przez zuwik poniedziałek, 31 marca 2008, 10:47
Nie ma możliwości kontroli poziomu gazu. Można jedynie skontrolować ciśnienia w układzie i na tej podstawie wnioskować, czy klimatyzacja jest szczelna, a gdy jest - po kontroli temperatury wnioskować czy wydajność jest zadowalająca czy nie. Każdy samochód ma inne ciśnienia w układzie, więc nie jest to dobra metoda oceny ilości gazu.
Z tego powodu, aby mieć pewność, że gazu jest odpowiednia ilość (zarówno niedobór jak i nadmiar nie są korzystne) układ się opróżnia odzyskując gaz, po czym napełnia odpowiednią jego ilością. Przy okazji, po opróżnieniu, wytwarza się próżnię w układzie w celu wyciągnięcia wilgoci.
Oleju się nie wymienia ani nie uzupełnia. Olej pozostaje w sprężarce. Olejem się napełnia po wymianie lub regeneracji sprężarki. Jedynie przy wymianie gazu ile oleju się odessie, tyle się zadaje z powrotem.
Polecam za to nabicie z kontrastem, w razie pojawienia się kiedyś nieszczelności łatwo będzie ją odszukać.