. Skoro sie zatarł i teraz znowu dziala, to nie ma co grzebać. Jak znowu sie zatrze mozna spróbowac czyszczenia, ale to pomaga na chwile. Czeka Cię niestety zakup nowego. Ewentualnie mozna go zaslepic skoro jeszcze działa, ale tego nie moge surerowac, bo zaraz mnie ekolodzy zjedzą :lol: :lol: :lol:
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez sw poniedziałek, 3 lipca 2006, 17:37

zrobiłem 10 000 km na świecącym EGR i.... nic. Tylko zmniejszone zużycie paliwa. Co więcej - i tu aneks do dyskusji z Siwym na inny temat - zmniejszenie zużycia wynosi aż 0,2l/100km. Więc stać mnie na włączanie świateł w dzień. :-)
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wiem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości