Tylna belka

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

Postprzez Rafal piątek, 24 grudnia 2004, 15:19

a moja belka jest chyba jakas wyjatkowa. Wlasnie wrocilem z wymiany amortezatorow, polamaly sie w miejscu mocowania.... dziwne... i to jeden z dolu a drugi z gory....
A co do zderzaka to allegro caly czas mam na tapecie, ale zderzaka szukam ze swaitlami p.mgielnymi (na tem polwga moj upgrade), a takowych brak. Byc moze wkoncu zdecyduje sie na ta rurke za 350 i tam zaczepie jakies fajne reflektory...
1998 kangoo 1,4 LPG -to był kangoor...
2006 kangoo pampa 1,5 dci
2006 trafic 2,0 dci -to był trafic....
2008
Avatar użytkownika
Rafal
Szaman klubowy
Szaman klubowy
 
Posty: 1339
Dołączył(a): poniedziałek, 29 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Gdynia

Re: Tylna belka

Postprzez shoem sobota, 9 kwietnia 2005, 23:35

[quote="shoem Ciekawe ile wytrzyma :lol:[/quote]

..i nie wytrzymał lewy.....
:evil:
Shoem (...obecnie niezakangoorzony...)
Kangoo 1,4 OCEAN LPG (...to była fura...)
Słupsk
Avatar użytkownika
shoem
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 217
Dołączył(a): środa, 11 lutego 2004, 00:00
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Rafal niedziela, 10 kwietnia 2005, 00:13

kondolencje, ale teraz kupisz sobie od podwyzszonej ładownosci...
1998 kangoo 1,4 LPG -to był kangoor...
2006 kangoo pampa 1,5 dci
2006 trafic 2,0 dci -to był trafic....
2008
Avatar użytkownika
Rafal
Szaman klubowy
Szaman klubowy
 
Posty: 1339
Dołączył(a): poniedziałek, 29 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez zuwik niedziela, 10 kwietnia 2005, 00:14

Na jakim przebiegu puścił?
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Tylna belka

Postprzez darecki niedziela, 10 kwietnia 2005, 08:18

AdiK napisał(a):Po doświadczeniach z tylną belka w Kangurku rodziców mam radę dla wszysykich Torbaczy posiadających starszą tylną belkę z drążkami skrętnymi.Belka ta posiada pewną wadę polegającą na pękaniu drążków skrętnych .Jedynym sposobem na pozbycie się tego problemu jest poprostu wymiana belki na nowszy model rurowy o wiele trwalszy i mniej awaryjny. Koszt uzywanej belki jest prawie identyczny z kosztami naprawy drązków , a pewność pozbycia się problemu stu procentowy.
Moim zdaniem wymiana belki na rurową( która wcale nie jest nowszym modelem-była już stosowana w renault5) jest nieopłacalna: belka rurowa w kangurze ma większe bębny,szczeki i łożyska koł, ktore są drozsze od normalnych(więc wzrastają koszty eksploatacji), poza tym jest łożyskowana przez jedno łożysko-jego wymiana jest bardzo kosztowna i nieopłacalna,a w polskich warunkach tez wymaga częstej wymiany.Objawem jego zużycia są stuki dochodzące z tylnego zawieszenia. Koszt takiej belki to ok.1000zl, a jeden drążek ok.370zl. Zawieszenie czterodrążkowe jest tańsze i sprawiające mniej kłopotow, dlatego częściej stosowane-jest bardziej delikatne i o tym trzeba pamiętać ladując nasze kangurki.
darecki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 28 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Postprzez AdiK niedziela, 10 kwietnia 2005, 16:05

A ja będę bronić mojego rożwiązania .
1.belkę można dostać juz za 700zł
2. cena za drążek 370zsł jest bez wymiany która kosztuje bo jest z tym troche roboty
3.zazwyczaj padają 2 drążki
4.wszystkie nowe wzmocnione Kangurki mają belkę rurową
5.większe bęmbny i szczęki to plus lepsze hamulce i nie wymienia się ich tak często zeby aż tak znacznie podnosiły koszty eksplatacj
6.nie spotkałem się z problemem łożysk w belce rurowej montowanej w wielu modelach Renault, najczęstrzą przyczyną stuków z tylnego zawieszenia są wybite gumy w amortyzatorach
7. Kangurek rodziców przejechał juz ponad sto tys.km po zmianie belki na rurową bez żadnych kłopów
8.pęknięty drązek właściwie uniemożliwia eksplatację Kangurka a ewentualne uszkodzenie łozyska belki pozwala na normalną eksplatację Kangurka w czasie której można się przygotować psychicznie i finansowo do jego wymiany
Pozdrawiam Adrian

Był KaleidoGwiezdnyPył 1.5dci75
Jest Peugeot 5008 2.0HDI
Avatar użytkownika
AdiK
Kangoomistrz 2009
Kangoomistrz 2009
 
Posty: 1033
Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: poszukiwana

Postprzez _ONE_ niedziela, 10 kwietnia 2005, 18:37

Kocio,
Pytałeś o ściągacz (Emb.880), który jest opisany w dok. o naprawie tylnego zawieszenia. Odpowiem tu bo może jeszcze ktoś będzie się zastanawiał... kliknij na ten link do pdfa http://kangoo.one.pl/pdf/emb880.pdf
BTW: Kąty Wrocławskie?... witam krajana!
Obrazek
Avatar użytkownika
_ONE_
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1819
Dołączył(a): środa, 24 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez darecki niedziela, 10 kwietnia 2005, 21:14

AdiK napisał(a):A ja będę bronić mojego rożwiązania .
1.belkę można dostać juz za 700zł
2. cena za drążek 370zsł jest bez wymiany która kosztuje bo jest z tym troche roboty
3.zazwyczaj padają 2 drążki
4.wszystkie nowe wzmocnione Kangurki mają belkę rurową
5.większe bęmbny i szczęki to plus lepsze hamulce i nie wymienia się ich tak często zeby aż tak znacznie podnosiły koszty eksplatacj
6.nie spotkałem się z problemem łożysk w belce rurowej montowanej w wielu modelach Renault, najczęstrzą przyczyną stuków z tylnego zawieszenia są wybite gumy w amortyzatorach
7. Kangurek rodziców przejechał juz ponad sto tys.km po zmianie belki na rurową bez żadnych kłopów
8.pęknięty drązek właściwie uniemożliwia eksplatację Kangurka a ewentualne uszkodzenie łozyska belki pozwala na normalną eksplatację Kangurka w czasie której można się przygotować psychicznie i finansowo do jego wymiany
Nie chce się z Tobą kłócić- każdy może wybrać,ale ładnej belki raczej nie kupisz za 700zl.Za taką kwotę można znależć ale po dużym przebiegu-dodatkowe koszty(szczęki) może nawet łożyska.Nowe(1-2lata) kosztują już ok 1200-1500zl.Do tego koszty wymiany-napewno dużo większe niż nawet dwoch drążków,a jeszcze nie słyszałem żeby pękły dwa naraz.W innych renault(np. clio) drążki nie pękają ponieważ są pełne a nie drążone. W kangoo poprzez otwory wnika wilgoć i nasza wspaniała sól zimą co powoduje korozje od środka i w konsekwencji pęknięcie.Niektóre warsztaty radzą sobie w ten sposób,że zaklejają otwory np.silikonem-choć nie wiem z jakim skutkiem. Pozdrawiam
darecki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 28 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Postprzez shoem poniedziałek, 11 kwietnia 2005, 06:06

zuwik napisał(a):Na jakim przebiegu puścił?


134000
Shoem (...obecnie niezakangoorzony...)
Kangoo 1,4 OCEAN LPG (...to była fura...)
Słupsk
Avatar użytkownika
shoem
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 217
Dołączył(a): środa, 11 lutego 2004, 00:00
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez AdiK wtorek, 12 kwietnia 2005, 15:37

darecki napisał(a):
AdiK napisał(a):A ja będę bronić mojego rożwiązania .
1.belkę można dostać juz za 700zł
2. cena za drążek 370zsł jest bez wymiany która kosztuje bo jest z tym troche roboty
3.zazwyczaj padają 2 drążki
4.wszystkie nowe wzmocnione Kangurki mają belkę rurową
5.większe bęmbny i szczęki to plus lepsze hamulce i nie wymienia się ich tak często zeby aż tak znacznie podnosiły koszty eksplatacj
6.nie spotkałem się z problemem łożysk w belce rurowej montowanej w wielu modelach Renault, najczęstrzą przyczyną stuków z tylnego zawieszenia są wybite gumy w amortyzatorach
7. Kangurek rodziców przejechał juz ponad sto tys.km po zmianie belki na rurową bez żadnych kłopów
8.pęknięty drązek właściwie uniemożliwia eksplatację Kangurka a ewentualne uszkodzenie łozyska belki pozwala na normalną eksplatację Kangurka w czasie której można się przygotować psychicznie i finansowo do jego wymiany
Nie chce się z Tobą kłócić- każdy może wybrać,ale ładnej belki raczej nie kupisz za 700zl.Za taką kwotę można znależć ale po dużym przebiegu-dodatkowe koszty(szczęki) może nawet łożyska.Nowe(1-2lata) kosztują już ok 1200-1500zl.Do tego koszty wymiany-napewno dużo większe niż nawet dwoch drążków,a jeszcze nie słyszałem żeby pękły dwa naraz.W innych renault(np. clio) drążki nie pękają ponieważ są pełne a nie drążone. W kangoo poprzez otwory wnika wilgoć i nasza wspaniała sól zimą co powoduje korozje od środka i w konsekwencji pęknięcie.Niektóre warsztaty radzą sobie w ten sposób,że zaklejają otwory np.silikonem-choć nie wiem z jakim skutkiem. Pozdrawiam


Właśnie zrobiłem parę telefonów i fszędzie belki kosztują 800zł nawet z 2004r z ABS tylko trzeba podzwonić a :) co do kosztów wymiany to napewno prościej jest wymienić całą belkę niż rozbić drązki wiem bo to robiłem.
Pozdrawiam Adrian

Był KaleidoGwiezdnyPył 1.5dci75
Jest Peugeot 5008 2.0HDI
Avatar użytkownika
AdiK
Kangoomistrz 2009
Kangoomistrz 2009
 
Posty: 1033
Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: poszukiwana

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wiem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości