zawór EGR - moje boje

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

zawór EGR - moje boje

Postprzez kaczy środa, 2 marca 2011, 07:58

Siemka wszystkim !!

Chciałem opisać moje boje z kangurkiem, może się komuś przyda ;)
kangoo 1.5dci z roku 2006, pięknie jeździł i było wszystko cacy, aż jakiś miesiąc temu zapaliła się kontrolka check silnika.
Objawy - zimny silnik po odpaleniu przerywał lub gasł lub obroty falowały - było z tym różnie, tak jak mu się zachciało. Na rozgrzanym - nie trzymał prędkości, na wolnych obroty zawsze falowały. Rozpędzam auto np. do 60km/h i nie zmieniam położenia pedału gazu, auto zwalnia, gwałtowne dodanie gazu - słychać szarpnięcie i auto ciągnie, natomiast minimalne dodanie gazu - słychać terkotanie(jak bym zasuwał na kosiarce :shock: ) - tak jakby pompa pracowała na sucho lub klepały zawory - trwa to około 5-10 sekund, następnie jest szarpnięcie i auto już się zbiera. Podjechałem do pierwszej lepszej stacji,która ma komp do diagnostyki. Wynik - uszkodzona,któraś z świec żarowych lub przerwany obwód napięcia na świecach, błąd skasowano i około 2 tygodnie było Ok, objawy zniknęły. Po tym czasie znów się zapalił check i objawy wróciły. Tym razem zmiana stacji na serwis bosch-a, gdyż owe objawy jak dla mnie co najmniej były dziwne i nie widziałem związku ze świecami żarowymi.
Diagnoza - walnięty zawór EGR - wyjęto i wyczyszczono, podpięto znowu kompa - zero zmian, jazda próbna - zero zmian. Założono nowy zawór EGR - jak ręką odjął, objawy nie wróciły i wszystkie wyżej wymienione usterki zniknęły :mrgreen: , co prawda droga inwestycja bo EGR kosztował mnie 8 stówek ale jestem Happy,że mam to już za sobą. Wiem,że co niektórzy zamykają go ,zaślepiają, itp,itd. Ale ja zawsze jestem zadania,że jeżeli coś fabryka wymyśliła to widocznie to ma być w wozie.

To tyle, może się kiedyś komuś przyda ;)

pozdro serdeczne
kaczy
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 4
Dołączył(a): piątek, 5 listopada 2010, 13:08

Re: zawór EGR - moje boje

Postprzez Lucass środa, 2 marca 2011, 09:16

Gwoli ścisłości, ten zawór ma wyłącznie znaczenie ekologiczne. Tzn przy wyższych obrotach część spalin wpuszcza spowrotem do dolotu żeby je dopalić.
Ot taki myk, żeby silnik spełniał normę euro ileśtam... :|
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: zawór EGR - moje boje

Postprzez hulltaj środa, 2 marca 2011, 12:15

Hi! Skroili Cię jak chłopa w sądzie.W przyszłości,zanim zaczniesz cokolwiek działać przy aucie,poczytaj forum-kopalnia wiedzy!
1,5dci-z salonu wyjechał w styczniu 2005.
hulltaj
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 182
Dołączył(a): poniedziałek, 18 stycznia 2010, 14:06
Lokalizacja: Wałbrzych Zdolny Śląsk

Re: zawór EGR - moje boje

Postprzez kaczy środa, 2 marca 2011, 13:33

znaczenie wyłącznie ekologiczne :shock:
...tyle to również wiedziałem, tylko dlaczego po wymianie objawy ustąpiły???
kaczy
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 4
Dołączył(a): piątek, 5 listopada 2010, 13:08

Re: zawór EGR - moje boje

Postprzez Lucass środa, 2 marca 2011, 14:18

Nie no, zaraz, ja wcale nie twierdzę, że mechanicy Cię wprowadzili w błąd. EGR najprawdopodobniej naprawdę był walnięty i konieczna była jego wymiana. 8 stówek za zawór? Nie najmniej, ale też nie jakoś strasznie dużo jeśli z wymianą.
Pisałem o znaczeniu tego zaworu dla silnika w sensie technicznym.
Silnik jest tak skonstruowany, że bez zaworu albo z niesprawnym jeździć się nie da, ale gdyby go nie było, to silnik doskonale by sobie dawał radę. Po prostu w pewnych warunkach zamiast czystego powietrza do dolotu dostaje się czyste powietrze pomieszane ze spalinami. Oczywiście spalanie takiej mieszanki jest gorsze, co ma wpływ na osiągi silnika, ale podobno pozytywnie wpływa na skład spalin (rozumiany ogólnie ;)
Jak już pisałem, zawór ma znaczenie wyłącznie ekologiczne. Miałem na myśli, że jego zaślepienie krzywdy silnikowi nie zrobi.
Co najwyżej po dupie lekko dostanie ekologia.
Ale jak pomyślę co BP zrobiło w Zat. Meksykańskiej, to śmiech mnie bierze na wszelkie "ekologiczne" wynalazki w silnikach.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: zawór EGR - moje boje

Postprzez istanbul środa, 2 marca 2011, 17:18

8 stów :o . Oryginał kosztuje 400 zł. Wymiana to żadna filozofia - dla mnie mechanik , który woła więcej niż 50 zł za wymianę EGR'a to zwykły zdzierca !
istanbul
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 329
Dołączył(a): czwartek, 4 lutego 2010, 19:34
Lokalizacja: Kraków

Re: zawór EGR - moje boje

Postprzez hulltaj środa, 2 marca 2011, 17:44

Uprzedziłeś mnie.Wpadł w szpony jakichś kutafonów no i złupili chłopa.Szkoda.
1,5dci-z salonu wyjechał w styczniu 2005.
hulltaj
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 182
Dołączył(a): poniedziałek, 18 stycznia 2010, 14:06
Lokalizacja: Wałbrzych Zdolny Śląsk

Re: zawór EGR - moje boje

Postprzez kaczy czwartek, 3 marca 2011, 07:41

macie rację, złupili mnie :( ,
niestety albo na szczęście to nie ja płaciłem,bryczka firmowa, wiem jakie są ceny na alledrogo i wiem jaka przebitka była, ale wóz miał być zrobiony od ręki
kaczy
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 4
Dołączył(a): piątek, 5 listopada 2010, 13:08

Re: zawór EGR - moje boje

Postprzez MZ_MZ sobota, 5 marca 2011, 17:48

180 zł regeneracja (allegro z gwarancją) montaż własny, 50 zł kalibracja + wykasowanie błedu
______________

RAZEM 230 zł i święty spokój.
MZ
jest - Kangoo ...
był - Kangoo ...

Obrazek
Avatar użytkownika
MZ_MZ
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 457
Dołączył(a): wtorek, 19 września 2006, 23:00
Lokalizacja: Wielka Polska

Re: zawór EGR - moje boje

Postprzez kondziukondziu poniedziałek, 18 listopada 2013, 22:11

Dwa razy czyściłem egr i problem mocy powracał po ok roku, więc za trzecim nie podłączyłem kostki do zaworu. Jeżdżę już tak kilka lat wszystko ok problemu brak jedyny minus to świecąca się kontrolka.

Ps. Silnik wydaje się żwawszy, auto ma dwóch kierowców i tak nam się wydaje.
Nigdy Więcej Renault

1.5 DCi 2003 Gwiezdny Pył
kondziukondziu
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 28
Dołączył(a): niedziela, 20 kwietnia 2008, 22:51

Następna strona

Powrót do Wiem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość