przez Kacper niedziela, 18 stycznia 2009, 15:17
Jako elektryk powiem ci tak: każdy aku rozładowany do zera ulega uszkodzeniu. Uszkodzenie to może być większe lub mniejsze. Nieraz nie daje się naładołwać. Jeśli posiadasz prostownik z amperomierzem, to ustaw na prąd 0,1 pojemności aku (pojemność 70Ah= prąd ładowania 7A), ładuj 24h.
Przy podłączaniu aku do auta, zapnij tylko plus, a pomiędzy klemę minusową a bolec minus w aku, podłącz amperomierz nastawiony na DC - zakres do 10A. Koniecznie zamknij wszystkie drzwi, wyłącz radio, światło wewnątrz i wszystkie odbiorniki, poza tymi które pracują podczas postoju, np.: alarm, podtrzymanie pamięci radia itp. Jeśli amperomierz wskazuje poniżej 1A to przestaw zakres tak aby widzieć bardziej szczegółowo. Odczyt powinien zamykać się w granicach 30...50mA, to jest prąd alarmu w stanie czuwania i podtrzymania radyjka. Jeśli odczyt będzie wiekszy, szykuj się do elektryka.
Przy prawidłowym odczycie (tzn. 30...50mA) problem może znajdować się w samym aku. Po całkowitym rozładowaniu uległ uszkodzeniu i wewnętrzne prądy powodują jego rozładowywanie samoczynne.
Jeszcze jedna mało prawdopodobna przyczyna to zabrudzone klemy lub śruba masująca.
Postaraj się, a naprawisz sam i jeszcze nauczysz się na przyszłość.
Pozdrawiam
Skoczek FC0D 1998r "EXPRESS" silnik F8Q, 1,9D 662, zahaczony, biały