bierze olej

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez PanKot poniedziałek, 6 lutego 2006, 21:03

1,5 tys. zl to też kasa, którą trzeba uzbierać.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez branio poniedziałek, 6 lutego 2006, 21:37

Czy wymieniłeś uszczelniacze na zaworach :?: :?:
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez PanKot wtorek, 7 lutego 2006, 10:03

Uszczelniaczy nie wymieniłem.
Mój mechanik twierdzi, że nie jest to możliwe.
Od innego mechanika usłuszałem, że nigdy tak nie robił i nie chce tak robić bo dla niego jest to tak jakby operację mózgu przez dupę robić aby fryzury pacjentowi nie zepsuć.
Nie mam innych mechaników.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez darecki wtorek, 7 lutego 2006, 15:46

PanKot napisał(a):1,5 tys. zl to też kasa, którą trzeba uzbierać.

Ale to zawsze 1,5tys , a nie 3 tys. I nie walczysz z przeróbkami.
było:kangoo 1.4 lpg 2001
jest:kangoo 1.5 dci 2011
darecki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 28 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Postprzez PanKot sobota, 18 lutego 2006, 12:48

Tak jak pisałem, do czasu aż zrobię remoncik silniczka polecono mi jeździć na oleju Texaco 20/50. Miałem nadzieję, że będzie brał mniej ale niestety, bierze już 1 ltr na 800km a poprzednio było na 1 tys. km.
Tak więc typowy objaw padnietego silnika.
Na zegarach mam 166 tys. km przebiegu ale podejrzewam, że jest o sto więcej - musiał być już kręcony liczniczek. Świadczy o tym nadmierne pobieranie oleju i spalanie w granicach 9,5 l/100km po mieście oraz inne rzeczy: mocno wytarta kierownica i prawie zdarte gumy na pedałach.
Jak wyglądają gładzie w cylindarach to dopiero okaże się przy remoncie.
Mam teraz jeszcze dodatkowo takie niepojące objawy jak:
- kopcenie przy uruchomieniu zimnego silnika,
- początkowo - palenie na 3 cylindrach.
Ponieważ zakładałem filtr stożkowy to wywalilem na zewnątrz przewód odpowietrzający silnik.
Z trego przewodu wydobywał się smrodliwy dymek spalonego oleju, który dostawał sie do wnętrza samochodu więc przedłużyłem ten wężyk i pociągnąłem go aż pod podłogę.
Niestety, podczas mrozów wężyk spadał od strony slnika gdyż gromadzące się tam wydzieliny (jakby majonez) zamarzały i wytworzone ciśnienie zwalało wężyk.
Założylem na tym wężyku zbiorniczek aby ten cholerny "majonez" zbierał się w nim i nie powodował niedrożności przewodu.
Niestety nic to nie dało - wszystko zamarzało.
W tym zbiorniczku gromadził się ten ubywający mi olej ale wymieszany z czymś czgo nie potrafię określić - jakby z wodą. Płynu w układzie chłodzenia mi nie ubywa, skąd ta woda? Nie wiem.
Ostatni podłaczyłe ten wężyk tak jak powinno być - czyli do układu dolotu powietrza za filtrem.
Wydaje mi się, że teraz "majonez" zapych mi układ powietrzny i to powoduje, że sinik w momencie odpalania mi strasznie kopci. Zapewne praca na trzech cylindrach w momencie odpalenia też z tego wynika.
Dopóki nie spali tego "majonezu" to kopci.
Remont silnika zbliża się wielkimi krokami.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dpa sobota, 18 lutego 2006, 22:09

tak sobie czytam o tych problemach i chyba mój kangurek mnie lubi
albo nie lubi oleju :)
254 000 km przejechane i nigdy nie musiałem dolewać
co 20 tyś wymiana oleju,filtrów itp ( z resztą nie wiem co od tego mam mechanika żęby się na tym znał - ja tylko patrzę na licznik jak jest parzysta z przodu to mu autko rano podstawiam i wieczorem odbieram razem z rachunkiem )
coś na pewno bierze bo przed wizytą u mechanika na wskaźniku oleju zamiast jednego 0 mam _ i tyle
po o prostu mój kangurek jest the beściak :)
Darek Kangurek 1,4 RT I-sza rej 31-08-1998 I-szy właściciel :) bordo metalic 320 000 km (30-12-2006 qrde nie nadążam zmieniać ) z tyłu drzwi ostatnio doposażony GPS, CB i czujnik cofania :) i jedziemy dalej ;)
Avatar użytkownika
dpa
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 15
Dołączył(a): niedziela, 5 grudnia 2004, 00:00
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez PanKot sobota, 18 lutego 2006, 22:38

dpa napisał(a):tak sobie czytam o tych problemach i chyba mój kangurek mnie lubi
albo nie lubi oleju :)
254 000 km przejechane i nigdy nie musiałem dolewać
(...)
po o prostu mój kangurek jest the beściak :)


To tylko pogratulować :!:
Ja jestem 3-im właścicielem, kupiłem zwierzaka w komisie i nie mam pojęcia jak był eksploatowany wcześniej.
Wygląda na to, że poprzedni właściele tylko jeździli a ja teraz muszę wszystko ponaprawiać.
Ale i tak go lubię :!:
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dpa niedziela, 19 lutego 2006, 17:15

może faktycznie kangurek mnie lubi bo jest ze mną od małego i baaardzo rzadko wyprowadza go kto inny na spacerek :)
Darek Kangurek 1,4 RT I-sza rej 31-08-1998 I-szy właściciel :) bordo metalic 320 000 km (30-12-2006 qrde nie nadążam zmieniać ) z tyłu drzwi ostatnio doposażony GPS, CB i czujnik cofania :) i jedziemy dalej ;)
Avatar użytkownika
dpa
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 15
Dołączył(a): niedziela, 5 grudnia 2004, 00:00
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez PanKot poniedziałek, 20 lutego 2006, 13:32

Już będzie koniec z problemem nadmiernego pobierania oleju. Zdecydowalem się na remont silnika.
Jeśli ktoś ma jakieś sugestie odnośnie remontu, na co zwrócić szczególną uwagę to zapraszam do tematu "przeszczep silnika".
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron