1,2 wymiana świec i przewodów - to proste

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

1,2 wymiana świec i przewodów - to proste

Postprzez PiotrP czwartek, 7 września 2006, 06:21

W wersji silnika który napędza moje autko świece ukryte są głęboko pod kolektorem, a przewody osadzone są od strony świec na plastikowych rurkach. Może to zniechęcić do samodzielnej wymiany. Ale nie taki diabeł straszny. Kilka rad w tym temacie:
#przed rozpoczęciem właściwych robót wnęki świec wydmuchiwałem za pomocą "powietrza do komputerów" z wężykiem - daje to gwarancję, że nic nie wpadnie do otworu świecy po jej wykręceniu
#świece i przewody wymieniałem pojedynczo, by nie pomylić sposobu podłączenia
#klucz do świec musi być długi - ja mam 30cm
#po wykręceniu śruby problemem staje się jej wyjęcie, ja zamiast szukać jakiś długich szczypiec nałożyłem końcówkę przewodu na odkręconą świecę i w ten sposób wyjałem ją z "otchłani"
#świece do otworów wpuszczałem bardzo ostrożnie, by nie przygiąć elektrody
Proszę innych klubowiczów o ewentualne uzupełnienia
Pozdrówka
PiotrP
Kiedyś: Agatka 1,2 urodzona w 2001 roku
Obecnie: Motylek 1,5 dci z 2004 roku i Fiat Doblo o imieniu Fiona z 2008
Avatar użytkownika
PiotrP
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 161
Dołączył(a): sobota, 2 września 2006, 23:00
Lokalizacja: Chełmno

Postprzez KiK czwartek, 7 września 2006, 06:52

Piotrek, uzupełnienia najlepiej o zdjęcia ;) Choć w tym przypadku akurat nie jest to wielka trudność sobie to wyobrazić.

Kuba
www.pomozlence.pl/aukcja.html
Czarny XX Super Blackbird '01
Granatowy C8 2,2 '03
Czerwony Kangoorek 1,4 `99 ... już ex
Avatar użytkownika
KiK
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
 
Posty: 1323
Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2006, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Demol środa, 27 września 2006, 11:23

i co będą zdjęcia ?
Przyznam że bardzo by się przydały, ale interesuje mnie jednak najbardziej klucz jaki użyłeś. W moim 1,2 16V jest dokładnie tak jak opisałeś "świece ukryte są głęboko pod kolektorem".
Może to śmieszne, ale czy mam rozumieć, że do wymiany świec niezbędne jest zdjęcie kolektora ?
Gdy próbowałem się do nich dostać to "za cholercie" nie mogłem dobrać klucza. Jak zdejmuję przewód ze świecy to pozostaje jeszcze metalowa "rurka" osadzona nad świecą, tak jakby była to prowadnica dla przewodu. Średnica wewnętrzna tej "rurki" nie pozwala na zastosowanie tradycyjnego klucza. Przyznam że specem nie jestem, ale czasami warto samemu dowiedzieć się bliżej "co w trawie piszczy", tym bardziej że ciekawi mnie jakie mam założone świece. Dodam, że mam Kangoo zagazowane a tutaj świece rzecz święta.
Pozdrawiam Demol.
Avatar użytkownika
Demol
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 55
Dołączył(a): niedziela, 3 września 2006, 23:00
Lokalizacja: Włocławek

Postprzez branio środa, 27 września 2006, 15:49

Demol napisał(a):czy mam rozumieć, że do wymiany świec niezbędne jest zdjęcie kolektora ?

Oczywiście nie.
Porzebujesz 14 cienkościennej.
Świeca LZKRA7A :idea:
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Demol czwartek, 28 września 2006, 06:42

Dzięki
Pozdrawiam Demol
Avatar użytkownika
Demol
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 55
Dołączył(a): niedziela, 3 września 2006, 23:00
Lokalizacja: Włocławek

Postprzez PanKot czwartek, 28 września 2006, 14:08

W 1,2 jest taka plastikowa osłona na przewody wysokiego napiecia.
Fragment tej osłony jest jednocześnie uchwytem do zdejmowania kabla wys. nap. ze świec.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Klucz do świec w 1,2 16

Postprzez wolny wtorek, 7 listopada 2006, 11:33

Kilka dni temu wreszcie wymieniłem świeczki.Operacja zdawałobysię krótka,ale przygotowania trwały tydzień.Pierwszy problem to rozmiar klucza-14;raczej nietypowy dla samochodowych swiec(odpowiedni dla kosiarek)-zdobyłem ten rozmiar w OBI-14/15 za jedyne 19 Pln.Po wprowadzeniu do otworu okazał się zbyt krótki-trzeba przedłużyć.Dopasowałem(zbierając szlifierką) łeb długiej śruby do rozmiaru 15 i to zespawałem z kupionym kluczem,a następnie obrobiłem na szlifierce.Na zakończenie kawałek grubego pręta (też dospawany) w poprzeg ,aby było za co złapać-powstała litera T.Teraz już bez problemu ,leciuteńko odkręciłem i wymieniłem swiece.A tak na marginesie to francuzy potrafia umilić zycie.

WOLNY
Avatar użytkownika
wolny
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 17
Dołączył(a): poniedziałek, 10 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: WROCLAW

Postprzez GregoreKangoorek wtorek, 7 listopada 2006, 20:26

Hmmm a jak to wygląda w 1.4? Będę musiał oblookać...chyba że ktoś ma jakieś doświadczenie i mnie również wspomoże!!!

PS. Co ile powinno sie wymieniać świece/przewody?

Pzdr

Naczelny Szatan Forum :twisted:
Renault Kangoo 1.4 8V Babie Lato
2000 r. Zielony metalik

Obrazek
Avatar użytkownika
GregoreKangoorek
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 15
Dołączył(a): czwartek, 2 listopada 2006, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez branio wtorek, 7 listopada 2006, 20:38

Świece co 60k,przewody- do pierwszych iskier :D
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków


Powrót do Wiem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości