[FOTORELACJA] Wymiana nagrzewnicy

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

[FOTORELACJA] Wymiana nagrzewnicy

Postprzez george środa, 22 grudnia 2010, 10:46

Na początek odłączamy akumulator.
Następnie proponuję zająć się wnętrzem; wymontować radio, popielniczkę z zapalniczką – średnia i mała wtyczka, blok pokręteł nawiewu – jedna wtyczka i dwa cięgna z zabezpieczającymi blaszkami sprężynowymi. Początek demolki już widać.
Obrazek
Wkładamy dłoń w komorę po radiu i delikatnie wypychamy włącznik świateł awaryjnych, odpinamy wtyczkę.
Zdejmujemy dolną ( 3 wkręty ) i górną osłonę kolumny kierownicy. Podważamy i zdejmujemy osłonki głośników, odkręcamy torxy i zdejmujemy budkę suflera i środkową półeczkę.
Budziki przykręcone są 4 torxami i mają 4 wtyczki. Na tym etapie amatorom polecam dokumentowanie np. fotograficzne ułożenia przewodów i wszelkich podłączeń.
Obrazek
Odkręcamy 2 torxy w ramionach koła kierownicy
Obrazek
i możemy odchylić poduchę. Dwoma małymi wkrętakami podważamy i odpinamy wtyczkę na końcu taśmy elastycznej. Odpinamy wtyczkę klaksonu
Obrazek
poduchę mamy luzem.
Obrazek
Możemy teraz zająć się kołem kierownicy – niezbędny będzie klucz torx 50.
Obrazek
Po odkręceniu śruby zaznaczcie położenie kierownicy.
Obrazek
Kierownica siedzi na wieloklinie i jej zdjęcie może wymagać jakiegoś ściągacza lub metody Slaya - sprawdziłem działa. Wkręcamy śrubę ponownie, ale nie do końca – bez 2, 3 obrotów, kolana podkładamy pod kierownicę ( jak przy robieniu brzuszków) i przez nasadkę czy tulejkę uderzamy młotkiem w śrubę. Po dwóch puknięciach i ponownym odkręceniu śruby kierownica schodzi bez oporów.
Wypinając 3 wtyczki
Obrazek
oraz wykręcając 1 śrubę
Obrazek
zdejmujemy blok dźwigni sterujących.
Odkręcamy 2 torxy z przodu i 2 od dołu w celu zdjęcia osłony.
Obrazek
Odpinamy kolejną wtyczkę i zdejmujemy nakładkę stacyjki – ma ona jakiś związek z immo, ale ja się nie znam.
Jest jeszcze do wypięcia duża niebieska wtyczka w głębi, przy głównej wiązce, oraz obok gumowa zapinka trzymająca wiązkę
Obrazek
a do czego była wpięta ? Nie mam pojęcia -
Obrazek
Obrazek
Teraz w zęzy, czyli na kolana.
Z zewnątrz kilka torxów i zdejmujemy dużą osłonę pod kierownicą, następnie 5 torxów ze skrzynki bezpieczników oraz listwy z kostkami. Obie są jeszcze na zatrzaskach, więc ostrożnie odpinamy i wpychamy do wewnątrz.
Obrazek
Obrazek
Pozostały do odkręcenia 4 duże nakrętki trzymające deskę w narożnikach, o takie
Obrazek
oraz plastikowy pypeć u góry deski na jej środku ( do obrócenia ).
Teraz delikatnie odchylamy, wypychamy i przekładamy przewody przez otwory w desce i …
pobojowisko które zobaczymy nieco zniechęca nas do dalszej pracy.
Obrazek
Po prawej stronie nad schowkiem jest jeszcze kilka gumowych i plastikowych zapinek do przewodów.
Bajzel w całej okazałości
Obrazek
Kolejnym celem jest blok rozdziału powietrza
Obrazek
u dołu jest plastikowa osłonka przytwierdzona 2 wkrętami, wyjmujemy ją.
Obrazek
Teraz możemy wysiąść z kangura i zadzwonić po lawetę
… albo otworzyć maskę i:
- zdjąć ramiona wycieraczek (mile widziany ściągacz)
- zdjąć osłonki na obu końcach podszybia (mają małe zatrzaski obok odbojników maski)
- zdjąć górną uszczelkę komory silnika
- wyjąć kratkę i tackę z podszybia
- zdjąć podszybie odłączając wężyk spryskiwacza
i mamy taki widok
Obrazek
Odpinamy dolny wężyk ze zbiorniczka wyrównawczego. Jeśli płyn macie dobry to można zlać teraz ze zbiorniczka, a wężyk zamocować w pionie.
Odkręcamy 2 nakrętki po bokach zbiorniczka i przestawiamy go w okolice chłodnicy.
Na dolnym wężu nagrzewnicy zdejmujemy zacisk przy bloku silnika – można wtedy zlać jeszcze trochę płynu do małego pojemniczka.
Teraz, już bliżej nagrzewnicy. Górny wężyk był na opaskę sprężynową, natomiast dolny na szybkozłączkę.
Obrazek
Nie mając odpowiednich szczypiec, po kilku próbach różnymi narzędziami zdecydowałem się na cięcie. Ciąć trzeba plastikową rurkę nagrzewnicy bo szybkozłączka musi zostać w komorze silnika.
Teraz wypięcie wtyczki wentylatora i wykręcenie dwóch długich 10 mocujących jednocześnie wentylator i blok rozdziału powietrza ( polecam klucz nasadowy z długą przedłużką ).
Teoretycznie blok nawiewu powinien mieć własną śrubę mocującą umieszczoną pod wentylatorem, u mnie jej nie było – przy montażu jednak ją wkręciłem bo,ułatwiła prawidłowe ustawienie bloku.
Obrazek
W komplecie z nową nagrzewnicą jest guma uszczelniająca do zamocowania w przegrodzie.
Moja była ok. więc jej nie wymieniałem.
Obrazek
Obrazek
Blok rozdziału powietrza z nagrzewnicą wygląda tak
Obrazek
do odkręcenia są 2 wkręty oraz 4 zatrzaski i wreszcie możemy wyjąć nagrzewnicę.
Obrazek
Poskładanie wszystkiego idzie zdecydowanie szybciej od rozkładania , choć muszę przyznać, że np. nie udało mi się zapiąć wszystkich gumowych spinek trzymających wiązki przewodów.
Prace zajęły mi 2 dni – zaznaczam jednak, że miałem „mocno pod górkę” przerabiając dzieło pierwszego właściciela auta, który tak umieścił centralkę alarmu i tak poprzeplatał kable, że musiałem ciąć, przedłużać, łatać, etc.. Prace w pojedynkę, w wąskim garażu bez możliwości otwarcia drzwi pasażera też nie ułatwiły sprawy.
Myślę, że w normalnych okolicznościach jeden dzień na spokojną wymianę wystarczy.
Jeśli chodzi o odciętą szybkozłączkę – ponieważ wężyk po tej operacji był zbyt krótki – użyłem rurki miedzianej oraz dwóch opasek i po problemie.
Obrazek


P.S. Inne szkody
Ucierpiał nieco czujnik stopów ( z fioletową wtyczką)
Obrazek
Obrazek
okazuje się, że składa się on z dwóch demontowanych części i można go reanimować.
Przy opisanych manewrach można go uszkodzić, więc polecam wypiąć z niego wtyczkę a potem przekręcić go w lewo o 180 % i wyjąć na czas prac.
Po podłączeniu budzików okazało się, że, nie świecą kontrolki poduchy i mijania oraz brak podświetlenia szybkościomierza. Nie wiedzieć, czemu padły 4 żaróweczki.
Po wymianie żaróweczek okazało się, że ta od poduchy już nie gaśnie. Opcje są dwie; po całej zabawie pojawił się błąd, który trzeba po prostu wykasować, ale bardziej prawdopodobną wersją jest zruszenie kabli pod fotelem albo przy pasach – mam z tym powtarzające się kłopoty.
Dla ciekawskich opiszę jeszcze wnętrze starej nagrzewnicy, której przyjrzałem się dogłębnie z pomocą szlifierki kątowej.
Obrazek
Obrazek
Okazało się, że w rurkach umieszczone są spiralki. Przypuszczam, iż w zamyśle konstruktora miały się one przynajmniej trochę obracać zmniejszając możliwość osadzania się kamienia i innych zanieczyszczeń.
Spiralki były poprzerywane, i właśnie w miejscach przerwań osadzone było najwięcej zanieczyszczeń zmniejszających przepustowość.
Obrazek



Wszelkie OCHY i ACHY w tym watku beda bezlitosnie kasowane, nagminne dopisywanie pochwal grozi BANEM. Dopuszczalne tylko erraty z wlasnej pracy nad powyzszym tematem.
P.S. Super solucja /MOD
P.S.II wszelkie podziekowania slac na PW autora


Dodam, że posty w stylu: "Super robota, też tak to robiłem." równieź będą kasowane. /drugi MOD
george
był 1.2 RNA ; D7F '98
jest 1,5 DCI ; K9K '07
Avatar użytkownika
george
Vice Kangoomistrz 2008
Vice Kangoomistrz 2008
 
Posty: 613
Dołączył(a): środa, 19 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: GDAŃSK

Re: Wymiana nagrzewnicy

Postprzez george środa, 22 grudnia 2010, 19:06

gre81 napisał(a):Pierwsze pytanie, czy wymiana pomogła i masz juz ciepło w aucie?


teraz grzeje tak, jak nigdy jeszcze nie grzał - a kupiłem go gdy był trzylatkiem.


Przypominam o OCHACH i ACHACH. Od tej pory tylko merytoryka w tym watku :!: Po jeszcze jednym drinku wytne to co juz sie nazbieralo. /MOD
Wypite=wyciete. /MOD
george
był 1.2 RNA ; D7F '98
jest 1,5 DCI ; K9K '07
Avatar użytkownika
george
Vice Kangoomistrz 2008
Vice Kangoomistrz 2008
 
Posty: 613
Dołączył(a): środa, 19 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: GDAŃSK

Postprzez slay czwartek, 23 grudnia 2010, 15:10

Ma być bez Ochy i Achy i tak będzie.
Ala george wiesz co, nie? :lol:

Czy ktoś zna budowę i sposób na rozłączenie szybko złączki którą george musiał przeciąć?
Był -"biedny"1.2 8V 1997
Jest-1.2 16V Privilege
Avatar użytkownika
slay
Kangoodetektyw
Kangoodetektyw
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 3 lipca 2006, 23:00
Lokalizacja: Rumia

Re: [FOTORELACJA] Wymiana nagrzewnicy

Postprzez Lucass czwartek, 23 grudnia 2010, 17:32

U mnie te szybkozłączki są jakieś inne. Budową i sposobem zdejmowania przypominają te z pochłaniacza oparów paliwa.

Przeedytowano wpis. /MOD
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: [FOTORELACJA] Wymiana nagrzewnicy

Postprzez dlb poniedziałek, 10 stycznia 2011, 21:59

Ciekawe ale chyba zbyt ryzykowne dla amatora. Nagrzewnicę kupiłem ale chyba muszę dalej jeździć w grubych skarpetach i kurtce. Brrrr.


Rozmowa dotycząca tajemnego modułu elektronicznego pod deską została wydzielona do osobnego wątku (admin/mod)
dlb
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 1
Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 21:29

Re: [FOTORELACJA] Wymiana nagrzewnicy

Postprzez Lukasz piątek, 14 grudnia 2012, 21:59

Witam. Ja wczoraj wymieniałem nagrzewnicę. Powiem tyle w aucie z klimą jest troszkę gorzej Mnie się udało wypiąć szybkozłącza bez ich uszkadzania. Poniżej zdjęcie.

Szybkozłącza były zapieczone wiec najpierw złapałem szczypcami zaciskowymi i krecilem szybkozlaczami w lewo i w prawo az sie rozruszały. Nastepnie tymi samymi szczypcami wcisnalem dwie wypustki które wystaja po bokach tak zeby zrównaly się z metalową obudową. Wtedy łapie się za waz i wykonujac ruchy skretne ciagnie sie ile sil. U mnie nie poszło puscilo dopiero jak uzylem płaskiego stubokreta włożyłem go między rurke plastikową a kołnierz szybkozlacza obkreciłem o 90 stopni i szybkozlacze sie cofnelo, potem pociagnalem reka i juz bylo rozlaczone.
Załączniki
szyt.jpg
szyt.jpg (161.57 KiB) Przeglądane 16845 razy
Lukasz
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 2
Dołączył(a): środa, 12 grudnia 2012, 09:02

Re: [FOTORELACJA] Wymiana nagrzewnicy

Postprzez kucanty poniedziałek, 17 grudnia 2012, 10:07

...u mnie nie obeszło się bez obcięcia obu złączy. Natomiast ku memu zdumieniu bez misternej sztukówki...oryginalne przewody wystarczyły(widocznie bonus od producenta). Potrzebna sie okazała przeróbka dławika w ścianie grodziowej(rozstaw otworów).
Kangoor grzeje teraz jak szzzalony!!
Koszty - sama nagrzewnica 45 PLN
i siedem godzin pracy.
kucanty
...Óć ...(miasto w remoncie)
kangoo I 1.2 98 r. ...bardziej czerwony i większy jest tylko tramwaj...chyba!
...i nikt nie traktuje mnie poważnie...może i dobrze!
kucanty
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 644
Dołączył(a): czwartek, 29 stycznia 2009, 13:59
Lokalizacja: Łódź

Re: [FOTORELACJA] Wymiana nagrzewnicy

Postprzez domino poniedziałek, 3 listopada 2014, 10:41

Witam,
ja już jestem po wymianie nagrzewnicy. Na zdjęciach wygląda dużo gorzej niż jest w rzeczywistości. Instrukcja super, bardzo pomogła, aczkolwiek przy zdejmowaniu samej deski pojawiły się u mnie dodatkowe wkręty i opaski z tyłu.
Całość prac zajęła ok 6h co było miłym zaskoczeniem. Obyło się bez cięcia rurek, szybkozłączki w silniku ściśnięte szczypcami do rur, popchnięte śrubokrętem i zeszły ładnie.

Tak na przyszłość to klucze potrzebne do całej operacji (przynajmniej u mnie):
-torx 20,25,30,50
-najlepiej nasadka 13 do odkręcenia wycieraczek, wentylatora (tu potrzebna długa przedłużka)
-standardowe śrubokręty - + oraz młoteczek do zdjęcia kierownicy z wieloklinu

No i na koniec jeszcze zdjęcie tego co było w środku starej nagrzewnicy u mnie:
Obrazek
Kangoo 1,4 E7J, 1998 rok
Avatar użytkownika
domino
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 26
Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 09:31
Lokalizacja: Kielce

Re: [FOTORELACJA] Wymiana nagrzewnicy

Postprzez rafal85 poniedziałek, 28 grudnia 2015, 12:40

Witam.
Brak obrazków - jest szansa na upload ich?
rafal85
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 1
Dołączył(a): poniedziałek, 28 grudnia 2015, 12:38

Re: [FOTORELACJA] Wymiana nagrzewnicy

Postprzez Podmiejski poniedziałek, 28 grudnia 2015, 15:27

No właśnie - gdzie obrazki?
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Następna strona

Powrót do Wiem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości