Witam , przeglądając różne fora , znalazłem ciekawy filmik.
http://www.youtube.com/watch?v=tud4hHrIn3U - filmik
http://www.youtube.com/watch?v=kwfz6AM8BMg - fotorelacja
Większość użytkowników tego silnika miała bądź będzie mieć problem z wtryskiwaczami , które mimo tankowania najlepszego paliwa i częstych zmian filtra , po przebiegu ok 150 tys mogą już dawać oznaki przelewania. Na filmiku widać jak mechanik sam zmienia zaworek , którego zużycie jest główną przyczyną naszych zmartwień
Wygląda na to , że nie taki diabeł straszny - część w zależności od firmy kosztuje od 150-250 zł.
Tzw. regeneracja w Polsce kosztuje w granicach 400-450 zł . Wiadomo , że dochodzi tutaj koszt diagnostyki przed i po (wydruk testowy) a i maszyny z pewnością sporo kosztują i muszą się zwracać . Oczywiście wtryskiwacz może mieć jeszcze inne uszkodzenia (elektroda bądź
końcówka) ale myślę , że są to rzadkie przypadki.
Wydaje mi się , że ok 200 zł płacimy za tę krótką wymianę zaworka + test
Co do kodów , to akurat w silnikach dci raczej nie zmieniają one tak znacząco pracy wtryskiwacza.
Kiedyś założyłem 4 nowe wtryski bez programowania
przejechałem ok 500 km , później zostały zakodowane - nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika -
było tak samo dobrze
pozdrawiam