Tylna belka

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

Postprzez zuwik czwartek, 28 kwietnia 2005, 16:41

Hej panowie, bo dyskusja schodzi na zły tor :wink: W Clio nie pękają bo są pełne, tak samo w Kangoo pełne nie pękają :idea: Za to pękają... niepełne, czyli belki rurowe. Póki są nowe wytrzymują każde obciążenie, a skoro ci, którym się zerwały (shoem) mówią, że akurat tam, gdzie korozja, czemu nie dać im wiary? To jest jak najbardziej realne. Że w Clio nie powieziesz 500kg+rodziny? Dajmy temu spokój, zapytajcie tych, którym drążki pękały ile razy w życiu Skoczka pzekroczyli maksymalną ładowność Cliówki... Belki raczej są konstruowane tak, żeby nie powstawały trwałe odkształcenia podczas zginania. Inaczej byłoby to nielogiczne... Stan dróg raczej bardziej daje popalić amortyzatorom.

BTW. Kto wie z jakiego materiału zrobiona jest belka rurowa i pełna?
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez darecki czwartek, 28 kwietnia 2005, 16:55

zuwik napisał(a):Hej panowie, bo dyskusja schodzi na zły tor :wink: W Clio nie pękają bo są pełne, tak samo w Kangoo pełne nie pękają :idea: Za to pękają... niepełne, czyli belki rurowe. Póki są nowe wytrzymują każde obciążenie, a skoro ci, którym się zerwały (shoem) mówią, że akurat tam, gdzie korozja, czemu nie dać im wiary? To jest jak najbardziej realne. Belki raczej są konstruowane tak, żeby nie powstawały trwałe odkształcenia podczas zginania. Inaczej byłoby to nielogiczne... Stan dróg raczej bardziej daje popalić amortyzatorom.

BTW. Kto wie z jakiego materiału zrobiona jest belka rurowa i pełna?
Brawo! Niektórym trzeba to wytłumaczyć łopatologicznie, a nawet podkreslic :!: :D
było:kangoo 1.4 lpg 2001
jest:kangoo 1.5 dci 2011
darecki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 28 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Postprzez zuwik czwartek, 28 kwietnia 2005, 18:29

Tylko podsumowałem wszystkie wypowiedzi :wink: I dodałem mały akcencik od siebie, bo właśnie w środę miałem na laborkach z wytrzymałości materiałów skręcanie rurki (to pod kątem naprężeń i odkształceń) a we wtorek też skręcanie na obróbce plastycznej (to zaś pod kątem cech materiałów, dlatego pytam o rodzaj :lol: ) :wink:
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Wiz czwartek, 28 kwietnia 2005, 19:29

darecki napisał(a):
zuwik napisał(a):Hej panowie, bo dyskusja schodzi na zły tor :wink: W Clio nie pękają bo są pełne, tak samo w Kangoo pełne nie pękają :idea: Za to pękają... niepełne, czyli belki rurowe. Póki są nowe wytrzymują każde obciążenie, a skoro ci, którym się zerwały (shoem) mówią, że akurat tam, gdzie korozja, czemu nie dać im wiary? To jest jak najbardziej realne. Belki raczej są konstruowane tak, żeby nie powstawały trwałe odkształcenia podczas zginania. Inaczej byłoby to nielogiczne... Stan dróg raczej bardziej daje popalić amortyzatorom.

BTW. Kto wie z jakiego materiału zrobiona jest belka rurowa i pełna?
Brawo! Niektórym trzeba to wytłumaczyć łopatologicznie, a nawet podkreslic :!: :D


A tyle sie pisalo w innym topicu ze mozna pozartowac i WSZYSCY wiedza ze to zart.
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Postprzez PanKot czwartek, 28 kwietnia 2005, 19:34

To ja teraz mam pytanie:
czy można zastąpić ten drążek rurowy pełnym np. od cliówki?
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez zuwik czwartek, 28 kwietnia 2005, 19:47

Wiz napisał(a):A tyle sie pisalo w innym topicu ze mozna pozartowac i WSZYSCY wiedza ze to zart.
Ależ oczywiście że można :) Tylko to co napisałeś naprawdę było... jak by to ująć... była to taka rzecz, że nie zdziwiłbym się, gdyby ktoś naprawdę tak pomyślał :wink: Mądra, ale nie dotyczy tego przypadku :) Nie odpisywałem w złej wierze :)
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Wiz czwartek, 28 kwietnia 2005, 21:30

Zuwik ty juz wiesz co :D
Darecki, hmmmmm widze ze szybko oceniasz ludzi. Nie chce nikogo urazic a juz napewno nie Ciebie ale chyba za szybko i bez wiekszych podstaw okresliles moja inteligencje.

darecki napisał(a): Brawo! Niektórym trzeba to wytłumaczyć łopatologicznie, a nawet podkreslic :!: :D


Nie wydaje mi sie bym mial problemy z czytaniem ze zrozumieniem, w powyzszym topicu nie prowadzilem aktywnej dysputy a 1 (slownie: jeden) raz kiedy sie wypowiedzialem mial na celu rozluznienie (i tak luznej) atmosfery. Nie mniej mam prosbe, powstrzymaj sie od oceniania mnie (i innych uzytkownikow forum), dopoki nie poznamy sie bardziej, bo jak narazie to jedyne co moge stwierdzic to to, ze chyba starales sie mnie obrazic, a tego nie lubie, a juz tym bardziej ze strony ludzi, ktorych nie znam.
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Postprzez zuwik piątek, 29 kwietnia 2005, 09:16

Wiz spoko, myślę, że to do uparciuchów nie wierzących w korzję i zwalających wszystko na polskie drogi :wink: Owszem, są marne, ale jakby Kangoo miał ich nie wytrzymać, to gdzie by tam uwiózł 600kg :idea: :o :wink: Dajcie se po razie i koniec :P :lol: (czywiście "w szyjkę" :wink: ) Na piśmie dochodziło i będzie dochodzić do nieporozumień, więc proszę, ciągnijmy dalej temat belki a nie hmm... inne :wink: Kangurki są dobrymi bokserami, ale te z jednego stada nie biją się ze sobą :wink: :)
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez PanKot piątek, 29 kwietnia 2005, 09:29

Panowie,
mój drążek jest już wymontowany i dziś jeszcze ocenię jego stan - stopień korozji. Może uda się ocenić co było powodem pęknięcia.
Czy miała na to wpływ korozja.
Drążek pękł mi w takiej sytucji:
w samochodzie były 4 osoby dorosłe i zjeżdżałem z podwójnego krawężnika. Pdwójnego gdyż był to cokolik okalający drzewo i bezpośrednio za nim krawężnik chodnika na ulicę.
Tak więc na to jedno koło był spory nacisk bo róznica pomiędzy pozostałymi kołami a kołem znajdującym się na krawężnikach była około 25-30 cm.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez darecki piątek, 29 kwietnia 2005, 10:30

Wiz! Nikogo nie chciałem urazić, a już szczególnie nie Ciebie. Nie wiem dlaczego to wziąłeś do siebie? Chodziło mi o to że Zuwik barzo zwięźle i precyzyjnie podsumował wcześniejsze wypowiedzi.
było:kangoo 1.4 lpg 2001
jest:kangoo 1.5 dci 2011
darecki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 28 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wiem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości