ogrzewanie

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

Postprzez PanKot środa, 25 stycznia 2006, 17:17

Już po bólu. Mam cieplutko w Kangoorku. Skończyły się moje problemy z ogrzewaniem.
Kombinowałem z róznymi płynami czyszczącymi układ chłodzenia. Odkamieniałem, przedmuchiwałem, przepłukiwałem.
Efekt był mizerny albo wcale.
Teraz już wiem dlaczego.
Wyjęta nagrzewnica jest około kilograma cięższa od nowej.
Przez rurki wlotowe mozna wygrzebać ze środka żółtawo-brunatną maź, która wypełnia całą nagrzewnicę.
Pomimo stosowania różnych substancji nic tej mazi nie rozpuściło i nie wypłukało. Trudno jest opisać to co zalegało w nagrzewnicy. Coś takiego jakby smalec wymieszać z talkiem i zabarwić na kolor brunatny. Taka glinka.
Mam tą starą nagrzewnicę i pokażę ją kolegom na naszym najbliższym spotkaniu. Zamierzam ją "otworzyć" aby można było zobaczyć co tam siedzi w środku.
Jak to zrobię to też opiszę wszystko.
Zastanawiam się teraz jak wygląda wnętrze chłodnicy skoro w nagrzewniczce był taki syf. Chłodnicą zajmę sie latem bo to mozna zrobić samemu. W chłodnicy są grubsze rurki.
Podobno (okaże się później) w rurkach nagrzewnicy są tzw spowalniacze - czyli coś w rodzaju sprężynek i dlatego nie daje się wypłukać nagrzewnicy - trzeba ją wymienić.
Wszystko będzie jasne jak się dobiorę do wnętrza.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez PanKot czwartek, 26 stycznia 2006, 16:52

Rozebrałem nagrzewniczkę.
Nie jest duża. Jakieś 30 cm x 15 cm x 4 cm. Jak mała chłodnica.
Z jednej strony dekiel a z drugiej z dekla wychodzą 2 rurki do pdłączenia w obieg układu ogrzewania.
Zjąłem prostokątny dekiel odginająć zaciśniętą punktowo taśmę stalową.
Pod deklem jest twarde "błoto" zasłaniające około połowę wysokości nagrzewnicy. Widać szergi rurek aluminiowych o średnicy około 5mm.
W rurkach są jakieś sprężynki (to zapewne te spowalniacze), które niestety nie dają się wyciągnąć.
Myślałem, że te rurki, które nie były zawalone błotkiem są drożne ale niestety nie. Próbowałem wcisnąć drut z rozgętego spinacza biurowego.
Czuć jak wbija się w jakąś glinkę.
Tak więc wygląda na to, że wszystkie rurki są zapchane.
Teraz widać, że rację mają ci, którzy mówią, że tego nie da się przepłukać bez wyjmowania z samochodu.
Nawet po zdemontowaniu dekla z jednej tylko strony może okazać się, że też się tego nie przepłucze bo przepchnąć się nie da z uwagi na te spowalniacze umieszczone wewnątrz rurek. Sama woda może tego świństwa ze środka nie rozpuścić.
Na razie nic więcej nie będę z tą nagrzewnicą robił. Zamierzam pokazać ją kolegom, którzy przyjadą na lutowe spotkanie warszawskie, które 2-go lutego odbędzie się u mnie w pracy (w klubie).
ZAPRASZAM WSZYSTKICH CHĘNTYCH NA TO SPOTKANIE.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: ogrzewanie

Postprzez tfiluu czwartek, 3 listopada 2011, 20:56

Odświerzam temat!!!!!!!
Mam problem z nawiewem (nie dziala na pierwszych 3 biegach). Na 4 i 5 działa (ale to chyba klima juz - sprężarka). Ktoś coś pisał o jakiej diodzie co trzeba przylutowac. Prawda to? Ktoś potwierdzi? I gdzie to jest??
Kangoo 2003 - 1.6 16V benzyna + gaz
Folcar - profesjonalne przyciemnianie szyb rzeszów
tfiluu
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 45
Dołączył(a): sobota, 20 sierpnia 2011, 13:50
Lokalizacja: Sędziszów Młp.

Re: ogrzewanie

Postprzez slay czwartek, 3 listopada 2011, 22:13

A szukałeś, czy Ci się nie chciało?
Tu,Tu,
Szukaj pod opornik dmuchawy, bezpiecznik termiczny, dmuchawa.....
Jeśli starszy typ to w regulatorze dmuchawy do wymiany Taki
Był -"biedny"1.2 8V 1997
Jest-1.2 16V Privilege
Avatar użytkownika
slay
Kangoodetektyw
Kangoodetektyw
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 3 lipca 2006, 23:00
Lokalizacja: Rumia

Re: ogrzewanie

Postprzez Tarrou czwartek, 24 listopada 2011, 21:03

Witam Jestem tu nowy więc z góry przepraszam jeśli temat już był.

Mianowicie chodzi mi o sterowanie nawiewem, a dokładnie jakiś czas temu nabyłem kangurka (rocznik 2001 1,4 RTE) i nawiew działał normalnie mogłem sterować na szybę, kabinę czy nogi, a po jakimś czasem pokrętło przestało reagować. Z tego co się orientuje to wina cięgna ale nie wiem czy tylko spadło czy może się urwało. Prosił bym o odpowiedz jak zdemontować nawiew i naprawić to niewielkie uszkodzenie.

Z góry dziękuję i pozdrawiam Tarrou.
Kangoo 2001 1,4 +LPG RTE
Tarrou
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 38
Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2011, 20:36

Re: ogrzewanie

Postprzez slay czwartek, 24 listopada 2011, 21:38

Za wzorowy podpis z oznaczeniem silnika i rocznika Obrazek Proszę


A gdzie się witamy i zadajemy pytania, to już Administracja wyjaśni :D
Był -"biedny"1.2 8V 1997
Jest-1.2 16V Privilege
Avatar użytkownika
slay
Kangoodetektyw
Kangoodetektyw
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 3 lipca 2006, 23:00
Lokalizacja: Rumia

Re: ogrzewanie

Postprzez Tarrou czwartek, 24 listopada 2011, 21:48

Wielkie dzięki za odpowiedz w sobotę się wezmę za to mam nadzieję, że niczego więcej nie zepsuje.
Kangoo 2001 1,4 +LPG RTE
Tarrou
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 38
Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2011, 20:36

Poprzednia strona

Powrót do Wiem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości