naprawa gwarancyjna - pomóżcie

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

naprawa gwarancyjna - pomóżcie

Postprzez lukbok piątek, 17 listopada 2006, 13:33

Cześć.
W styczniu br. dostałem nowy samochód (to nie jest mój pierwszy samochód) Renault Kangoo 1.5 dCi. W bierzącym miesiącu oddałem go do przeglądu okresowego (po 30 tyś. km). W czasie przeglądu zadzwonił do mnie serwisant i poinformował mnie, że uszkodzeniu uległy tarcze hamulcowe co wynikło z nadmiernego zużycia okładzin (klocków). Poinformowano mnie również, że uszkodzony jest tylny amortyzator (różnica między prawy i lewym wynosi 71%).
Serwisant powiedział, że są to elementy które nie podlegają gwarancji.
W związku z tym firma w której pracuję odwołała się do Renault Polska. Po kilku dniach rozpatrzono nasz wniosek i stwiedzono, że amortyzator zostanie naprawiony w ramach gwarancji jednak tarcze hamulcowe nie.
Ja się z tym nie zgadzam ponieważ wg instrukcji i gwarancji pierwszy przegląd okresowy jest po 30 tyś km. Czujników na okładzinach nie ma a ja nie czułem nic niepokojącego. W związku jak można było zaradzić uszkodzeniu tarczy? Mogli napisać, że w kongoo trzeba przeglądać klocki co 5 tyś
Dodam jeszcze, że samochód był na wymianie oleju i filtrów po 6 i 20 tyś km.
Co Waszym zdaniem mam zrobić?

Ps. Pierwszy raz spotkałem się z tym, że klocki i tarcze nie wytrzymały 30 tyś km.
Avatar użytkownika
lukbok
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 3
Dołączył(a): środa, 11 stycznia 2006, 00:00

Postprzez kavka piątek, 17 listopada 2006, 14:20

To są ściemniacze ... U mnie po 60 kkm chcieli wymieniać bo mówią że to ostatni dzwonek a gdyby nie to że były rozkruszone :lol: to jeszcze bym na nich jeździł ...
Obrazek
Avatar użytkownika
kavka
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1514
Dołączył(a): sobota, 16 lipca 2005, 23:00
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez sw piątek, 17 listopada 2006, 15:00

Klocki po 30kkm to normalka (trzeba kupować poza renault, bo oni dają jakiś szybko psujący się szajs). Natomiast tarcze - jak zmieniałem klocki przy 90kkm, to mechanik stwierdził, że kolejna zmiana (za ok. 50kkm) będzie wymagała zmiany tarcz.
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez lukbok sobota, 18 listopada 2006, 07:15

Dzięki za informacje.

Czy z tego wynika że jeśli klocki się tak zużyją, że zniszczą tarcze do pierwszego przeglądu to wymiana na koszt właściciela?
Avatar użytkownika
lukbok
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 3
Dołączył(a): środa, 11 stycznia 2006, 00:00

Re: naprawa gwarancyjna - pomóżcie

Postprzez B52 sobota, 18 listopada 2006, 11:34

lukbok napisał(a):Cześć.
W styczniu br. dostałem nowy samochód (to nie jest mój pierwszy samochód) Renault Kangoo 1.5 dCi. W bierzącym miesiącu oddałem go do przeglądu okresowego (po 30 tyś. km). W czasie przeglądu zadzwonił do mnie serwisant i poinformował mnie, że uszkodzeniu uległy tarcze hamulcowe co wynikło z nadmiernego zużycia okładzin (klocków). Poinformowano mnie również, że uszkodzony jest tylny amortyzator (różnica między prawy i lewym wynosi 71%).
Serwisant powiedział, że są to elementy które nie podlegają gwarancji.
W związku z tym firma w której pracuję odwołała się do Renault Polska. Po kilku dniach rozpatrzono nasz wniosek i stwiedzono, że amortyzator zostanie naprawiony w ramach gwarancji jednak tarcze hamulcowe nie.
Ja się z tym nie zgadzam ponieważ wg instrukcji i gwarancji pierwszy przegląd okresowy jest po 30 tyś km. Czujników na okładzinach nie ma a ja nie czułem nic niepokojącego. W związku jak można było zaradzić uszkodzeniu tarczy? Mogli napisać, że w kongoo trzeba przeglądać klocki co 5 tyś
Dodam jeszcze, że samochód był na wymianie oleju i filtrów po 6 i 20 tyś km.
Co Waszym zdaniem mam zrobić?

Ps. Pierwszy raz spotkałem się z tym, że klocki i tarcze nie wytrzymały 30 tyś km.


faktycznie jest tak , że jak klocki zniszczą tarcze to nie podlegają wymianie ale co ma powiedzieć gość w salonie żeby ich nie wymieniać na gwarancji :?: zastanawia mnie w tym jedna sprawa , jeżeli starły się klocki i tarły tarcze to powinieneś to słyszeć :!: i jeszcze ten olej :?: po co go wymieniałeś dwa razy przed przeglądem :?: :?: :?:
Avatar użytkownika
B52
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 117
Dołączył(a): czwartek, 10 sierpnia 2006, 23:00
Lokalizacja: sznurowo podgórne

Postprzez lukbok niedziela, 19 listopada 2006, 08:01

Właśnie że żadnych tarć(pisków) nie słyszałem. W poniedziałek będę widział te klocki to zobaczę czy są starte do blachy.
Co do oleju to postanowiłem średnio co 10 tyś go wymieniać.
Avatar użytkownika
lukbok
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 3
Dołączył(a): środa, 11 stycznia 2006, 00:00


Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron