Philips DAYLIGHT

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

Philips DAYLIGHT

Postprzez Podmiejski niedziela, 23 października 2011, 18:23

Montujemy to:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

UWAGA!
Niech ci nie przyjdzie do głowy kontrolnie włożyć lampki w uchwyty!
wyjęcie ich to operacja przy której sprowadzenie na ziemię Apollo 13 to piaskownicowa zabawa!!!!

Co prawda producent na maxa chciał usprawnić montaz ale nie miał Kangura.
Żeby spełnić warunki dopuszczenie do ruchu czyli wymiary - znalazłem miejsce

Obrazek

ale
a/trzeba było wyciąć w zderzaku dziurki
b/dorobić wsporniki


Zdjęć montażowych niestety nie zrobiłem.
I żałuję.
Cała filozofia montażu to przyczepienie tego ZATRZASKU do zderzaka:

Obrazek

Chciałem by lampa nie wystawała - by nie kusić złodzieja i musiałem pogodzić ją z krzywizną zderzaka.

Użyłem płaskownika aluminiowego 15mm szerokości i 1.5 mm grubości - sprzedawany w Casto czy Leroyu w odcinakch 1m

Opowiem o montażu prawej lampy.
Częśc wspornika (wspornik to to co dorabiałem) lewa:
Odciałem 8 cm kawałek płaskownika.
Wywierciłem otwór fi5 w odległości 1 cm od jednego końca.
Zagiałem ten kawałek płaskownika pod kątem ok 100 stopni w miejscu odległym od skrajnej krawędzi przy której mam otwór - 3 cm.
Teraz trzeba znaleźć miejsce na dłuższej części wspornika by wywiercić drugi otwór do którego przynitujemy zatrzask - do istniejącego w nim otworu fi5.
Ponieważ lampa jest szersza od zatrzasku - trzeba przymierzyć lampę BEZ WKŁADANIA w zatrzask!!! tak by po wywierceniu w dłuższej części wspornika otworu fi5 nie okazało się że zatrzask sie trzyma a lampy nie da się włożyć.
niestety nie rozbiorę tego by pomierzyć - tak na oko to też 1 cm od drugiego końca wspornika.
Ja to nitowałem nitami zrywalnymi - na bank się nie luzują i zajmują (łby) mało miejsca.
Potem całość przymierzamy do miejsca montażu:

Obrazek

Wycinanie otworu w zderzaku jest bardzo łatwe (bajecznie!): ja to najpierw brzeszczotem potem poprawki - ostrym nożem technicznym.
Wyszło jak wyszło - strzelał z tego nie będę :-)

Drugi wspornik do zamocowania zatrzasku to prosty kawałek płaskownika 15 cm - z jednej strony otwór fi5 do przynitowania zatrzasku - z drugiej - otwór w miejscu gdzie wspornik i zderzak stykają się - na zewnątrz widać że dałem śrubę (nierdzewną).

Potem tylko trzeba wywiercić otwór w plastiku zderzaka i przynitować lewą część wspornika; przymierzyć lampę; podocinac nożem prostokątną dziurę na nią; włożyc lampe w zatrzaski - NAJPIERW KABEL! - dłuższy po prawej.

Prawy wspornik - ten 15 cm dogina się tak by lampa leżała prostopadle do kierunku jazdy.

Jeszcze tylko dziurka na wylot wiertarką przez wspornik i zderzak...

Dlaczego nie zrobiłem wspornika z jednego kawałka płaskownika? Bo musiałbym w płaskowniku "wyrzeźbić" dużą dziurę przez którą finalnie przechodzi wtyczka od lampy - taką samą jaka jest w zatrzasku.

Podłączenie to po prostu bajka: +/- akumulatora i kabelek od pozycyjnych.

Obrazek
I działa!

Obrazek

Sorry że instrukcja jest tak ...wirtualna ale to naprawdę nie jest takie trudne :-)
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Philips DAYLIGHT

Postprzez viking niedziela, 23 października 2011, 20:20

Super robota . Też o tym myślałem tylko , że mam halogeny w zderzaku . A może ktoś widział takie ledy , które można zamontować dookoła światła przeciwmgielnego ?
1.4 wypasiony silver . rocznik 2002. Fantastik sam plastik .
viking
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 116
Dołączył(a): niedziela, 13 marca 2011, 20:06
Lokalizacja: Goteborg , Szwecja / Połczyn Zdrój . Polska

Re: Philips DAYLIGHT

Postprzez Podmiejski niedziela, 23 października 2011, 22:55

Mnie zaskoczyła łatwość obróbki zderzaka: tworzywo jest bardzo podatne na ciecie - miękkie! Nie widziałbym problemów w wycięciu dziury w dowolnym miejscu.
Jest całe bogactwo LEDów na rynku - już parę "przećwiczyłem" - czytaj: wywaliłem w błoto kasę.
Philips jest Philips - jakość bezdyskusyjna!
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo


Powrót do Wiem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości