1.5 dCi falujące obroty i brak mocy na ciepłym silniku

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: 1.5 dCi falujące obroty i brak mocy na ciepłym silniku

Postprzez Lucass piątek, 30 listopada 2012, 23:16

Nie mam, ale zawsze mi się wydawało, że remont silnika robi się nie po określonym przebiegu, ale raczej wg potrzeb sygnalizowanych niedomaganiem. ;)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: 1.5 dCi falujące obroty i brak mocy na ciepłym silniku

Postprzez agnas sobota, 1 grudnia 2012, 09:37

No w sumie tak, ale ktoś ostatnio mi delikatnie zasygnalizował, iż pierścienie na tłokach mogą powoli się kończyć, gdyż rano z rury wydechowej, do chwili zagrzania się silnika, wydobywa się biały dym. Nikt nigdy tego nie sprawdził, ale zarzut spory i trochę mnie to martwi :/
Stąd pytanie, bo być może inny Użytkownicy 1,5dci zetknęli się z sytuacją kończących się pierścieni w okolicach 200kkm przebiegu ?
Kangoo z 2002r. 1,5dCi 65KM.
agnas
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 136
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2010, 05:04

Re: 1.5 dCi falujące obroty i brak mocy na ciepłym silniku

Postprzez Lucass sobota, 1 grudnia 2012, 16:10

Nie przekonasz się inaczej niż sprawdzając kompresję.
Jeżeli oleju nie ubywa widocznie, to bym się na razie bardzo nie przejmował.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: 1.5 dCi falujące obroty i brak mocy na ciepłym silniku

Postprzez agnas sobota, 1 grudnia 2012, 18:52

No i to też jest ciekawe,bo ostatnio będąc w pewnym dieslowskim warsztacie na pytanie, czy są w stanie wykonać pomiar stanu kompresji, gdyż chciałabym sprawdzić stan pierścieni na tłokach, panowie powiedzieli, że to nic nie da. "Stan pierścieni na tłokach sprawdzi Pani tylko rozbierając część silnika" - odrzekli no i stąd ten mój zawias :/
Kangoo z 2002r. 1,5dCi 65KM.
agnas
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 136
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2010, 05:04

Re: 1.5 dCi falujące obroty i brak mocy na ciepłym silniku

Postprzez Lucass sobota, 1 grudnia 2012, 19:30

Teoretycznie mogą popuszczać tylko pierścienie zbierające, to fakt, chociaż zazwyczaj zużywają się w miarę równomiernie z uszczelniającymi.
Jeżeli więc powiedziałaś mechanikom, że chodzi o spalany olej to ok, mieli prawo tak stwierdzić, ale jeśli nie wspominałaś o oleju to delikatnie mówiąc mijają się z prawdą, albo przynajmniej nie są do końca ściśli. Bo zakładając że uszczelka pod głowicą i gniazda zaworów są ok, to kompresja może uciekać tylko przez pierścienie.
Powtórzę - jeżeli nie ma wyraźnego ubytku oleju to bym nie ruszał.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: 1.5 dCi falujące obroty i brak mocy na ciepłym silniku

Postprzez MK niedziela, 2 grudnia 2012, 23:35

Bez komentarza:
viewtopic.php?f=80&t=378

ale to nie zasada.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Re: 1.5 dCi falujące obroty i brak mocy na ciepłym silniku

Postprzez brk niedziela, 3 stycznia 2016, 16:14

Nie chcę zakładać nowego wątku, więc spróbuję tutaj.
Pacjent kangoo 1.5 dci, 2004r 85kkm nalotu.
Objawy: przy niskich temperaturach po odpaleniu obroty wynoszą 1000rpm i po mimo nagrzania silnika nie spadają. Po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu silnik kręci się prawidłowo, choć wczoraj ( -10°C) po chwili znowu wskoczyły na 1000rpm. Ktoś miał podobne objawy i je rozwiązał?
Lepiej milczeć, wydać się idiotą, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości (M. Twain)
kangoo 1.5dci 48kW - bieda wersja 2004r 91kkm nalotu
brk
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 2
Dołączył(a): środa, 28 października 2015, 19:48

Re: 1.5 dCi falujące obroty i brak mocy na ciepłym silniku

Postprzez Podmiejski środa, 6 stycznia 2016, 15:49

aż nie wytrzymię...
2004 i 85 tys przebiegu?
I jakiekolwiek problemy? Toż to nowy dotarty samochodzik!
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: 1.5 dCi falujące obroty i brak mocy na ciepłym silniku

Postprzez herBi środa, 6 stycznia 2016, 16:00

Może czujnik temperatury szwankuje.
herBi
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 137
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2015, 08:46
Lokalizacja: Żernica k/ Gliwic

Poprzednia strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron