Przegrzewa się

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez greycat środa, 11 października 2006, 06:25

czesc. mam ten sam problem. Tez silnik 1.4
Wymienilem uszczelke pod glowica. (wczeniej termostat) Pojechalem nad morze (a jestem ze slaska :) ). Na trasie bylo powiedzmy w porzadku. Temperatura na srodku skali byla rzadko. czasami byla torche ponizej, czasami (czesciej) powyzej... ale bez przesady. Problemy zaczely sie przy korkach ulicznych. Temperatura rosla, rosla ... az trzeba sie bylo zatrzymac. Spowtorem wracalem nocą (sporo mgieł). Temperatura spadla mi grubo ponizej srodkowej kreski. Aha .. co najwazniejsze - plyn w zobiorniku wyrównawczym przed wymiana uszczelki tez mi sie podnosil i przelewał. Po zmianie uszczelki POD GLOWICĄ, zmieniłem tez uszczelke POD NAKRĘTKA :) ... w jednym czasie - od tej pory poziom przy rozgrzanym silniku sie podnosi - ale zgodnie z prawami fizyki (i o wiele mniej niz poprzednio).
I juz myslalem ze wszystko w porzadku
Az tu kiedys przyblokowalo mnie w Bielsku w centrum. Korek na maksa. Zero szans zjazdu gdzies na pobocze. Temperatura wjechala mi na poziom krytyczny. Zjechalem - dym spod maski, rozszczelnil mi sie zbiornik wyrownawczy. Po jakims czasie cos zaczelo buczec - na poczatku nie skojarzylem, ale okazalo sie ze zalaczyl sie wiatrak! Dopiero po chwili! Pozniej tez mialem podobna sytuacje .... gdzies wjezdzalem pod gore, temperatura wzrosla znacznie ponad srodkowa kreske - otworzylem maske - i wiatrak nie mogl zastartowac - obracał sie ...ale nierownomiernie i bardzo wolno.
Z tego wszystkiego wniosek jest taki, ze chyba problem lezy po stronie wentylatora (i chciałoby sie powiedziec zbiornika wyrównawczego a raczej uszczelki pod nakrętką).
Jak naprawie wentylator to dam znac czy cos pomoglo.
Prosze wziasc poprawke ze kangurek ktorego posiadam jest moim pierwszym samochodem .. i mam go 3 miesiace. Wiec jestem troche nobem w tych sprawach ;). Znajomy mechanik podpowiadal mi jeszcze ze moge miec zakamieniona chłodnice .. i dlatego przy wiekszych temperaturach nie ma odpowiedniej wymiany temperatury. Na razie jednak skupie sie na wentylatorku. Jesli ktokolwiem ma ten sam problem prosze o wskazowki.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
greycat
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 10
Dołączył(a): piątek, 21 lipca 2006, 23:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Lucass środa, 11 października 2006, 12:37

Jak nie pomoże naprawa wentylatora sprawdź jeszcze raz termostat, to on odpowiada za otwieranie dużego obiegu chłodniczego tzn wypuszcza płyn poza blok przy odpowiednio wysokiej temp. Jeżeli się skiepścił to popuszcza ją przy temp wyższej niz powinien, w tym czasie w bloku płyn sie gotuje, a bąble powodują wzrost ciśnienia w układzie i podnoszenie poziomu w zbiorniku wyrównawczym.
Ale zasadnicze pytanie brzmi: czy ten kto wymieniał Ci uszczelkę pod głowicą odpowietrzył układ chłodzenia po jej wymianie i zalaniu płynem? Bo jeśli nie to odpowiedź masz gotową.
Nawiasem mówiąc to wentylator raczej nie jest przyczyną opisanych problemów. Być może padł przy okazji. Przy normalnej jeździe włącza się bardzo rzadko o ile wogóle. Skoro temperatura skakała Ci w trakcie takiej normalnej jazdy stawiałbym swój kapelutek, że to termostat lub zapowietrzenie układu.
Powodzenia w dochodzeniu prawdy i daj znać co to faktycznie było!
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Postprzez Lucass środa, 11 października 2006, 13:06

Zerknij jeszcze TUTAJ
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Postprzez dominik środa, 11 października 2006, 20:01

Zacznij od odpowietrzenia układu, jeden odpowietrznik jest na obudowie termostatu, a drugi na górnym prawym rogu chłodnicy (procedura odpowietrzenia w torbie)
F8Q 1,9/65/ 283 kkm, 1999r GRIS FJORD MET. 2CT (920) klima,relingi,zahaczony,CB,naklejki klubowe, Leichtmetallfelgen
Obrazek
Avatar użytkownika
dominik
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 589
Dołączył(a): poniedziałek, 25 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Góry Świętokrzyskie

Postprzez greycat sobota, 5 stycznia 2008, 18:04

heh ... rozwiazalem problem przegrzewania. Przyczyna bylo to co napisal >dominik<. Odowietrzylem uklad - zakrętka przy chłodnicy i ... gdzies kolo nagrzewnicy chyba. I wszystko jest w normie.
Wczesniej dalem do mechanika, zeby cos poradzil z tym przegrzewaniem, po pół roku okazało się ze wyrwali mi termostat, a dokladnie wycieli - zostawili tylko uszczelke, no i obudowe. Spostrzeglem to bo jak nastaly chlodniejsze dni to nie moglem rozgrzac kangoorka (na krotkich odcinkach wskazowka nie chciala sie podnosic). No i wtedy postanowilem sprawdzic termostat .. i wyszło jakich mamy mechaniorów. :wink:
Avatar użytkownika
greycat
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 10
Dołączył(a): piątek, 21 lipca 2006, 23:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez dominik sobota, 5 stycznia 2008, 18:18

trzeba sobie pomagać :wink:
fajnie że pokonałeś problem :D
F8Q 1,9/65/ 283 kkm, 1999r GRIS FJORD MET. 2CT (920) klima,relingi,zahaczony,CB,naklejki klubowe, Leichtmetallfelgen
Obrazek
Avatar użytkownika
dominik
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 589
Dołączył(a): poniedziałek, 25 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Góry Świętokrzyskie

Re: Przegrzewa się

Postprzez sam_my piątek, 29 sierpnia 2008, 21:38

Mam bardzo podobna sytuacje.
W Kangoo 1,5 Dci z 2002 bywa czasami tak, ze wskaznik temperatury silnika podniesie sie na ponad polowy skali po czym gdy wrzuce np.na luz lub zmniejsze obroty spada spowrotem do polowy skali.
Zastanawiam sie z czego to moze wynikac gdyz poziom plynu chlodniczego jest dokladnie pomiedzy Min i Max ?
Nie ma zadnych wyciekow, moze nie wlaczajacy sie w odpowiednim momencie wentylator, sam nie wiem ? :|
Mial ktos kiedys taki przypadek??
Jesli tak, prosze o rade.


sam_my
Użytkownik sam_my został zbanowany w związku z notorycznym nieprzestrzeganiem Regulaminu forum KKP (Administrator)
sam_my
UWAGA! - troll sieciowy
 
Posty: 15
Dołączył(a): piątek, 29 sierpnia 2008, 21:26

Re: Przegrzewa się

Postprzez darox niedziela, 31 sierpnia 2008, 14:26

Wydaje mi się,że to wina zanieczyszczonej chłodnicy(po kilku latach używania osadza się np szlam i kamień).Gdyby to była uszczelka pod głowicą to efekty są bardziej "spektakularne":od wyrażnego bulgotania przez olej w układzie chłodzenia po gejzer z chłodnicy.Miałem to w innym,8 letnim aucie.Mechanicy chcieli mnie wkręcic w wymianę uszczelki a niektórzy nawet uszczelki i samej głowicy.Dodam,że czyszczenie chłodnicy preparatami na kamień nic nie dało.Wymieniłem chłodnicę i było o.k.
Avatar użytkownika
darox
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 25
Dołączył(a): niedziela, 20 stycznia 2008, 00:00
Lokalizacja: rzeszów

Re: Przegrzewa się

Postprzez Lucass niedziela, 31 sierpnia 2008, 17:42

Czasem warto też przeczyścić chłodnicę...
...od zewnątrz :ugeek:
Bywa, że po kilku latach jest tam owadzie mauzoleum :lol:
Jeśli do tego jest IC albo chłodnica klimy (równie przytkane), to właściwa chłodnica ma naprawdę przechlapane.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Poprzednia strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron