Jak poprawić ogrzewanie tyłu?

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez dejwid piątek, 26 listopada 2004, 22:35

W instrukcji "demontażu i montażu" wyjaśniono raczej oględnie demontaż i montaż zespołu sterowania ogrzewaniem, ale na temat samej regulacji jest tam niewiele. Wyglada na to, że pomarznę jeszcze przez łykend, a po niedzieli jadę do warsztatu. :?
POZDRÓWKA DEJWID1.2 RNA BLUE Metalic'98
Avatar użytkownika
dejwid
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 37
Dołączył(a): sobota, 17 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Opole

Postprzez dejwid niedziela, 28 listopada 2004, 21:43

Dzięki Bocze, ale niestety zaglądnąłem dzisiaj pod pokrętła i nic. Linki działają, nic się nie zacina, a na dalszy demontaż nie mam warunków i wiedzy. Jednak jutro pozostaje mi warsztat. :cry:
POZDRÓWKA DEJWID1.2 RNA BLUE Metalic'98
Avatar użytkownika
dejwid
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 37
Dołączył(a): sobota, 17 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Opole

Postprzez Bullitt niedziela, 28 listopada 2004, 22:01

A może nagrzewnica jest zapowietrzona?
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez dejwid niedziela, 28 listopada 2004, 22:11

Jutro wszystko się okaże, jeśli chłopaki dotrą do tego co się spsuło. W każdym razie jak się dowiem to dam cynk, może paru osobom przestaną "łapki" marznąc :wink:
POZDRÓWKA DEJWID1.2 RNA BLUE Metalic'98
Avatar użytkownika
dejwid
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 37
Dołączył(a): sobota, 17 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Opole

Postprzez mobarski poniedziałek, 29 listopada 2004, 08:31

Ja się pobawiłem w rozebranie u siebie tego mechanizmu. Przesubąłem zębatkę o jeden ząbek i może teraz nie chodzą tak bardzo płynnnie pokrętła, ale przynajmniej jest trochę cieplej. Ale to i tak nie jest to co dawniej
Maciek
Avatar użytkownika
mobarski
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 133
Dołączył(a): czwartek, 1 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Suchedniów

Postprzez dejwid poniedziałek, 29 listopada 2004, 20:02

Zostawiłem dzisiaj skoczka w warsztacie, pogrzebali i zadzwonili, że to prawdopodobnie termostat (115,50 z wymianą), jednak jak przyjechałem po obiór to stwierdili, że jest lepiej ale powinno wiać i grzać jak w suszarce. Przewód wodny dolotowy do nagrzewnicy jest gorący a wylotowy zimny i stąd wniosek, iż to jednak nagrzewnica. Koszt nowej to około 350-400 a robocizna też ze 350 (trzeba rozebrać całą deskę i pół przodu, żeby to badziewie wytarmosić). Polecili więc zastosować "magiczny środek do odrdzewiania układów chłodzenia" wylać płyn chłodzący, nalać wody z tym specyfikiem, włączyć silnik na ok. 10 min. lub przejechać parę kilosów i znów wylać wszystko i napełnić spowrotem płynem chłodzącym. Jeżeli nie da to rezultatu w postaci lepszego ogrzewania to wymiana nagrzewnicy mnie nie ominie :cry: :cry: :cry: .
Zakupiłem takie coś - Radiator flush firmy Xeramic i zastanawiam się jak zabrać się do dzieła. :roll:

Po pierwsze co odkręcić aby wylać wodę?

Po drugie gdzie są zawory odpowietrzenia, które należy odkręcić aby wypełnić ponownie układ?
POZDRÓWKA DEJWID1.2 RNA BLUE Metalic'98
Avatar użytkownika
dejwid
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 37
Dołączył(a): sobota, 17 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Opole

Postprzez MK wtorek, 30 listopada 2004, 07:49

Ja to się takich cud-środków trochę boję bo jak zaczną czyścić to nie tylko nagrzewnicę ale cały układ.A jak się rozszczelni to co :?:
A jak syfy zapchają Ci kanały w bloku,głowicy, to co :?:
Ja bym się pofatygował, wyjął nagrzewnicę i ją samą czyścił.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez dejwid wtorek, 30 listopada 2004, 22:24

Przyznam, że tez mam trochę mieszane uczucia, ale sam nie dam rady rozgrzebać kangoora, a w warsztaciku sporo zapłacę. Z drugiej strony jak się pozapychają kanaliki to dopiero będzie bryndza. Chyba lepiej będzie otworzyć sakiewkę, zrobić remanent wydatków i znów wybrać się do mechanika.
POZDRÓWKA DEJWID1.2 RNA BLUE Metalic'98
Avatar użytkownika
dejwid
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 37
Dołączył(a): sobota, 17 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Opole

Postprzez PanKot czwartek, 2 grudnia 2004, 00:44

radziłbym robić to ostrożnie. Kiedyś w Toyocie podłączyłem wąż z zimną wodą do układu chłodzenia aby go przepłukać pod ciśnieniem i okazało się, że wskutek dużej różnicy temperatur wody i silnika pękła uszczelka pod głowicą. Może przepłucz samą nagrzewnicę. Odłącz wężyki od silnika i daj delikatnie wodę raz w jedną , raz w drugą. Później jak zalejesz już płynem to układ powinien się sam odpowietrzyć.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron