ogrzewanie

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

Postprzez PanKot środa, 11 stycznia 2006, 08:37

branio napisał(a):
PanKot napisał(a):Stary miał wygryzione uszczelki i nie trzymał już.
Nowy kosztował mnie 112 zł.

Też wymieniłem(mnie kosztował 40)Czyżby był inny skoro piszesz o uszczelkach :?:
Na prośbę Kerrego 8)
Ps.Tak się jakoś skurczyła z zimna :lol:

http://img223.imageshack.us/my.php?imag ... 4671vv.jpg


Zupełnie inny.
Aluminiowa obudowa (kupiłem i wymieniłem z obudową) z 2 odejściami na rury. Tależyk uszczelniający miał na około uszczelkę. Mechanizm tależyka - t.j. prowadnica i sprężyna - bardzo wystające z obudowy - ok 5 cm.
Całkowicie inna konstrukcja niż na Twoim zdjęciu.
Niestety nie dysponuję fotą. Stary już wyrzuciłem.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Puchatek środa, 11 stycznia 2006, 11:28

PanKot napisał(a):No... i wymieniłem termostat.
Stary miał wygryzione uszczelki i nie trzymał już.
Nowy kosztował mnie 112 zł.
Przy okazji okazało się , że mam zasyfiały cały układ ogrzewania. Brązowa maź zalegała w przewodach. Groziło mi wymianą nagrzewnicy.
Mój mechanik wypłukał układ i zastosował "siuperpłyn ".
Po dwóch dniach jeżdżenia już widzę efekty zastosowania "siuperpłynu".
Ogrzewanie działa jak w nówce.
Kiedyś na forum dyskutowaliśmy nad możliwością wyczyszczenia układu bez konieczności rozbierania wszystkiego i wymiany nagrzewniczki.
Wnioski z dyskusji były raczej pesymistyczne.
A tu... niespodzianka.
Jest możliwość naprawy :!:


A tak z ciekawości, ile czyszczenie tym "siuperpłynem" kosztowało ?
Ja sam wyczyściłem płynem do naczyń tylko końcówki nawiewu - to okragłe w kratke ;) bo aż się kleiły od mazi, ale dalej niż na palec nie miałem jak sięgnąć.....
Pozdrawiam Puchatek
____________________________________
Avatar użytkownika
Puchatek
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 33
Dołączył(a): wtorek, 9 sierpnia 2005, 23:00

Postprzez PanKot środa, 11 stycznia 2006, 12:26

Właśnie dostałem nauczkę, że "superpłyn" nic nie daje :!:
Ogrzewanie, owszem działało ale w warunkach miejskich. Ruszanie, zatrzymywanie się. Prędkość po mieście do 80km/h.
W takich warunkach działa ale...
Polecialem w trasę: Warszawa-Rzeszów-Kraków-Warszawa.
Zamarzłem we własnym kangoorku.
Ogrzewanie przestaje działać przy prędkościach powyżej 90km/h.
Nagrzewnica jest wtedy za bardzo schładzana zimnym powietrzem (było -10st.C). Zapewne w środku jest już sporo kamienia (syfu) aby właściwie oddawała ciepło i zdążyła się ponownie nagrzać.
W Krakowie podjechałem do warsztatu. Spuścili "zupę" z układu chłodzenia i zalali mi nowym płynem. Stwierdzili, że skoro taka maź wypływa z układu to nagrzewnicy już nic nie pomoże - trzeba ją wymienić. Niestety jest to robota na cały dzień więc musiałem wracać do Warszawy bez ogrzewania. Do domku dojechałem jak sopel lodu.
Dziś już odwiedziłem swojego mechanika-fachowca. Też stwierdzi, że skoro ten "superpłyn" nie pomógł to trzeba wymieniać nagrzewnicę.
I to wszystko. Czyli potwierdzają się słowa kolegów, którzy uważali, że tym sposobem się tego nie naprawi.
Trzeba się bylo przekonać na własnej skórze.
No, może gdybym dalej płukał i ponownie zalewał "superpłynem" to po półrocznym odkamienianiu oczyścił by się układ chłodzenia ale w warunkach zimowych nie jest to możliwe.
Tak więc, jeśli ktoś ma kłopoty z niedogrzanym silnikiem to pomaga wymiana termostatu a jeżeli są problemy z ogrzewaniem to trzeba wymienić nagrzewnicę. Szkoda tylko, że w fabryce nie pomyśleli o łatwiejszym dostępie do tego jakże ważnego elementu. A tak niewiele potrzeba. Wystarczyło by tylko zmienić podłącznie przewodów z płynem tak aby nie wystawały do komory silnikowej i wtedy nagrzewniczkę można by wymienić wewnątrz od strony pedałów bez rozbierania całej deski rozdzielczej (kokpitu).
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MK środa, 11 stycznia 2006, 13:19

Spróbuj zasłonić 1/2 -2/3 wlotu do chłodnicy :arrow: silniczek będzie lepiej dogrzany, nie zaszkodzi mu to a w aucie będzie cieplutko.
W piątek odebrałem swojego z serwisu i nie był jeszcze "zasłonięty", w niedzielę byłem na nartach( było -10) i też zmarzłem.Po powrocie od razu (jeszcze w kombinezonie) zasłoniłem i jest OK 8)
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez PanKot środa, 11 stycznia 2006, 14:11

MK napisał(a):Spróbuj zasłonić 1/2 -2/3 wlotu do chłodnicy :arrow: silniczek będzie lepiej dogrzany, nie zaszkodzi mu to a w aucie będzie cieplutko.


To zrobiłem na trasie ale niewiele dało. Grzało ostro ale przy prędkościach 50-60 km/h, później szybko stygło i już przy 80-tce leciało zimne powietrze. Przy 120km/h było lodowate.
Dziś znów jadę w trasę (Wrocław, Sosnowiec) jednakże zamieniam się na samochody z teściową, biorę jej Suzuki Wagon R+.
Po powrocie wymieniam nagrzewnicę kangoorkowi.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez branio środa, 11 stycznia 2006, 18:41

W Krakowie podjechałem do warsztatu.

Do kolegi to już się nie chciało :roll:
Czy aby dalej termostat niesprawny :?: :?: :?:
Nagrzewnicę przepłucz odkamieniaczem(może być ocet),bo sama nagrzewnica 200zł.
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez zuwik środa, 11 stycznia 2006, 19:16

Można też kretem (właśnie mi się odkamienia w domu nagrzewnica z pieca gazowego), znajomy powiedział, że to jest to samo co profesjonalne odkamieniacze do nagrzewnic, tyle że tańsze :) A jak już o zbieżnościach - odkamieniacz za 8 zł - skład: 100% kwasek cytrynowy. Kwasek cytrynowy za 2zł :lol:

Ahaaha - znajomy pracuje w autoryzowanym serwisie Viessmana :wink:
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez darecki środa, 11 stycznia 2006, 20:03

Jeszcze lepsza jest zwykła soda oczyszczona-cena 0,8 zł :D Usunie kamień jak i osad pozostały po płynie. Tylko póżniej trzeba dobrze wypłukać wodą.
było:kangoo 1.4 lpg 2001
jest:kangoo 1.5 dci 2011
darecki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 28 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Postprzez PanKot wtorek, 17 stycznia 2006, 09:23

Jeszcze tylko nie próbowałem z kwaskiem cytrynowym i sodą a inne czyścidła już sprawdziłem - nic nie dają.
Na tej nagrzewniczce już mi nie zależy bo i tak wymienię ją na nową ale nie chciałbym rozpuścić chłodnicy i silnika.
Czekam na dalsze propozycje :idea:
Kwas solny nie wchodzi w grę :!:
nagrzewnicę widziałem na Allegro za 235 zł.
Widział ktoś taniej (za nówkę) :?:
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez zuwik wtorek, 17 stycznia 2006, 09:35

A ja mam ciekawą obserwację z jazdy przy -15C. Wskazówka temperatury silnika przy 90-100km/h spada do 1/4, ale to jest mylne, bo silnik dalej jest gorący (stwierdzam to po tym, że grzanie z nawiewów jest identyczne jak przy wskazaniu 1/2, a przy 1/4 podczas nagrzewania silnika leci ledwie letnie). Natomiast całą drogę jechałem z wrzątkiem na jedną nogę i zamarzającą drugą. Gdy podczas jazdy koło 80km/h włożyłem rękę pod fotel, było tam okrutnie zimno i nawet można było poczuć wiatr (nawiew na 2 na nogi, sam gorąc przez 1h! - nie powinno tam być zimno). I teraz będzie pytanie (bo ja jeszcze mało doświadczony w eksploatacji): czy to może być spowodowane tym, że dolna uszczelka drzwi z kształtu cylindrycznego zamieniła się na eliptyczny (nie płaski)? A może to gdzieś z tyłu ciągnie? Miał ktoś tak?
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wiem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości