Powietrze w przewodach paliwowych DCI

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

Powietrze w przewodach paliwowych DCI

Postprzez lukas niedziela, 21 sierpnia 2011, 07:09

Ostatnio zainteresowałem się pęcherzykami powietrza w przewodach paliwa koło filtra.
Wymieniłem oringi na nowe i nie pomogło. Wymieniłem filtr paliwa na nowy chociaż poprzedni miał przejechane z 5 tyś. niestety nie pomogło.
Objaw był taki że z filtra leciało paliwo z powietrzem do spalania, nadmiar paliwa z powietrzem powracał do filtra a potem już do baku.
Na wolnych obrotach były to pęcherzyki powietrza co jakiś czas a jak dodałem gazu to duże ilości powietrza.
Wydawało mi się że to w dalszym ciągu jest wina filtra.
Pojechałem po jeszcze jeden filtr tym razem oryginalny.
Pomogło, Nie ma żadnych pęcherzyków w przewodach paliwowych.

Wyjaśnienie:
To nie powietrze jest w przewodach tylko zła jakość może gęstość filtra powoduje że paliwo się pieni.
Kangoo Van 1.5 dCi 90 KM - 2017r
Avatar użytkownika
lukas
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 307
Dołączył(a): sobota, 13 marca 2004, 00:00
Lokalizacja: B_i

Re: Powietrze w przewodach paliwowych DCI

Postprzez czarek0402 niedziela, 21 sierpnia 2011, 20:50

Witam,
u mnie jest taka właśnie piana,ale filter mam za około 100zł.Jaki jest to oryginalny i za ile?Numer Renault?Problemów z odpalaniem nie ma,pęcherzyki i piana sobie płyną swobodnie,pompki ręcznej nie ma.
Pozdrawiam.
Renault Kangoo 1.5dci Korsika Blau 2003
czarek0402
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 726
Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 21:16
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Powietrze w przewodach paliwowych DCI

Postprzez lukas sobota, 27 sierpnia 2011, 12:42

Zanim zaczniesz zmieniać filtr to pamiętaj że mowa o powietrzu w przewodach podczas pracy silnika.
1. Jeżeli nie widać powietrza w przewodzie z baku do filtra podczas pracy.
2. Jeżeli jest powietrze z filtra do wtrysków
To na 90 % jest to wina filtra.
Za filtr w salonie zapłaciłem 120 zł brutto.
Za nieoryginalny 90 zł brutto.
Załączniki
20110826086.jpg
20110826086.jpg (36.69 KiB) Przeglądane 9416 razy
20110822073.jpg
20110822073.jpg (36.76 KiB) Przeglądane 9416 razy
Kangoo Van 1.5 dCi 90 KM - 2017r
Avatar użytkownika
lukas
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 307
Dołączył(a): sobota, 13 marca 2004, 00:00
Lokalizacja: B_i

Re: Powietrze w przewodach paliwowych DCI

Postprzez RobertMaroszek środa, 16 maja 2012, 09:46

Dopadło to i mnie.

W trakcie przymusowej wizyty u mechanika po wymianie alternatora (co opiszę jak znajdę chwile czasu) samochód zgasł po kilku sekundach. Po odpaleniu mechanik wykrył drobne bąbelki powietrza w przewodach paliwowych. Padła propozycja, żeby wymienić filtr paliwa. Miał przejechane 12 tys. km. Po wymianie filtra na nowy u brania przy moim pierwszym odpaleniu samochód nie odpalił. Dopiero za drugim ale cały czas go dusiło. Po pompowaniu i odłączeniu/podłączeniu przewodów od/do filtra ilość bąbelków się zmniejszyła. Problem wrócił do normy po przejechaniu kilku kilometrów.

Powiem szczerze, przed wymianą filtra paliwa samochód odpalał od strzału nie dusiło go prawie wcale, teraz jest dużo gorzej.

Myślę o wymianie oringów na przewodach przy filtrze paliwa, jako że ten element był ruszany.

Jakie to powinny być oringi?
Macie propozycje ewentualnie od czego zacząć szukanie nieszczelności układu paliwowego?
Pozdrawiam
Robert
Podróże małe i duże
Avatar użytkownika
RobertMaroszek
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 41
Dołączył(a): poniedziałek, 12 września 2011, 10:59
Lokalizacja: Kaniów

Re: Powietrze w przewodach paliwowych DCI

Postprzez czarek0402 środa, 16 maja 2012, 09:58

Witam,
po wymianie też mi odpalił i zaraz zgasł...jakby się zadusił...był zapowietrzony i tyle...wypompuj powietrze pompką reczną,nie może być powietrza w wężach do i z bloku silnika,mi też gdzieś zasysa,mam pęcherze,po oględzinach złączek,bałem się wyciągnąć ten oring jakimś ostrym śrubokręcikiem,aby nie kupować nowej całej złączki,ba wszystkich nawet jako komplet :roll: Wygląda jakby był wprasowany tam,kto wie coś,ma zdjęcia,dane jakieś,wyciągał niech powie.
Pozdrawiam.
Renault Kangoo 1.5dci Korsika Blau 2003
czarek0402
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 726
Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 21:16
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Powietrze w przewodach paliwowych DCI

Postprzez RobertMaroszek czwartek, 24 maja 2012, 21:19

Torbacz odebrany z serwisu. Filtr paliwa drugi raz wymieniowy :evil: w tym miesiącu na purfluxa 120zł.
Diagnoza oraz uszczelnienie układu paliwowego 120zł. Rzekomo 3 miejsca nieszczelności.
Efekt końcowy - silnik pracuje równiutko, żadnego powietrza nie obserwuję w przewodach, stojąc w korku nie dostaję szału, że za chwilę silnik zgaśnie.
Pozdrawiam
Robert
Podróże małe i duże
Avatar użytkownika
RobertMaroszek
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 41
Dołączył(a): poniedziałek, 12 września 2011, 10:59
Lokalizacja: Kaniów

Re: Powietrze w przewodach paliwowych DCI

Postprzez smi3szny czwartek, 24 maja 2012, 21:35

Tak powietrze w przewodach mam i ja :evil: Dzwoniłem do ASO, kupiłem od nich filtr paliwa. Będę zakładać lada dzień. I teraz tak... Prosiłbym o informacje gdzie i jak idą przewody paliwowe... Bawić się samemu w ich uszczelnianie czy zlecić to serwisowi. Tylko jakiemu? ASO? Wydam majątek...
Pozdrawiam
smi3szny

Obrazek
Kangoo 1,5 dci 2003r + 2xWesem dalekosiężny na dachu 100W każdy + rury progowe
Alan 109 (był) President Herbert II bez ASC (jest) z Santiago 1200 na uchycie w dziurze w dachu ;)

W dalszej przyszłości:
- przyciemnione tylne szyby;
- lusterka i zderzaki w kolor nadwozia;
- przednie orurowanie + kolejne reflektory?
Avatar użytkownika
smi3szny
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 227
Dołączył(a): czwartek, 19 stycznia 2012, 17:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Powietrze w przewodach paliwowych DCI

Postprzez RobertMaroszek czwartek, 24 maja 2012, 22:30

Zrobisz jak uważasz, ale ja w serwisie płaciłem 120 zł za wykrycie nieszczelności i naprawę. Zdaje sobie sprawę, że mogło to być zaklejenie taśmą przewodu lub wymiana oringu za parę groszy. W serwisie, gdzie robią z samochodami francuskimi myślę, że wiedzą, gdzie najczęściej zdarzają się nieszczelności i od tych miejsc zaczynają.

Ile płaciłeś za filtr w ASO?
Pozdrawiam
Robert
Podróże małe i duże
Avatar użytkownika
RobertMaroszek
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 41
Dołączył(a): poniedziałek, 12 września 2011, 10:59
Lokalizacja: Kaniów

Re: Powietrze w przewodach paliwowych DCI

Postprzez smi3szny piątek, 25 maja 2012, 07:00

Zostawie auto w serwisie ;) filtr kosztowal mnie 170 zl. Dzis podjade do chlopakow i sie umowie na termin ;)
Pozdrawiam
smi3szny

Obrazek
Kangoo 1,5 dci 2003r + 2xWesem dalekosiężny na dachu 100W każdy + rury progowe
Alan 109 (był) President Herbert II bez ASC (jest) z Santiago 1200 na uchycie w dziurze w dachu ;)

W dalszej przyszłości:
- przyciemnione tylne szyby;
- lusterka i zderzaki w kolor nadwozia;
- przednie orurowanie + kolejne reflektory?
Avatar użytkownika
smi3szny
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 227
Dołączył(a): czwartek, 19 stycznia 2012, 17:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Powietrze w przewodach paliwowych DCI

Postprzez Karol76 niedziela, 1 lipca 2012, 09:22

Mnie też To dopadło,tak na początek po zakupie auta. Na wyjściu białej złączki która zasila pompę pęcherzyki powietrza, w powrotnym objawy takie same. Nie stwierdziłem pęcherzyków powietrza z baku poprzez pomkę ręczną do filtra. Postanowiłem wymienić filtr paliwa tym bardziej, że w kangurku obecny filtr jeszcze oryginalny. Kangurek z 2002 roku i filtr z 2002 roku. Po prześledzeniu naszego forum postanowiłem kupić Purfluksa za 110zł. Tak mi doradzono też w sklepie, choć jeszcze miałem możliwość Manna za 130zł. Po założeniu filtra wg instrukcji na opakowaniu i odpowietrzeniu, kangurek odpalił od strzała, ale problem z pęcherzykami praktycznie nie zniknął. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów i wyłączeniu silnika zauważyłem szybki ubytek paliwa z przewodu tego białego zasilającego pompę wtryskową, zaś w przewodzie od gruszki do filtra pusta przestrzeń - brak paliwa. Następnie po próbie odpalenia auta po upływie ok. 20 minut :evil: , nie zapala. Ponowna próba :evil: i tak ze cztery razy. Dłuższy rozruch silnika pomógł, silnik uruchomiony, ale trzęsący się jak nigdy wcześniej. :shock: . Moja diagnoza filtr uszkodzony, lub oringi w złączkach padły przy odłączeniu i przyłączeniu ich do filtra. Postanowiłem wymienić na stary filtr, ten oryginalny. :) Pomogło. Objawy takie jak wcześniej przed jego pierwotną wymianą, ale lepsze takie jak przy nowym. Mając powyższe na uwadze proszę o informację, jaki filtr zakupić, czy wymienić oringi.
Renault Kangoo HELIOS, rok prod. 2002, przebieg: 67.250km - (zakupiony 22.06.2012r - jestem drugim właścicielem :))
Karol76
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 5
Dołączył(a): czwartek, 21 czerwca 2012, 12:02
Lokalizacja: Ostróda

Następna strona

Powrót do Wiem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron