Dbanie o turbinę DCI

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

Postprzez EcO sobota, 30 czerwca 2007, 08:54

Nic, będę odczekiwał jakiś czas. nie mam zamiaru wydawać kasy na turbinę - o skoczka trzeba dbać
Kangoo 1.5 dci Helios + przyciemniony + Herbert + Kentucky + GPS
---
Wyślij swojego kangoora na Odwiedź stronę
MMSy przesyłaj na adres email: kangoo@kangoo.moBlog.pl
Avatar użytkownika
EcO
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 38
Dołączył(a): czwartek, 7 czerwca 2007, 23:00
Lokalizacja: Kutno

Postprzez siwy261976 niedziela, 1 lipca 2007, 21:13

sprawa jest prosta w starszych genreracjach turbin to było konieczne (czekanie) obecnie dopuszcza sie zgaszenie od razu silnika(praktyka) nic wielkiego nie powinno się stac
Osobiście doradzam odczekanie tylko wtedy kiedy wiem że turbina była w ciągłym użyciu niemal az do parkingu np. mieszkasz blisko autostrady :) jeśłi spokojnie jeździsz po miescie to raczej turbo sie nie załaczyło a nawet jeśli tak to napweno zdążyła sie turbinak schłodzic i mozna śmiało gasic silnik jak juz dojedziesz do parkinku, nie ma co panikowac 30 sekund to naprawdę za dużo, wystarczy jak podjedzisz to nie gaś silnika tylko zgas światła odepnij pas, latem podciągnij szyby lub wyłacz klime i zgaś silnik jeśli nie wykonasz tych czynnosci expresem to powinno wystarczyc
ObrazekObrazek
siwy , Szczecin, Kangoo 1,4 RN 1999r. bordo - metalic :) zahaczony
Avatar użytkownika
siwy261976
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 27 marca 2006, 23:00
Lokalizacja: szczecin

Postprzez AdiK poniedziałek, 2 lipca 2007, 18:35

A niby czym sie różnią stare turbiny od nowych i od kiedy to turbo sie nie załącza przy spokojnej jeździe po miescie :D

A dla uspokojenia wszystkich turbinka w naszych Kangurkach jest bardzo wytrzymała.
Pozdrawiam Adrian

Był KaleidoGwiezdnyPył 1.5dci75
Jest Peugeot 5008 2.0HDI
Avatar użytkownika
AdiK
Kangoomistrz 2009
Kangoomistrz 2009
 
Posty: 1033
Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: poszukiwana

Postprzez tomkangoo środa, 4 lipca 2007, 11:06

Cieszę się, że został poruszony ten temat, teraz już będę wiedział :) , nie mam instrukcji a poprzednio siedziałem za sterami Pb i Pb + LPG. Sądziłem, że obsługa z zapalaniem i gaszeniem silnika tdi jest podobna, a tu niespodzianka :)
Avatar użytkownika
tomkangoo
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 114
Dołączył(a): poniedziałek, 25 czerwca 2007, 23:00
Lokalizacja: Katowice

Re: Dbanie o turbinę DCI

Postprzez Wiz czwartek, 30 października 2008, 21:49

Wiem ze watek jest antyczny ale znalazlem fajny filmik.
No i niech ktos sie teraz zacznie odzywac ze nie trzeba studzic turbinki po "delikatnej" przejazdzce 8-) 8-)

http://videos.streetfire.net/video/Ford ... 193719.htm
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Re: Dbanie o turbinę DCI

Postprzez Marek_Bielsko poniedziałek, 10 listopada 2008, 17:16

Silnik od Kangoo nawet obok takiego nie stał :D i nie ma się co obawiać o takie rozgrzanie turbiny w Skoczku, jednak troche przeczekać nie zaszkodzi w szczególności po długiej i dynamicznej jeździe ;)
Marek_Bielsko
Antykangoorowicz
Antykangoorowicz
 
Posty: 2019
Dołączył(a): niedziela, 2 listopada 2008, 13:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Dbanie o turbinę DCI

Postprzez a-kwiaty poniedziałek, 10 listopada 2008, 19:41

W zasadzie zawsze jest cos do zrobienia przed rozpoczeciem jazdy i po jej zakonczeniu = czas dla trubiny.
Ja tak robie a jak ktos sie strasznie spieszy to juz jego sprawa (i jego turbiny) - tylko przy pospiechu trzeba uwazac aby nie zapomniec odpiac pasow przed wyjsciem bo smiesznie to wtedy wyglada :D
Obrazek
......... berlingo xtr 1,6 - 2 szt........................... kiedyś były 3 szt Kangoo http://www.a-kwiaty.pl doręczamy kwiaty, Wrocław, Polska, świat...
Avatar użytkownika
a-kwiaty
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 861
Dołączył(a): poniedziałek, 28 maja 2007, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dbanie o turbinę DCI

Postprzez ukasz czwartek, 16 lipca 2009, 11:13

Po pierwsze to turbina działa cały czas, a to co nazywacie załączaniem to moment gdy zaczynacie ja słyszeć, po prostu musi jakiś czas upłynąć aby spaliny z silnika mogły ja odpowiednio rozpędzić. Ja mam Kangoo 1.5dCi od nowości przejechane 185 tysięcy z pierwszym turbo a nie zawsze go oszczędzam. Przy tym stosunkowo małym silniku sam się dziwię, że to turbo jeszcze działa, bo przy dużych prędkościach praktycznie cały czas je słyszę (ok 120km/h), więc jest dość intensywnie użytkowane..
Zasada jest taka aby wymieniać olej regularnie, ale też nie przesadnie (niektórzy ludzie mówią ze wymieniają olej co 8-10tys. a jeżdżą na łysych oponach, albo zużytych amorach ale to tak na marginesie).
No i aby gdy silnik jest zimny starać się nie przyspieszać gwałtowanie tak aby silnik nie pracował na wysokich obrotach. No a po dynamicznej jeździe, choć w zasadzie po każdej odczekać te kilkanaście sekund przed wyłączeniem silnika.
Avatar użytkownika
ukasz
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 14
Dołączył(a): poniedziałek, 11 września 2006, 23:00
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Dbanie o turbinę DCI

Postprzez AdiK czwartek, 16 lipca 2009, 19:15

ukasz napisał(a):Po pierwsze to turbina działa cały czas, a to co nazywacie załączaniem to moment gdy zaczynacie ja słyszeć, po prostu musi jakiś czas upłynąć aby spaliny z silnika mogły ja odpowiednio rozpędzić. Ja mam Kangoo 1.5dCi od nowości przejechane 185 tysięcy z pierwszym turbo a nie zawsze go oszczędzam. Przy tym stosunkowo małym silniku sam się dziwię, że to turbo jeszcze działa, bo przy dużych prędkościach praktycznie cały czas je słyszę (ok 120km/h), więc jest dość intensywnie użytkowane..
Zasada jest taka aby wymieniać olej regularnie, ale też nie przesadnie (niektórzy ludzie mówią ze wymieniają olej co 8-10tys. a jeżdżą na łysych oponach, albo zużytych amorach ale to tak na marginesie).
No i aby gdy silnik jest zimny starać się nie przyspieszać gwałtowanie tak aby silnik nie pracował na wysokich obrotach. No a po dynamicznej jeździe, choć w zasadzie po każdej odczekać te kilkanaście sekund przed wyłączeniem silnika.


Ja przy dużych prędkościach słyszę tylko szum kół (ok 170km/h ) :D :D
Pozdrawiam Adrian

Był KaleidoGwiezdnyPył 1.5dci75
Jest Peugeot 5008 2.0HDI
Avatar użytkownika
AdiK
Kangoomistrz 2009
Kangoomistrz 2009
 
Posty: 1033
Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: poszukiwana

Re: Dbanie o turbinę DCI

Postprzez ArturOln środa, 22 lipca 2009, 14:07

ja do 170 nie dolatuję :)
co do turbiny zaraz po odpaleniu nie musisz czekać. ważne, żebyś do momentu, w którym olej osiągnie optymalną temperaturę nie jeździł z wysokimi prędkościami obrotowymi, bo turbina nie ma zapewnionego odpowiedniego smarowania. po jeździe też zależy. jeżeli jeździsz agresywnie i szybko powinieneś schłodzić turbinę- poczekać kilka minut. sama turbina to ciepła strona turbosprężarki. ciepła, bo przez nią przelatują spaliny rozpędzające wirnik, który wałkiem połączony jest z wirnikiem sprężarki, który tłoczy powietrze do cylindrów. turbina się "załącza" jezeli energia kinetyczna spalin jest dostatecznie duża, żeby napędzić sprężarkę. niestety te spaliny mają dość wysoką temperaturę i mogą rozgrzać turbinę nawet do czerwoności. więc trzeba ją schłodzić tj. pozwolić olejowi rozejść się po wszystkich zakamarkach i obniżyć jej temperaturę. w zależności od stylu jazdy czeka się nawet do 2-3 minut. ale też np. jak jedziemy po bułki do sklepu tak naprawdę nic się nie stanie jak od czasu do czasu poprostu wyłączymi silnik. jeżeli nie chcesz czekać kup turbo-timer. myślę że są uniwersalne :) to takie urządzonko, które analizuje Twój styl jazdy i jak już chcesz wysiąść poprostu wyjmujesz kluczyki ze stacyjki, a samochód dalej pracuje aż turbina się dostatecznie schłodzi. wtedy silnik poprostu zgaśnie.
jeśli coś pokręciłem to sprostujcie :)
KangooR 1,2 16V 75 dzikich koni mechanicznych:) Helios z 2003r. Hyundai I30 1.4 109 KM- Błękitna Laleczka.
"Długie proste są dla dobrych samochodów, zakręty są dla dobrych kierowców".
ArturOln
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 58
Dołączył(a): wtorek, 28 kwietnia 2009, 16:59
Lokalizacja: Olsztyn

Poprzednia strona

Powrót do Wiem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości