Dbanie o turbinę DCI

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

Dbanie o turbinę DCI

Postprzez EcO niedziela, 24 czerwca 2007, 09:22

Witam, od niedawna mam możliwość jazdy kangoo z silnikiem diesla.

Mam pytanie jak to jest z tą turbiną naprawdę?
Ile trzeba odczekać sekund aby ruszać w drogę?
Ile trzeba odczekać zanim można wyłączyć silnik?

Czy jeszcze jakoś specjalnie trzeba się nią opiekować?

Jeden facet powiedział mi - nie wiem czy to prawda - że po zatrzymaniu aż do momentu wyłączenia silnika trzeba odczekać 30 sekund. Nie wiem na ile jest to prawda.

Proszę o waszą rade.
Kangoo 1.5 dci Helios + przyciemniony + Herbert + Kentucky + GPS
---
Wyślij swojego kangoora na Odwiedź stronę
MMSy przesyłaj na adres email: kangoo@kangoo.moBlog.pl
Avatar użytkownika
EcO
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 38
Dołączył(a): czwartek, 7 czerwca 2007, 23:00
Lokalizacja: Kutno

Postprzez gekim niedziela, 24 czerwca 2007, 10:35

Jak jest ciepło tak jak teraz to wystarczy nawet 15 sekund tak by olej doszedł do turbiny. Przy niskich temperaturach powinno się odczekać ok 30 sekund. Przy dużych mrozach nawet dłużej. Zaleca się też spokojną jazdę aż do rozgrzania silnika. Poza tym osobiście proponuje zmieniać olej co 20 tys km, a nie 30 tys. km jak w niektórych egzemplarzach zaleca książka (zwłaszcza jeżeli jeździmy dużo po mieście).

Oczywiscie zaleca sie rowniez tankowanie jedynie na markowych stacjach. Niestety diesle z bezposrednim wtryskiem są bardzo wrażliwe na jakość paliwa i zalanie tzw. oranżady może skutkować naprawą za kilka-kilkanaście tys. zł :/
Pozdrawiam
Gekim

Kangoo Alize 1,5 dCi 65KM - samica intensywnie niebieska, błyszcząca.
Avatar użytkownika
gekim
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 42
Dołączył(a): środa, 2 sierpnia 2006, 23:00
Lokalizacja: Rovaniemi / Warszawa

Postprzez darecki niedziela, 24 czerwca 2007, 18:21

gekim napisał(a):Jak jest ciepło tak jak teraz to wystarczy nawet 15 sekund tak by olej doszedł do turbiny. Przy niskich temperaturach powinno się odczekać ok 30 sekund. /

Jeśli olej docierałby do turbiny dopiero po 15-30 sekundach to myśle , że turbina wystarczyłaby na góra dziesięć odpaleń. Nie przesadzajmy , jeżdże turbodieslami od ok 12 lat i nigdy nie czekam przed zgaszeniem silnika-najwięcej jednym samochodem zrobiłem 210kkm tylko po mieście i nic się nie działo. Myśle , że najważniejsze to dobry olej i dosyć częsta wymiana max co 15-18 tys km.
było:kangoo 1.4 lpg 2001
jest:kangoo 1.5 dci 2011
darecki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 28 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Postprzez EcO niedziela, 24 czerwca 2007, 21:06

Z tego co wyczytałem z instrukcji to należy odczekać jakiś czas, ale ile dokładnie itp to nie wiem. Wcześniej miałem do czynienia tylko z silnikami benzynowymi no i benzyna + LPG. dlatego pytam jak dbać dokładnie o tego rodzaju silniki. Obecnie czekam ok 30 sekund - ale trochę mnie to nudzi już.

Pozdrawiam
Kangoo 1.5 dci Helios + przyciemniony + Herbert + Kentucky + GPS
---
Wyślij swojego kangoora na Odwiedź stronę
MMSy przesyłaj na adres email: kangoo@kangoo.moBlog.pl
Avatar użytkownika
EcO
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 38
Dołączył(a): czwartek, 7 czerwca 2007, 23:00
Lokalizacja: Kutno

Postprzez Masaccio niedziela, 24 czerwca 2007, 22:35

Bez przesady, tyle to się czeka przy bardziej wyżyłowanych turbinach. Kilka sekund wystarczy, a nawet jak jechałeś powoli po parkingu to nic się nie stanie jak zgasisz od razu.
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez MK poniedziałek, 25 czerwca 2007, 06:22

Po zakończeniu długiej, ostrej jazdy(a nie po każdej) -zaczekać kilkanaście, do 30s.

W mrozy po odpaleniu można ruszać po 10s, tylko nie deptać ostro do rozgrzania się auta.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez ROBAK poniedziałek, 25 czerwca 2007, 07:37

Jednak trzeba trochę poczekać albo dojeżdzać na małych obrotach :) :) tak nakazuje logika NIECH PRZESTANIE SIĘ TAK SZYBKO OBRACAĆ :D :D :D
Pozdrawiam - ROBAK
Moja strona - WWW - serdeczne zapraszam.

Obrazek
Avatar użytkownika
ROBAK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1130
Dołączył(a): wtorek, 2 grudnia 2003, 00:00
Lokalizacja: Warszawa-BEMOWO

Postprzez EcO poniedziałek, 25 czerwca 2007, 08:44

no wielkie dzięki za informację
Kangoo 1.5 dci Helios + przyciemniony + Herbert + Kentucky + GPS
---
Wyślij swojego kangoora na Odwiedź stronę
MMSy przesyłaj na adres email: kangoo@kangoo.moBlog.pl
Avatar użytkownika
EcO
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 38
Dołączył(a): czwartek, 7 czerwca 2007, 23:00
Lokalizacja: Kutno

Postprzez Wiz poniedziałek, 25 czerwca 2007, 08:50

Jasne, nie czekaj przed ruszeniem, nie czekaj po jezdzie i potem podaj nam cene nowej turbiny :twisted: Chetnie sie dowiem ile zaoszczedzilem dbjac o swoja :D
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Postprzez Masaccio poniedziałek, 25 czerwca 2007, 12:15

Wiz, ty akurat musisz odczekać ;) :lol:
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

Powrót do Wiem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości