[1.4, E7J] Wymiana paska rozrządu i paska akcesoriów - diy

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

[1.4, E7J] Wymiana paska rozrządu i paska akcesoriów - diy

Postprzez barkas poniedziałek, 28 czerwca 2010, 20:25

Dziś sam wymieniłem pasek rozrządu + napinacz + pasek wielorowkowy.
Prezentuję takie oto fotostory.

Żeby było jasne: nie biorę na siebie żadnej odpowiedzialności za skutki stosowania tego co opisałem!
Nie jestem mechanikiem, tylko hobbystą. Jeżeli zdecydujesz się korzystać z poniższego opisu, robisz to na własne ryzyko. Wymiana (demontaż, montaż) paska (napinacza) może zakończyć się koniecznością kosztownej naprawy silnika!


Pasek rozrządu znajduje się po prawej stronie silnika. Zaczynamy od zdjęcia prawego przedniego koła. Pamiętamy o hamulcu ręcznym!
Mając podniesione auto podstawiamy kobyłki pod łapy ramy podsilnikowej i kliny pod pozostałe na ziemi koła. Ważne, by samochód stał stabilnie.
Wyjmujemy lewarek, podkładamy go pod miskę olejową silnika.
Unosimy lekko silnik.
Blokujemy koło zamachowe śrubokrętem włożonym w otwór obok czujnika położenia wału. Otwieramy pokrywkę koła pasowego (zatrzask, śrubka - obrazek poniżej).

Obrazek
Obrazek

Luzujemy koło pasowe.

Napinacz paska akcesoriów należy przed zdjęciem paska maksymalnie zluzować i zablokować. W aucie z klimatyzacją i wspomaganiem napinacz jest samoczynny, sprężynowy.
W serwisówce brak informacji jak z nim postępować. Ja zrobiłem tak. Założyłem klucz oczkowy na śrubę mocującą kółko pasowe i naciskałem tak, jakbym chciał dokręcić śrubę. Koło uniosło się do góry. W napinaczu jest otwór, w który włożyłem śrubkę z trzpieniem o średnicy mniejszej od otworu. Naciskając mocno klucz, zgrałem otwory w części ruchomej i nieruchomej, po czym wcisnąłem śrubkę, która zablokowała napinacz w pozycji maksymalngo zluzowania paska (zdjęcie poniżej)

Obrazek